AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Dere som ukeshandler, hvilken dag handler dete på? Og hvorfor? Tips og triks ellers for å til til dette ønskes også. Anonymkode: 1376a...1a2
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Mandager eller tirsdager:) fyller evt på med melk/frukt/salat på fredager. skriver handleliste og middagsliste for uken som kommer på søndager. Vi er 2 voksne og 5 barn Anonymkode: 68928...cf6
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Fredager. Hvis ikke spiser jeg opp alt helgegodtet i starten av uka 😬 Anonymkode: 7b45e...8e4 3
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Når det er tilbud på varer jeg bruker handler jeg ekstra alt som er tørt og det som kan fryses. Så handler jeg varer som grønnsaker osv 1 dag i uka. Mandag morgen mangler det somregel ferske varer. Funnet ut at tirsdager er bedre. Anonymkode: 1198f...640
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Mandag som oftest, men torsdag når det er Trippel Trumf Anonymkode: ffc29...3e8
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Handler mandag og fredag (fredag er stort sett påfyll av frukt, brød, melk , og snacks til helgen). Handler jeg snacks mandag er det borte på tirsdag 😂 Anonymkode: 22f88...944
AnonymBruker Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Torsdag eller fredag. Rabatt på fersk fisk på torsdager, så det passer å kjøpe fersk fisk og kjøtt, og friske grønnsaker, til helga. Så blir det mer frossenvarer til hverdagene. Vi lager ofte mat lørdag eller søndag som fryses ned i passe porsjoner. Det passer å handle til dette rett før helg. Anonymkode: 4a73b...5ef 1
princeofithilien Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Det varierer siden ukene mine aldri er like når det gjelder jobb, men stort sett blir det mot slutten av uka. Er det trippeltrumf så prøver jeg å få det til på torsdag! 😄
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Som regel tirsdager, da jeg ofte skal ha noe fra fiskedisken (30% på meny). Eller torsdager om det er trippel-trumf. Handler annenhver uke. Anonymkode: 65dff...361
Daisy-love Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august Her svinger jeg gjerne innom datodiskene rundt fordi når jeg er på farten, og klarer det uten å handle noe ekstra også. Ellers handles det mest torsdager, og det passer med Trippeltrumf, men også med timeplanen ellers. Hender det blir onsdag, eller fredag også, eller grytidlig lørdag morgen. Mot slutten av uken er da det passer best med timeplanen. Er det noen veldig gode tilbud så hiver jeg meg rundt og fikser det tidlig i uken så det forhåpentligvis ikke er tomt Her kan snacks bli stående urørt både i helg og i hverdager, alt ettersom, så trenger ikke ta hensyn til det, men det er jo lurt å ha i tankene. Veldig mange dagligvarebutikker får jo varer hver dag, men f.eks ene nærbutikken hos meg får frukt og grønt bare tre dager, så jeg tar det også med i tankene.
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august Som regel på fredag kveld eller på lørdag morgen. Anonymkode: 3c86e...1ec
AnonymBruker Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august Handler på torsdager. Fordi det er mest praktisk mtp Livet generelt. Og da får vi Trippel Trumf en gang i måneden 😛 Innen torsdag har vi lagt planer for helgen, så vi vet hva som trengs da. Det kræsjer ikke med treninger og fritidsaktiviteter. Anonymkode: 7adeb...f98
AnonymBruker Skrevet 15. august #14 Skrevet 15. august Vi handler lørdag, men skal byttet til torsdag. Da får vi lørdagen helt fri. Vi supplerer med brød og ferskvarer, hvis det går tomt i løpet av uka. Det vi har oppdaget er lurt i tillegg til å planlegge middager, også tenke litt igjennom frokost og lunsj. Vil du ha med salat hver dag til lunsj, er det dumt om det kun er handlet inn til en dag med salat til middagen. Og man ender med å måtte innom butikken å supplere to ganger i løpet av uka. Jeg vet det høres banalt ut, men vi oppdaget det var lurt å ha en bredere plan. Det er også lurt å ha en plan for når man kan spise eventuelle rester. Kan restene fra en middag, passe som tilbehør en annen dag for eksempel. Anonymkode: b592c...f5e
Slarti Skrevet 15. august #15 Skrevet 15. august Tirsdag som regel. Da er det lite folk i butikken, og dem er fylt opp etter folk har panikk-handlet på fredag og lørdag. Og kjedene har fulgt etter hverandre på nedsatte varer, så har ikke så mye å se hvor man handler lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #16 Skrevet 15. august Jeg handler hver 3.uke. Da er kjøleskapet rimelig tomt og det må fylles opp igjen. Har alltids noe igjen i fryseren og endel tørrvarer, men det er tomt for pålegg, frukt og grønt, melk og slike ting. Handler stort sett mandags kveld. Har spart utrolig mye penger på å handle så sjelden. Og jeg fyller ikke på om vi går tomt for noe iløpet av de 3 ukene. Er det tomt så er det tomt. Da må vi bare spise eller bruke noe annet. Anonymkode: 50cc5...a1c 1
PostmannPat Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august Handler mandag og torsdag. Skriver matplan på søndager. Handler da middager for tirsdag-torsdag og fredag-mandag. Da spiser vi middag før vi handler og slipper tomme mager på butikken og unødvendige kjøp Lar handlelista ligge fremme hele uka så vi skriver ned ting når vi ser det minker, eks bakepapir og håndsåpe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #18 Skrevet 15. august Handler fast på Oda hver torsdag og søndag. Anonymkode: df273...05a
Frøkenfryden Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august (endret) Oda-levering lørdag eller søndag typisk. Da har vi god mat til helgemiddag og vet at vi er hjemme for levering. Legger mat i kurven gjennom uka, så glemmer sjelden noe. Kjøper noen ganger planlagte middager, men andre ganger bare mye ulikt som kan bli ulike middager. F eks: Fiskekaker kan vi ha i en wrap med salat, eller med mos av blomkål og potet, eller med ovnsbakte potetbåter og rotgrønnsaker f eks. Når det begynner å tømmes mot slutten av uka så klarer jeg ofte hoste opp middag likevel. Cottage cheese-pizzaboller f eks. Har revet ost og skinkebiter i fryser. Og små porsjoner frossen pizzasaus. Suppe kan jeg også ofte lage. Med f eks gulrøtter og poteter, har kokte egg oppi. Godt hjulpet av frosne små pakker med chili og hakket ingefær. Jeg fryser til og med limesaften når limen ser trist ut. Da kan man hoste opp en curry med kikerter i lake og grønnsaksrester. Jeg lager også mye ovnsomelett med osterester, matfløterester/creme fraicherester og f eks en god pølse fra fryser. Servert med brød eller i wrap eller lomper. Så mitt tips er klok fryserbruk og fleksibel planlegging. Og kreativitet. Og ikke tenke at man må ha fisk eller kjøtt om det skal bli middag. Endret 16. august av Frøkenfryden 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Trippeltrumf torsdager, handler da for helst to uker Anonymkode: 71b10...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå