Gå til innhold

Toppen av latskap, hva er det du har gjort pga latskap?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjelder det å utsette ting som latskap?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (3 timer siden):

Gjelder det å utsette ting som latskap?

Da er man lat ja, når man ikke har gjort noe som helst. 

Anonymkode: c4e77...994

AnonymBruker
Skrevet

I går var jeg så lat, jeg hadde tatt av og vasket sengetøy, da jeg skulle legge meg så oppdaget jeg at jeg hadde glemt å ta det på. Jeg tok frem vinterdynen fra skapet ved senga som hadde trekk på og sov heller med den. Selv om det var sjukt varmt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tok bussen 8km til kjøpesenteret en gang med min aldrende far, så følte meg ganske lat da jeg alltid pleier å sykle (vanlig trøsykkel såklart...elsykkel er bare for late folk)

AnonymBruker
Skrevet

Overrasket at flere har vasket og tørket dynen med trekket på. Er jo sikkert ganske smart 😂 Hadde bare aldri falt meg inn. 

Jeg har ofte bestilt brød på morgenlevering til barnas niste istedet for å dra på Kiwi som er 2 min unna, eller bake selv. 

Anonymkode: 6bdaf...74c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 19.41):

Tok 5-10 min å pirke de ut. Ellers måtte jeg ha skrelt, kokt opp og ventet. Gadd ikke ta de ut av grønnsaksskuffen en gang. Lat. 

Må ikke skrelle poteter for å koke og spise dem😅 Min toppen av latskap 🤣

Eller

Spise jordbær med den grønne stjerna sittende fast på jordbæra 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (22 minutter siden):

Må ikke skrelle poteter for å koke og spise dem😅 Min toppen av latskap 🤣

Eller

Spise jordbær med den grønne stjerna sittende fast på jordbæra 🤣

Nå lo jeg høyt, det har jeg også gjort når den ikke løsner eller er en liten stilk og jeg ikke gidder å finne kniv og skjære av

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
  • Jeg spiser også melon med skje, og har et lite håndkle i sofaen for å dekke meg til så jeg slipper søl.
  • Dropper tallerken der jeg kan, som med mais/riskaker, brød med enkelt pålegg osv
  • Jeg skyller normalt ikke frukt og grønt. Kun om det skal serveres til andre. (Det meste jeg spiser kommer uansett i plastisk, så jeg ser ikke behovet for meg selv..)
  • Spiser druer, bær og annet rett fra boksen.  
  • Rensker ikke jordbær, men spiser med det grønne og alt. Gjort det i årevis. 
  • Feier gang og kjøkken så jeg slipper å ta frem støvsugeren.
  • Bruker rengjøringsservietter når jeg vasker badet.
  • Henger tøy på bøyler til tørk så jeg slipper å stryke (mulig ikke lat, men mer smart.) 
  • Sitter på gulvet når jeg deler vannmelon (og litt annet) for lettere å ta seg av saft som flyter utover på gulvet enn på den bittelille kjøkkenbenken min. (Det blir vasket med en gang)

Det er garantert mer, og noe bunner i ren latskap, noe i hvordan jeg bor, og noe i at jeg er kronisk syk. 

Anonymkode: 35ed0...4fe

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har spist en boks Nugatti til middag. Orket ikke smøre det på brød engang.

Anonymkode: 0dd02...2af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har spist en boks Nugatti til middag. Orket ikke smøre det på brød engang.

Anonymkode: 0dd02...2af

Det har jeg gjort til lunsj en gang, men da halve boksen, sparte resten til kvelds 

AnonymBruker
Skrevet

Flere latsabber der ute?

Skrevet

Bruker engangskluter fordi kopptue er så tungvint. Samme på gulvet, sånne engangskluter der støvsugeren ikke rekker til (støvsugeren vasker og). 

Skyller ikke grønnsaker og frukt, det er sunt med sand! Og bakterier dør ikke av litt lunka vann uansett. 

Kjøper ferdigkokte poteter. 

Har søppelpose i bilen, orker ikke tømme den hver dag.

Setter ting i trappa og skræver over det i en uke. 

Ringer til ungene og sier det er middag, orker ikke rope. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 19.50):

Aaah hver eneste gang bærer jeg meg i hjel fordi jeg ikke gidder gå to ganger fra bilen. 

Bilen står parkert tre meter fra inngangsdøren, men gidder jeg gå to ganger? Nei. Skal jeg på død og liv bære alt på en runde? Ja 😂 hadde sikkert brukt kortere tid på å gå to ganger og, istedenfor å være helt nedtunga og miste poser og slikt. 

Anonymkode: a1cc5...72c

Samme her 

Skrevet

- Tar bilen selv om det kun er noen få minutter å gå

- Spiser ute

- Bærer meg omtrent i hjel fordi jeg ikke gidder å gå flere ganger 

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger rydder jeg bare ut litt av oppvaskmaskinen sånn at det skitne får plass. Å så setter jeg den på😂

Anonymkode: affe3...4d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utenom å ofte ikke gidde å legge meg på soverommet for natten, og heller sovner med alle klærne på i sofaen, vil jeg si det som virkelig viser graden av latskap: dorull-hengeren har ofte én tom dorull-papp (pappen i midten når dopapiret er tomt) OG en ny dorull trøkket ved siden av seg...fordi jeg 8/10 ganger ikke gidder å kaste den tomme før jeg trer på den nye 😁

Anonymkode: 17b5b...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen ganger rydder jeg bare ut litt av oppvaskmaskinen sånn at det skitne får plass. Å så setter jeg den på😂

Anonymkode: affe3...4d4

Dette har jeg gjort mange ganger selv, bor alene og det er ikke alltid nok til en hel eller halv maskin, men mye rot i kummen så 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gå flere dager uten å dusje, særlig i ferien hvor jeg ikke møter folk.

Anonymkode: 7cb1a...53b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 15.06):

Jeg kan gå flere dager uten å dusje, særlig i ferien hvor jeg ikke møter folk.

Anonymkode: 7cb1a...53b

Dette er jo no prob om sommeren uansett.

Anonymkode: 1fa9f...cac

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 20.09):

Sitter i dusjen. Spiser honningmelon og vannmelon med skje fordi jeg gidder ikke skjære opp.

Anonymkode: 15c73...a1d

Jeg kjøper begere med ferdig oppskåret melon....SÅ lat er jeg😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...