Rødvinsfilosofen Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Hvilke tre saker/temaer er avgjørende for hva du skal stemme ved årets stortingsvalg? Hvilke politiske saker opptar deg mest i hverdagen? 🙂
Brunello Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Den viktigste er at Sylvi Listhaug ikke skal bli statsminister, og da er det Ap eller MDG som er alternativene mine. 24 1 10
Baktusbror Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august (endret) Stemmer gladelig og ukritisk på det partiet som vil ha minst mulig islam i landet. Det er det overlegent viktigste spørsmålet i dagens Nye Norge og trumfer absolutt alt annet med klar margin. Endret 14. august av Baktusbror 32 2 11
BobbySocks Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august I år gir jeg faktisk faen. Jeg håper Listhaug kommer til makta, så kan vi alle fnise når vi ser hvor ræva dårlig hun gjør det. Og skulle hun faktisk gjøre det bra, ja da har vi uansett ikke tapt noe Jeg er bare så sjukt lei av folk og deres «vi har det så fælt i Norge bla bla bla». Kanskje vi bare skal kjøre landet til helvette så får folk hvertfall noe reelt å klage på. Så mine tre viktigste saker: - skattelette til alle - mindre til velferd! - privatisering - mindre til de fattige! - ut med innvandrerne- så ser vi hva som skjer. Det blir gøy. 3 3
siesta Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Helsepolitikk Eldre politikk Kriminalitet Mer politi Så da har jeg stemt Høyre. 5
PrivatiserAlt Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Statens andel av økonomien er viktigst for meg. Jeg er så gammel at jeg vet hva partiene står for, jeg ser igjennom alt politikerpjattet. Jeg vet at om jeg stemmer Venstre, så ødelegger de for høyresiden. Vi alle burde ha skjønt at Høyre likner Arbeiderpartiet, kun med ukritisk tro på privatisering, forvaltet av byråkrater - ordentlig privatisering er de ikke for. 5
Emmajunga Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Jeg ble litt inspirert av «hvor blir det av penga» filmen som går viralt nå. Går noen partier hardt ut og sier de skal rydde i lovverket og byråkratiet, har de min stemme. 8 2 3
Hedda-78 Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Å hindre at karensåret for AAP blir gjeninnført. Å leve uten inntekt i et helt år er brutalt, selv for friske. Dessuten er det å rette baker for smed; å sulte syke mennesker får ikke NAV til å bli mer effektivt. Det må finnes mer egndede virkemidler for å få NAV til å jobbe raskere. Jeg stemmer Rødt i år. 17 2 9
tenkselv Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august Næringspolitikk inkl. forskning og innovasjon Samferdsel - mer vedlikehold av veg og bane, økt kvalitet på kollektivtrafikk. Helsepolitikk - større innsats på forbygging 2
Belima Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august I år må jeg nok stemme på et av partiene som IKKE støtter de som har hatt makta de fleste av de siste 20 årene. INP er et av partiene, DNI det andre. Viktig for meg at de ikke støtter for EU/EØS og strøm. Også viktig at de ikke er for mer innvandring. 8
Lurium Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august Distriktspolitikk Bærekraftig forvaltning som er gjennomførbar, fornuftig og rettferdig. Rovdyrpolitikk som bremser avvikling av drift på gårder, og igjengroing av kulturlandskap. Etterrettelighet blant våre politikere/tillitsvalgte. 3
Socketlicker Skrevet 15. august #18 Skrevet 15. august Nasjonal selvråderett og suverenitet: Nei til at fremmede unioner og organisasjoner skal styre Norge (EU, EFTA, WHO, FN). Bygge opp forsvaret. Verdipolitikk: Styrke og videreføre vår kristne kulturarv og tradisjoner og stanse og reversere sekulariseringen. Nei til rosa kompetanse og indoktrinering av barn i skoler og bhg og reversering av ekteskapsloven. Innføre rett til liv fra unnfangelse til naturlig død (nei til selvbestemt abort) og stramme inn på alkoholpolitikken. Justispolitikk: Stanse masseinnvandring av fremmedkulturelle som gjør etniske nordmenn til en minoritet i eget land og starte remigrasjon av ikke-vestlige, økonomiske migranter. Styrke politiet, øke straffene for alvorlig kriminalitet og styrke rettsvesenet. 8 4
Rullerusk Skrevet 15. august #19 Skrevet 15. august Innvandring og kriminalitet forsvar og beredskap klima og miljø skulle bare ønske det fantes et parti som matchet det jeg mener om disse sakene….. 8 1
MorTil2 Skrevet 15. august #20 Skrevet 15. august BobbySocks skrev (8 timer siden): I år gir jeg faktisk faen. Jeg håper Listhaug kommer til makta, så kan vi alle fnise når vi ser hvor ræva dårlig hun gjør det. Går hun på ræva, drar hun også landet med seg på ræva. Hun virker skremmende ensporet og til dels kunnskapsløs. I likhet med SV, SP,Rødt og Krf. De er interesseorganisasjoner. Og dermed mangler de rom for endring. For velgerne stemmer på dem av snevre grunner. Jeg aner ikke hvem jeg skal stemme på. Jeg kunne stemt AP, for å eliminere vekk Frp. Men AP har vist mangelfull ryggrad i budsjettforhandlingene og gått med på en pengebruk jeg er totalt uenig i, og som i utgangspunktet ikke er AP politikk. Så en stemme til AP, er ikke en stemme til AP,men til SV, SP og Rødt sine kortsiktige hjertesaker. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå