Nostradamus Skrevet 15. august #41 Skrevet 15. august (endret) Illuminatum skrev (7 minutter siden): Du skriver "Når Høyre ønsker dårligere helsetilbud for pensjonister og syke mennesker". Det må være rimelig å anta at du mener i forhold til dagens tilbud, ikke i forhold til hva som optimalt kunne vært. Hvorfor sier det seg selv at det blir dårligere om noen tas ut av køen. Ved å få flere behandlere i loopen trenger ikke dette medføre noen negative endringer for de som ikke er i jobb. Det er heller ikke slik at de private tilbudene er forbeholdt noen. Da har det blitt en misforståelse, jeg mente at Høyre ønsker et dårligere helsetilbud for pensjonister og syke i forhold til oss som er i arbeid. Siden jeg også skrev om menneskesyn, så tenkte jeg at det kom frem. Du skriver "Hvorfor sier det seg selv at det blir dårligere om noen tas ut av køen." Med den logikken kan jo syke og gamle få raskere helsetilbud i det private, siden det virker som at du tenker at det offentlige tilbudet vil bli vel så bra? Endret 15. august av Nostradamus 1
kbr Skrevet 15. august #43 Skrevet 15. august velociraptor skrev (3 timer siden): Jeg vurderer stadig å flykte fra Norge pga klima, men på grunn av kriminalitet? Really? Kunne ikke vært mer enig. Flytte fra Norge pga. dårlig vær? - Gir en viss mening Er du rik og stikker av til Sveits fordi du ikke vil betale skatt? - Tja, gir en viss mening. Jeg er grunnleggende uenig i ditt politiske grunnsyn, og uten å kapre tråden til en skattedebatt, så er det ikke synd på de rike i Norge. Rart at det har blitt så mange av dem hvis Norge er så slemme med de rike som noen skal ha det til.... Men flytte fra Norge pga. utrygghet og kriminalitet? - Da er man langt nede i ytre alternativ høyres kulturkrigs ekkokammer. Og de landene som foreslås som alternativer? Lykke til med å finne et "trygt" land, hva nå enn det er. Eller hvis det man egentlig legger i "et trygt land" er et land uten regnbueflagg, mørkhudete mennesker og religiøse og seksuelle minoriteter, så ja, jo. I så fall lykke til og god tur! 2 4
LeveMannen Skrevet 15. august #44 Skrevet 15. august Det finnes vel ikke så mange bedre steder å flykte til for en vanlig lønnsarbeider. Sveits er jo fint og har mye frihet, men det er også veldig høyt prisnivå der. Tviler litt på om jeg hadde fått høy nok lønn, og skattetrykket hadde vært så mye lavere at det hadde lønnt seg for en vanlig arbeider å flytte dit fra Norge. Som ingeniør hadde jeg nok hatt det bedre økonomisk i USA. Men det er mye problemer med hjemmløse og narkotika i storbyene, og det er ganske skremmende med mangelen på jobbsikkerheten der hvor man kan bli sagt opp på dagen etter skjefens eget forgodtbefinnende og plutselig stå på bar bakke. For en riking eller bedriftseier er det sikkert mange steder som er bedre å bo enn Norge, men en vanlig arbeider er det nok en del værre med. 3 1 1
LeveMannen Skrevet 15. august #45 Skrevet 15. august GlutheaMaxima skrev (13 timer siden): Visstnok lite kriminalitet i Japan. Men så jobber de seg selv til døde der da. 2
LeveMannen Skrevet 15. august #46 Skrevet 15. august Nostradamus skrev (1 time siden): Nå mener jeg at Staten fint kan bruke private helseaktører for alle borgere da, men det er en annen diskusjon. Private tilbydere og staten som betaler er en veldig dårlig kombo. De private er selvsagt ute etter mest mulig profitt, og staten har en utømmelig pengesekk av andres penger. Slik blir helsevesenet helt sykt kostbart. Bare se til USA f.eks, og der er det ikke en gang staten som betaler, men staten som gir garantier og forsikringen som betaler og det er sinnsykt kostbart. Hvis staten også hadde betalt, og ikke bare gitt garantier hadde det blitt enda dyrere. 1 2
Katten.2.0 Skrevet 15. august #47 Skrevet 15. august Skulle jeg flyttet ville det vært for å få varmere vær, mindre ustabilt vær og høyere kjøpekraft. I tillegg vil jeg ikke gå ned i trygghet, helsetilbud etc. Jeg er spent på hvilket land som er tryggere enn Norge og skal innfri de andre kriteriene.
Nostradamus Skrevet 15. august #48 Skrevet 15. august (endret) LeveMannen skrev (2 timer siden): Private tilbydere og staten som betaler er en veldig dårlig kombo. De private er selvsagt ute etter mest mulig profitt, og staten har en utømmelig pengesekk av andres penger. Slik blir helsevesenet helt sykt kostbart. Bare se til USA f.eks, og der er det ikke en gang staten som betaler, men staten som gir garantier og forsikringen som betaler og det er sinnsykt kostbart. Hvis staten også hadde betalt, og ikke bare gitt garantier hadde det blitt enda dyrere. Godt poeng. Samtidig har samtlige av de private helsetjenestene jeg har benyttet meg av gitt bedre og raskere behandling enn når jeg bruker det offentlige, trolig fordi de må levere for å få kunder og et godt renommé. Min drømmesituasjon er at vi får bedre kvalitet i det offentlige, men da må det sluttes med ekstremsparing på bekostning av ansatte og pasienter. Og Helseplattformen burde vært skrotet i fjor. Endret 15. august av Nostradamus 2
Rhodiola Skrevet 15. august #49 Skrevet 15. august Tråden er ryddet for brukerangrep, brudd på underforumets retningslinjer, diskriminerende ytringer, brukerdebatt og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
Rosakatt Skrevet 15. august #50 Skrevet 15. august (endret) Jeg skjønner ikke hvordan dere ikke låser døra. Kommer aldri til å slutte med det, bestandig vært en selvfølge. Tror og ser det skrev (17 timer siden): Velkommen til oss i Sveits ! Litt dyre barnehager men ellers perfekt. Kriminaliteten er Europas laveste omtrent som skattenivå og boliglånsrente. Søkte opp Sveits og kom over en artikkel skrevet i 2024 som påstår det er det rike menneker føler om Sveits, men at det er fattigdom der også. Mer enn det fortelles om. Ha tenker du som bor der om det? Jeg er ikke en let opp og lim in person, så om du ikke orker fordi du ikke får lese den artikkelen, se bort ifra dette. Endret 15. august av Rosakatt 1
Slarti Skrevet 15. august #51 Skrevet 15. august anonym482 skrev (18 timer siden): Phillipinene? Du vet at det er 2 "kriger" i Filippinene? en i sør hvor det er krig mellom Myndighetene og en muslimsk gruppering? Det er så ille at ingen reiseforsikringer dekker deg på den øya (som er svær) Pluss at kina hele tiden truer dem. Og dem er mer aggressive nå som Trumf ikke bryr seg om sikkerheten til øya lenger. Og kriminaliteten der er ekstrem. Samt at landet er korrupt som faen. At du er "puti" hjelper deg ikke en dritt der borte. Det er lettere å finne dame, men du blir fort offer for svindler, ran, og eller vold om du ikke vet hva du gjør. Og med tanke på dine tanker tipper jeg på at du ikke vet hva du gjør siden du tror Filippinene er trygt. Så lykke til. Blir full krig der borte lenge før det blir borgerkrig i Europa. anonym482 skrev (18 timer siden): Kanariøyene, Du kan ikke være seriøs vel? En koloni i Afrika? Blir det krig i Europa er Kanariøyene afrikansk på noen timer. 1 2
Socketlicker Skrevet 15. august #52 Skrevet 15. august Polen eller Ungarn, de minst islamiserte landene i europa 2 1
Isambard Skrevet 15. august #53 Skrevet 15. august Jeg vurderer verken å flytte eller flykte fra Norge. Jeg vet jeg syter og klager mye på politikken, men i det store bildet er det ganske bra uansett hvem som styrer. 2 1
Amossa Skrevet 15. august #54 Skrevet 15. august Som jeg ser det, er Norge verdens beste land å være innbygger i. Vi bor i et fredelig hjørne, med natur og frisk luft, som de fleste andre misunner oss. I tillegg har vi et sikkerhetsnett rundt oss fra vi blir født til vi dør. Det er ikke perfekt, og vi må følge med, men det er ingen andre som har den tryggheten som vi har., Jeg bor 3 mnd i året i et annet land, da for å korte ned vinter og mørketid. Som pensjonist i Norge har jeg råd til å gjøre det, og jeg kjenner meg alltid priviligert når jeg reiser i verden og møter folk fra andre nasjoner. 2
anonym482 Skrevet 15. august Forfatter #55 Skrevet 15. august Amossa skrev (30 minutter siden): Som jeg ser det, er Norge verdens beste land å være innbygger i. Vi bor i et fredelig hjørne, med natur og frisk luft, som de fleste andre misunner oss. I tillegg har vi et sikkerhetsnett rundt oss fra vi blir født til vi dør. Det er ikke perfekt, og vi må følge med, men det er ingen andre som har den tryggheten som vi har., Jeg bor 3 mnd i året i et annet land, da for å korte ned vinter og mørketid. Som pensjonist i Norge har jeg råd til å gjøre det, og jeg kjenner meg alltid priviligert når jeg reiser i verden og møter folk fra andre nasjoner. Men vi mister jo denne tryggheten på sikr. Vi er blitt naive og slappe, og tar godene våre for gitt. Masseinnvandring og økonomisk sløsing/dårlige avtaler internasjonalt ødelegger Norge i rekordfart. 1 1 2
Amossa Skrevet 15. august #56 Skrevet 15. august anonym482 skrev (Akkurat nå): Men vi mister jo denne tryggheten på sikr. Vi er blitt naive og slappe, og tar godene våre for gitt. Masseinnvandring og økonomisk sløsing/dårlige avtaler internasjonalt ødelegger Norge i rekordfart. Der derfor kjeg skriver at vi må passe på. Vi må ikke ta som en selvfølge at det vil bli sli videre. Når FrP og Listhaug sier at du skal få mindre skatt, så må du merke deg hva du skal betale selv. Jeg har mange venner i Nederland som forteller meg at de betaler en stor del av inntekten sin til helseforsikring. Ja, skatten deres ble redusert, men de måtte betale mer selv. Netto kostet det dem mer enn tidligere. Masseinnvandring, skriver du. Det er i hovedsak ukrainske flyktninger det dreier seg om. Ja, jeg mener at myndighetene tok altfor hardt i da ukrainerne fikk kollektiv beskyttelse. Men få er ening med meg. Økonmisk sløsing - hva som er det, er en subjektiv vurdering. Men også her må vil følkge med, og ikke minst må media gjøre det. Dert dreier seg om å ta vare på demokratiet vårt. 2
Sommer2464 Skrevet 15. august #57 Skrevet 15. august Om Norge skulle bli som Sverige i fremtiden kan jeg tenke at det blir aktuelt for meg å flytte til Polen. Tenker også litt på Estland, men utfordringa der blir jo at språket er veldig vanskelig for en nordmann å lære. 3
Pilleville Skrevet 15. august #58 Skrevet 15. august Rosakatt skrev (På 14.8.2025 den 23.05): Er det ikke mer kriminalitet der også? Så hvor skal vi dra? Polen, stoppet innvandring. De har funnet olje og👍 5
anonym482 Skrevet 15. august Forfatter #59 Skrevet 15. august Pilleville skrev (8 minutter siden): Polen, stoppet innvandring. De har funnet olje og👍 Men hele Europa står i fare, også Polen, når så mange Europeiske land får svenske tilstander. Polen og Ungarn f.eks. blir jo omringet av dette. 1
Rosakatt Skrevet 15. august #60 Skrevet 15. august Pilleville skrev (8 minutter siden): Polen, stoppet innvandring. De har funnet olje og👍 Tror ikke de har abort og nå er ikke jeg der at jeg ikke skulle bekyttet meg om jeg møtte noen, men beskyttelse er ikke full beskyttelse nok. Og vil aldri verken gå gravid eller ha sex partner i et land uten den sikkerheten om jeg ikke skulle ønske å ha barn eller noe går galt under graviditeten. Annerkjenner det ikke trygt. Du sier heller ikke noe om kriminaliteten i landet, for er innvandrere eneste folka som kroppslig er istand til å utøve kriminelle handlinger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå