Gå til innhold

kan hunden min ha på seg regnfrakk?

Anbefalte innlegg

Gjest puddeleier
Skrevet

jeg har en puddel, som da har MASSE hår.

når det regner blir den gjennomvåt og jeg må sitte og tørke den i en evighet. ikke kan jeg la den tusle rundt i stua heller på grunn av all møkka.

nå fant jeg en ganske romslig og stor regnfrakk til hunder.

vil en hund lide hvis den får på seg noe sånt?

vil jo ikke at den skal ha det vondt heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan den helt sikkert. Puddel er jo en rase som man godt kan kle opp litt ;) Kan aldri tro den vil ha vondt av det, bare den ikke er stram da såklart.

Skrevet

Puddelen er verken bedre eller mindre egnet til å "kle opp" enn andre raser.... Så lenge regndekkenet passer så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke det (så lenge hunden trives med det selvsagt)

Gjest puddeleier.
Skrevet

takk for svar. da blir det ny regnfrakk på denne tispa snart.

Gjest Solsikke
Skrevet

Hunden min hatet regn, så for oss var regndekken helt genialt. Hun så ganske komisk ut i det da :ler:

Skrevet
Puddelen er verken bedre eller mindre egnet til å "kle opp" enn andre raser....  Så lenge regndekkenet passer så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke det (så lenge hunden trives med det selvsagt)

Jo det vil jeg absolutt påstå den er. Det er vel mer enn selskapshund enn brukshund. Så en regnfrakk på en puddel er da mere heldig enn på en sankt bernhard foreksempel.

Gjest Gjesta
Skrevet

Du må nesten bare prøve og se om hunden godtar det. Jeg hadde en malteser som jeg pleide å kle opp pga at hun frøs lett. Hun godtok alt untatt regnklær. Jeg tror hun ble skremt av den lyden som regnklærne ga fra seg når hun beveget seg. Så et tips er å prøve å få tak i regnfrakk i så mykt stoff som mulig for å unngå den gnissingen eller hva jeg skal kalle det som gjerne kommer hos både mennesker og dyr som har på seg stivt regntøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...