AnonymBruker Skrevet 19. august #21 Skrevet 19. august Noe noob her, men, hvorfor ikke kjøpe hus dere har råd til uten lån? Anonymkode: 6aedb...76c
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. august #22 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe noob her, men, hvorfor ikke kjøpe hus dere har råd til uten lån? Anonymkode: 6aedb...76c Fordi folk flest ikke har 4-16 millioner kroner i kontanter, gjemt i madrassen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #23 Skrevet 19. august Rødvinsfilosofen skrev (6 minutter siden): Fordi folk flest ikke har 4-16 millioner kroner i kontanter, gjemt i madrassen. Finnes jo flere steder å bo enn i de største byene? Dessuten går det vel via banken da de fleste ikke er kriminelle. Anonymkode: 6aedb...76c
AnonymBruker Skrevet 19. august #24 Skrevet 19. august Hvilken prosent av månedsinntekten bruker dere på lån er nyttigere å vite. Jeg betaler 17.000 på lånet, venninnen min 9.500. Hun bruker høyere prosent av inntekten på låneutgifter fordi hun får inn mye mindre enn meg i måneden. Dermed har jeg mulighet til å spare mer, og verdien på boligen øker mer, selv om lånet er høyt. Anonymkode: 34166...c28 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. august #25 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes jo flere steder å bo enn i de største byene? Dessuten går det vel via banken da de fleste ikke er kriminelle. Anonymkode: 6aedb...76c Ikke alle ønsker å bo i Finnmark, eller «Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu», hvor du får en gård og fire dekar til 850.000,- 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #27 Skrevet 19. august Rødvinsfilosofen skrev (Akkurat nå): Ikke alle ønsker å bo i Finnmark, eller «Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu», hvor du får en gård og fire dekar til 850.000,- Så når jeg sier det finnes andre steder enn de store byene så måtte du ty til det mest ekstreme. Det er ikke snakk om gård eller ute i gokk 🙄 Anonymkode: 6aedb...76c 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. august #28 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så når jeg sier det finnes andre steder enn de store byene så måtte du ty til det mest ekstreme. Det er ikke snakk om gård eller ute i gokk 🙄 Anonymkode: 6aedb...76c Hvor mye betalte du for huset ditt? 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #29 Skrevet 19. august Ca. 15 000 inkl fellesutgifter, så ingen andre boutgifter utenom strøm. Enebolig i borettslag midt i en by. Vi kjøpte rimelig for rundt 20 år siden, da det ikke ennå var helt "midt i en by". Anonymkode: 1d9d6...cc0
AnonymBruker Skrevet 19. august #30 Skrevet 19. august Rødvinsfilosofen skrev (4 minutter siden): Hvor mye betalte du for huset ditt? 🙂 2,5. 200 kvm. Anonymkode: 6aedb...76c
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. august #31 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 2,5. 200 kvm. Anonymkode: 6aedb...76c 2.5 mill er imponerende mye penger å ha klart å spare opp. Ikke alle har høy nok inntekt til å kunne spare såpass mye penger på kort tid. Da blir det nødvendig med boliglån. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #32 Skrevet 19. august Har ikke boliglån, men har rundt 24000 i kommunale avgifter + eiendomsskatt årlig, og mellom 1000-3000 i mnd i strøm. Det som koster mest er vel egentlig oppgradering/vedlikehold av boligen. Anonymkode: 5c45b...4fb
AnonymBruker Skrevet 19. august #33 Skrevet 19. august Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden): 2.5 mill er imponerende mye penger å ha klart å spare opp. Ikke alle har høy nok inntekt til å kunne spare såpass mye penger på kort tid. Da blir det nødvendig med boliglån. AnonymBruker du svarte la opp til å få mulighet til å skryte av at han/hun eier hus til 2,5 mill uten lån. Det AnonymBruker ikke skjønner, er at det ikke er mulig for alle landets innbyggere å flytte til bøgda for å kjøpe gamle hus eller rønner til en billig penge. Selv om man ikke har lån, så skal man ha inntekt. Og flytter mange nok, så flytter pressonene seg. Anonymkode: 49235...80b 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 19. august #34 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): AnonymBruker du svarte la opp til å få mulighet til å skryte av at han/hun eier hus til 2,5 mill uten lån. Det AnonymBruker ikke skjønner, er at det ikke er mulig for alle landets innbyggere å flytte til bøgda for å kjøpe gamle hus eller rønner til en billig penge. Selv om man ikke har lån, så skal man ha inntekt. Og flytter mange nok, så flytter pressonene seg. Anonymkode: 49235...80b Takk for «oversettelsen». Er litt ny her. 😅
AnonymBruker Skrevet 19. august #35 Skrevet 19. august Det er jo lite læring å hente ut fra hva folk betaler. Noen betaler bare renter og ikke avdrag i flere år. Andre har rammelån de øser på med nedbetaling. Hvis DU vil vite hvor mye det koster for deg å flytte, må du se på finn. Kikke på aktuelle boliger i aktuelle byer, og se hvor langt lønna di rekker til de boligene du liker. Jeg har enebolig, og betaler ca 27.000 i måneden på rammelån, hvorav 6500 er renter og 21500 er nedbetaling på lån. Ca 1000,- mnd til hus/innboforsikring, 1200,- i kommunale avgifter, nesten 500,- i renovasjon. Men jeg har egentlig en ganske rimelig bolig, har ca 1,5mill i gjeld, som betyr rundt 35% belåningsgrad. Jeg betaler mye mer enn et vanlig låneavdrag. De siste 3 årene har lånet mitt gått ned med 200.000 i året 👌 Så min lånekostnad sier veldig lite om hvordan det er å bo i mitt område. Det er OK rimelige boliger å finne rundt meg. Men jeg liker å jobbe ned lån fort. Anonymkode: 2e8bc...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #36 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det AnonymBruker ikke skjønner, er at det ikke er mulig for alle landets innbyggere å flytte til bøgda for å kjøpe gamle hus eller rønner til en billig penge. Anonymkode: 49235...80b Så du bor i Oslo. Folk i Oslo mener at «bøgda» er utenfor Oslo kommune. Så alt i «bøgda» er kun gamle hus eller rønner til en billig penge. Interessant. 🙄 Anonymkode: 6aedb...76c
AnonymBruker Skrevet 20. august #37 Skrevet 20. august Men ja, jeg skjønner at det er fryktelig vanskelig å flytte. Jeg hadde ikke det problemet. Her jeg bor er det mange som pendler til Oslo hver eneste dag. Anonymkode: 6aedb...76c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå