Gå til innhold

Har verdens kjedeligste kjøkken - hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå hadde jeg satt skikkelig pris på noen innspill om hva jeg skal gjøre med kjøkkenet vårt. Tar snart over ny bolig med standard hvitt kjøkken, glatte fronter, sølv håndtak og svart laminat benkeplate. Verdens kjedeligste look, kaldt og trist. Er det noen som har råd til hvordan jeg fikser det? bildet er Ikke fra mitt kjøkken, men så og si det samme.

Screenshot_2025-08-14-20-33-28-638_no.finn.android.jpg

Anonymkode: 12f1e...4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt benkeplate, lag sprutvegg med spennende og eventuelt fargerike fliser og skaff nye håndtak. Som regel vil det være nok til å skape et helt nytt inntrykk. Ønsker dere enda mer drastisk forandring går det også fint an å male kjøkkenfrontene.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan levere fronter til lakking

Anonymkode: 66e0d...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å male frontene selv også, bare husk grunning først. 
Chat gpt er god på tips, her har han illustrert to bilder.. 

Ser ut som du har masse muligheter på kjøkkenet. Varme farger er fint 

FD852FF4-925A-4455-B7CE-FC9C60C9FDCE.png

A58C3773-5E96-483C-9C47-047CA62F4156.png

Anonymkode: 62a58...e06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kommer langt med nye fliser og håndtak. Lyset over benkene kan også endres slik at de er under benkeskapene i stedet. Hvis det er et HTH kjøkken, kan du høre med dem om det. Maler du rommet ellers, vil kjøkkenet også få et helt annet uttrykk. 

Skjønner at du synes det et kjedelig slik det står nå, for de som hadde denne som nybygg har ikke villet bruke noe ekstra på tilvalg. 

Anonymkode: 7876f...676

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nå hadde jeg satt skikkelig pris på noen innspill om hva jeg skal gjøre med kjøkkenet vårt. Tar snart over ny bolig med standard hvitt kjøkken, glatte fronter, sølv håndtak og svart laminat benkeplate. Verdens kjedeligste look, kaldt og trist. Er det noen som har råd til hvordan jeg fikser det? bildet er Ikke fra mitt kjøkken, men så og si det samme.

Screenshot_2025-08-14-20-33-28-638_no.finn.android.jpg

Anonymkode: 12f1e...4c0

Hadde bodd der først en god stund og så vurdert om det egentlig plaget meg. Ofte ender man opp med at det ikke var noe problem. Ting er mer synlig i tomme hus. 

Anonymkode: 4beb7...152

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde bodd meg inn og sett litt etter hvert. Må annet fikses i nærliggende rom? Om kjøkkenet ser fint ut, så hadde jeg prioritert andre ting, også bodd meg inn. Plutselig finner du ut at du mye heller vil ha en bestemt farge i stuen rett ved, og da var det gjerne greit med et enkelt kjøkken likevel. Eller det du hadde tenkt med kjøkkenet ikke passer inn med stua som helhet. 

I starten kommer du et godt stykke med fint kjøkkenhåndkle ved komfyren, og litt urter eller annet i potter som er mer din stil. En fin skjærefjøl kan også være noe. 

Om din vil endre noe så er håndtak enkelt , og fliser heller ikke så mye jobb som alt nevnt i tråden, og det finnes folie du kan ta over i ulikt mønster. Stor variasjon på kvaliteten på folien og en må være nøye, men det kan bli bra og være en billig løsning. Obs at det potensielt kan lage varige merker, så jeg personlig hadde ikke gjort det på kjøkkenet, men det er en ide. 

Skrevet

Anbefaler deg også å bo deg inn litt. Eneste jeg hadde kjapt byttet var rørlampen. Den var kjip ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...