Gå til innhold

Jeg skal ha ny bil, hvilken anbefaler du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ca 200 000 kroner til rådighet.

2 barn, ønsker god plass i bagasjerommet. Bor i Bergen, så kjører i by. Noen turer på fjellet i vinter.

Hva anbefaler dere? Jeg er helt grønn..

Anonymkode: 2be11...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elbil. Finnes mange å velge mellom. Legg inn kriterier dere har på Finn.no og se hva som kommer opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tesla : ) 

Anonymkode: ebbb1...869

Skrevet

Nissan Leaf. Fin bybil (kjører i Oslo), 35 mil fulladet. Kjører 2-3 turer "på landet" til hytta (ca 75 kilometer unna) hver måned. Funker fantastisk for meg, kanskje også for deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hvis du ikke har peil på bil og bor i Bergen er Nissan Leaf virkelig ditt beste valg. Et kjempegodt utvalg her.

Anonymkode: dc18b...326

Endret av Elaine Marley
  • Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 4.45):

Tesla : ) 

Anonymkode: ebbb1...869

Jada, kjøp en Tesla og kjør så mye du kan før den ruster bort. Her er i hvert fall en ærlig selger som har nærbilde av rusten på en 6 år gammel Model 3:

https://www.finn.no/mobility/item/421065312?ci=20

Ikke uten grunn at mange Tesla utenfor fabrikkgarantien selges som den er, eller som outlet-biler hvor selgeren fraskriver seg ansvaret.

Anonymkode: 3487e...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna Leaf, møkkabil. 

Anonymkode: 41ab2...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en NIO og jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere har kjøpt dette merket enda, bilen er fantastisk, det er genialt at man kan bytte batteri og gå fra tomt til fulladet på tre minutter. 

Anonymkode: f292b...a9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fossil Volvo og er superfornøyd med den. Men selv jeg skjønner at elbil er det lureste.

Anonymkode: 66773...5b6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 8.11):

Vi har en NIO og jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere har kjøpt dette merket enda, bilen er fantastisk, det er genialt at man kan bytte batteri og gå fra tomt til fulladet på tre minutter. 

Anonymkode: f292b...a9c

Tja Nio.

Problemet jeg ser er at du ikke vet mye om batterien du får. Du kan få en skikkelig brukt og gammel eller en ny. Som elbil sjåfør er det vanskelig da en på en måte blir vant til sitt batteri og sine prosentforbruk i hverdagen.

Schnuhu

Endret av Elaine Marley
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 21.13):

Noen turer på fjellet i vinter.

Da ville jeg valgt en suv med 4x4

Anonymkode: 1ac87...ea5

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 19.16):

Da ville jeg valgt en suv med 4x4

Anonymkode: 1ac87...ea5

Ja Toyota Rav 4 PHEV

Anonymkode: 48fd5...b10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja Toyota Rav 4 PHEV

Anonymkode: 48fd5...b10

👀

Bare leiebilselskaper som kjøper slikt.

Anonymkode: dc18b...326

• Nyttig 1
Skrevet

Den med lengst garanti😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 8.52):

Jada, kjøp en Tesla og kjør så mye du kan før den ruster bort. Her er i hvert fall en ærlig selger som har nærbilde av rusten på en 6 år gammel Model 3:

https://www.finn.no/mobility/item/421065312?ci=20

Ikke uten grunn at mange Tesla utenfor fabrikkgarantien selges som den er, eller som outlet-biler hvor selgeren fraskriver seg ansvaret.

Anonymkode: 3487e...2ae

Jøss. Mye mindre rust på den der enn Mercedesene og BMWene vi bruker på jobb 🤣

Anonymkode: 61eb5...4e3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 9.09):

Styr unna Leaf, møkkabil. 

Anonymkode: 41ab2...adf

På hvilken måte? Vi har en Leaf selv, 2017- modell, men har ikke hatt noe spesielt å si på den, bortsett fra at den ikke er dødsgod på glatten - noe mange el-biler ikke er. 

Anonymkode: 25863...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Utenom Leaf, har vi en Volkswagen Tiguan. Elsker bilen. Vår er med 4-hjulstrekk og er kjempegod på vinterføre både i Bergen og fjellene :)

Anonymkode: 25863...ff3

Skrevet

Jeg ville sett nærmere på en Toyota Yaris (hybrid). Mulig den er for liten for deg/dere, men den er god å kjøre og driftssikker. Automat som er fint å ha i by. 

Hvis du velger el-bil så vær obs på at kjørelengden minker betraktelig på vinteren når mye av kraften skal gå med til å varme opp bilen og holde den varm underveis. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette.

Elaine Marley, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 2024 modell Mazda MX og er superfornøyd. Kjørte til Kristiansand i sommer og trengte 1 ladestopp. Ellers trenger jeg ikke lade maks en gang i uka med kjøringen min her hjemme. 

Anonymkode: ea61e...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...