Amanlis Skrevet 25. mars 2006 #1 Del Skrevet 25. mars 2006 Hvor lang tid skal det gå mellom hver dose antibiotika? Er litt usikker, jeg skal ta tre doser om dagen (noe som sikkert er vanlig), når skal jeg ta neste dose når jeg tar første ca halv åtte om morgenen? Og skal jeg ta den siste dosen for dagen rett før jeg legger meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 25. mars 2006 #2 Del Skrevet 25. mars 2006 Prøv å fordel det så det blir omtrent like mange timer mellom hver pille. Regn med natta også. Da får kroppen jevnt antibiotika og du blir bra. For tar du den 3. klokka seks på ettermiddagen og så neste morgenen etter så blir det for lang tid mellom og bakteriene kan rekke å blomstre opp litt frem til neste pille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #3 Del Skrevet 25. mars 2006 Det bør, som Nella sier, ideelt sett være like mange timer (dvs 8) mellom hver tablett. Det er nok helt greit å ta én tablett når du står opp, og én når du legger deg, og én midt i mellom disse tidpunktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #4 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hei. I kveld fikk jeg beskjed på legevakta at jeg har fått streptokokker og måtte hente ut penicillin. Jeg måtte begynne i kveld. Kuren er på 10 dager 4 ganger om dagen. Det jeg er usikker på er om jeg skal ta en til nå før jeg legger meg eller om jeg skal fortsette fra i morgen når jeg står opp. Jeg startet med den 1 kl 20.00 ca. Noen som kan svare på noe sånt ? Anonymkode: fede5...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 18. oktober 2016 #5 Del Skrevet 18. oktober 2016 Nå er det kanskje litt seint å svare, men regn med at du tar tablettene omtrent til "vanlig" måltid-tid, frokost, lunsj, middag og kvelds. Så da ca 07.00, 11.00, 16.00 og 19.00, eller en forskjøvet versjon om du ikke står opp så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #6 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hvorfor spurte du ikke legen da du var på legevakten? Anonymkode: fd5a3...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå