AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august En venninne av min avdøde mor stiller opp og passer barna mine en sjelden gang. Hun nekter å ta imot betaling, men har gitt henne vin og diverse annet noen ganger. Men hun vil helst ikke ha noe. Hun føles som en bestemor for barna som er 4,5 og 6 år. Nå har kona til en kollega av samboeren min tilbudt seg å passe barna ved behov. Jeg og hun har blitt bedre kjent med hverandre de siste 3-4 mnd, mennene har kjent hverandre noen år. Hva bør hun få for passet? Regner med at hun også sier nei til betaling. Å bruke penger på barnevakt fra sitly eller noe er uaktuelt, kan ikke betale i "dyre dommer". Barnepass trengs stort sett når begge helst bør jobbe sent. Istedet for at jeg betaler noen pr.time nesten det samme som jeg tjener pr.time, så har jeg frem til nå unngått kveldsjobb. Men det er behov for ekstra kveldsjobb nå og da fremover. Anonymkode: 1dca4...16c
Rødvinsfilosofen Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En venninne av min avdøde mor stiller opp og passer barna mine en sjelden gang. Hun nekter å ta imot betaling, men har gitt henne vin og diverse annet noen ganger. Men hun vil helst ikke ha noe. Hun føles som en bestemor for barna som er 4,5 og 6 år. Nå har kona til en kollega av samboeren min tilbudt seg å passe barna ved behov. Jeg og hun har blitt bedre kjent med hverandre de siste 3-4 mnd, mennene har kjent hverandre noen år. Hva bør hun få for passet? Regner med at hun også sier nei til betaling. Å bruke penger på barnevakt fra sitly eller noe er uaktuelt, kan ikke betale i "dyre dommer". Barnepass trengs stort sett når begge helst bør jobbe sent. Istedet for at jeg betaler noen pr.time nesten det samme som jeg tjener pr.time, så har jeg frem til nå unngått kveldsjobb. Men det er behov for ekstra kveldsjobb nå og da fremover. Anonymkode: 1dca4...16c Hvis man er voksen og har OK økonomi så føles det kanskje litt feil å motta penger for å ha passet barn? Kanskje du kan kjøpe inn litt snacks, litt ekstra god sjokolade, sushi eller annen take-away, og av og til en flaske vin hun kan ta med seg hjem? Til bursdag eller jul hadde jeg satt veldig pris på å få et fint innrammet bilde av barna. ♥️ Gjerne i en ramme som både kan stå eller som kan henges opp på veggen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Rødvinsfilosofen skrev (10 minutter siden): Hvis man er voksen og har OK økonomi så føles det kanskje litt feil å motta penger for å ha passet barn? Kanskje du kan kjøpe inn litt snacks, litt ekstra god sjokolade, sushi eller annen take-away, og av og til en flaske vin hun kan ta med seg hjem? Til bursdag eller jul hadde jeg satt veldig pris på å få et fint innrammet bilde av barna. ♥️ Gjerne i en ramme som både kan stå eller som kan henges opp på veggen. Jeg synes det er litt påtrengende med folk som gir bilder av egne barn til andre enn besteforeldre og venter at mottakeren skal ha det framme. Anonymkode: 43a2d...66c 4
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Vi har aldri betalt, men gitt gaver som.vin, sjokolade, blomster ... Alle har passet barna hjemme hos seg sånn at de delvis kan "leve som normalt". Det er vi som tar byrden med å reise, frakte barna og utstyr. Anonymkode: f709f...7b9
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Hvis jeg som voksen hadde tilbydd meg å passe barn for venner/familie hadde jeg aldri tatt betalt for det. Hadde satt pris på en liten oppmerksomhet innimellom, ikke noe store greier. Ikke bilde, da 😊 Anonymkode: fc3b5...182 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes det er litt påtrengende med folk som gir bilder av egne barn til andre enn besteforeldre og venter at mottakeren skal ha det framme. Anonymkode: 43a2d...66c Man må evne å se an relasjonen og andre forhold. En flaske rødvin er en dårlig gave å gi til en person som ikke drikker, sjokolade er dumt å gi til en med nøtteallergi, og det er dumt å kjøpe sushi til en som får anafylaktisk sjokk av fisk og skalldyr.
Rødvinsfilosofen Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi har aldri betalt, men gitt gaver som.vin, sjokolade, blomster ... Alle har passet barna hjemme hos seg sånn at de delvis kan "leve som normalt". Det er vi som tar byrden med å reise, frakte barna og utstyr. Anonymkode: f709f...7b9 Jøss! Så fint hvis det er en ordning som passer for dere. Er det som regel snakk om tanter/onkler og besteforeldre til barna? Jeg foretrekker å passe barna i barnas eget hjem. Da kan de hoppe i sofaen, løpe i trapper, sparke fotball og what-not, uten at jeg blir redd for å forstyrre naboer, eller for at designlampene mine skal ryke med. 🤭 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Rødvinsfilosofen skrev (6 minutter siden): Jøss! Så fint hvis det er en ordning som passer for dere. Er det som regel snakk om tanter/onkler og besteforeldre til barna? Jeg foretrekker å passe barna i barnas eget hjem. Da kan de hoppe i sofaen, løpe i trapper, sparke fotball og what-not, uten at jeg blir redd for å forstyrre naboer, eller for at designlampene mine skal ryke med. 🤭 Vi har brukt naboer, venner og foreldrene til barnas venner. De fleste vi kjenner så godt at de passer barna, havner vel i en av de tre kategoriene. Det er snakk om at barna blir med venner hjem, og noen ganger overnatter. En nabo som i en periode hentet yngstemann i barnehagen hver onsdag, og de spiste middag før en av oss kommer hjem. Det har aldri vært snakk om mange timer, men vi har i perioder vært avhengig av litt hjelp for å få logistikken til å gå opp. Når det er sagt, vi passer også andres barn, og tar selvsagt ikke betalt for det. Det skjer hjemme hos oss, eller vi har tatt dem med på hytta. Anonymkode: f709f...7b9 1
altflyter Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august Jeg ville aldri tatt penger for å passe barn, men hadde satt stor pris på en flaske vin, eplemost, sjokolade eller noe i den duren ❤️
AnonymBruker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg synes det er litt påtrengende med folk som gir bilder av egne barn til andre enn besteforeldre og venter at mottakeren skal ha det framme. Anonymkode: 43a2d...66c SÅ enig! Å få bilder av en haug med unger er totalt uinteressant. Har mer enn nok med å finne plass til bildene av mine egne. Anonymkode: 4b36a...ddf
AnonymBruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Vi passer på å ha handlet inn snacks i skapet, og tilby noe mat. Her er det mest svigermor som passer, hun er helt fantastisk 🥰 Så passer vi på å vise og uttrykke takknemlighet for alt hun gjør, og stiller mye opp tilbake der vi kan. Vi inviterer mye på middag etc. Anonymkode: 85556...b33 1
Mymlen Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Har ikke tatt betalt for å ha passet barn jeg kjenner gjennom venner og familie
Rødvinsfilosofen Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): SÅ enig! Å få bilder av en haug med unger er totalt uinteressant. Har mer enn nok med å finne plass til bildene av mine egne. Anonymkode: 4b36a...ddf Det var mest ment som en idé til gave til «Hun føles som en bestemor for barna». Man gir ikke bilder av barna sine til hvemsomhelst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå