anonym482 Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august I fremtiden? Tenker da på utviklingen med økende kriminalitet osv. Er det flere som tenker på å bosette seg i andre deler av verden? 4 1
Rosakatt Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Er det ikke mer kriminalitet der også? Så hvor skal vi dra? 31
Mooza Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Jeg tror ikke andre deler av verden er tryggere. Men du trenger kanskje ikke bo sentralt i verste strøk i Oslo? Det er mange veldig trygge steder i Norge. Jeg låser ikke døra. Ingen gjør det her jeg bor. Det er nyhetsoppslag hvis en sykkel blir tyvlånt. 28 1 1
Mezzosoprena Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august anonym482 skrev (13 minutter siden): I fremtiden? Tenker da på utviklingen med økende kriminalitet osv. Er det flere som tenker på å bosette seg i andre deler av verden? Og hvor er det du tenker at det er veldig mye tryggere? 15 4
anonym482 Skrevet 14. august Forfatter #5 Skrevet 14. august Mezzosoprena skrev (Akkurat nå): Og hvor er det du tenker at det er veldig mye tryggere? Er redd det blir borgerkrig i Europa innen 20 år. Mellom etniske og ikke-vestlige. Håper såklart vi kan leve i harmoni. Men vi ser jo hva som skjer f.eks i Sverige. 1 11
Firefine Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Sånn omtrent hvilket land i verden ville vært bedre å bo i tror du? 8
Mezzosoprena Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august anonym482 skrev (2 minutter siden): Er redd det blir borgerkrig i Europa innen 20 år. Mellom etniske og ikke-vestlige. Håper såklart vi kan leve i harmoni. Men vi ser jo hva som skjer f.eks i Sverige. Jeg skjønner hva du tenker (selv om jeg ikke skjønner at det er mulig å tenke slik), men spørsmålet mitt er fortsatt ubesvart: Hvor tenker du det er så veldig mye tryggere å flykte til? 12 2
anonym482 Skrevet 14. august Forfatter #8 Skrevet 14. august Firefine skrev (Akkurat nå): Sånn omtrent hvilket land i verden ville vært bedre å bo i tror du? Tja, Kanariøyene, eller Phillipinene?
Firefine Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august anonym482 skrev (Akkurat nå): Tja, Kanariøyene, eller Phillipinene? Flott. Bare å prøve deg der. 11 1
anonym482 Skrevet 14. august Forfatter #10 Skrevet 14. august Mezzosoprena skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner hva du tenker (selv om jeg ikke skjønner at det er mulig å tenke slik), men spørsmålet mitt er fortsatt ubesvart: Hvor tenker du det er så veldig mye tryggere å flykte til? Men hvorfor forstår du ikke at det er mulig å tenke slik? Jeg lurer oppriktig - er ikke meningen å kverulere 3
NakenPanda Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august anonym482 skrev (Akkurat nå): Tja, Kanariøyene, eller Phillipinene? Dra til Filipinene for å unngå kriminalitet er vel en relativt bortkasta affære, mer som å dra TIL kriminalitet. 24 1 6
Mezzosoprena Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august anonym482 skrev (Akkurat nå): Men hvorfor forstår du ikke at det er mulig å tenke slik? Jeg lurer oppriktig - er ikke meningen å kverulere Kan du svare på spørsmålet mitt: "Hvor tenker du deg at det er lurt å flykte?" 3
anonym482 Skrevet 14. august Forfatter #13 Skrevet 14. august NakenPanda skrev (Akkurat nå): Dra til Filipinene for å unngå kriminalitet er vel en relativt bortkasta affære, mer som å dra TIL kriminalitet. I fremtiden blir det verre i Europa. Det blir islamisme mot kristendom/sekularisme. 3 3
anonym482 Skrevet 14. august Forfatter #14 Skrevet 14. august Mezzosoprena skrev (Akkurat nå): Kan du svare på spørsmålet mitt: "Hvor tenker du deg at det er lurt å flykte?" Kanariøyne f.eks.
PrivatiserAlt Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august Jeg tenkte på New Zealand, men jeg er for seint ute. Jeg hadde fått lisens der, og lønna/boligprisratio hadde vært mer i min favør. De har bra klima, lite farlige dyr, er godt unna atomvinter, få som planlegger invasjon. Familie holder meg igjen. 2 3
Rosewood Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august anonym482 skrev (1 minutt siden): Tja, Kanariøyene, eller Phillipinene? Filippinene, ja da får du litt andre utfordringer og. Veldig utsatt for naturkatastrofer som jordskjelv, tyfoner, flom, vulkanutbrudd. Ja og det er høy kriminalitet der også, og mye fattigdom. Høres fett ut 👍🏼 5 8
Mezzosoprena Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august anonym482 skrev (Akkurat nå): Kanariøyne f.eks. Kanariøyene ja - du mener de øyene som tilhører Europa som har kortest vei fra Afrika? Dit hvor det kom over 46 000 ulovlige migranter i 2024? Som gjør at det på øyene nå er økt politisk splittelse og voksende høyreekstremisme som mobiliserer mot migrasjonen? Det blir jo ingen konflikter av dette Og det er jo egentlig det som er poenget mitt - verden blir mer og mer utrygg, jeg er ganske sikker på at du ikke finner et land som er fritt for det du "flykter fra" i Norge. 15 4
Mariss@68 Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august anonym482 skrev (6 minutter siden): Kanariøyne f.eks. Hvor man mange steder ikke kan gå ute om kvelden uten å bli ranet? Mye verre enn her… 6 2
Tror og ser det Skrevet 14. august #20 Skrevet 14. august Velkommen til oss i Sveits ! Litt dyre barnehager men ellers perfekt. Kriminaliteten er Europas laveste omtrent som skattenivå og boliglånsrente. 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå