Grüner Skrevet 5. oktober #101 Skrevet 5. oktober Gulline skrev (30 minutter siden): Har du glemt Tor og Trond fra starten av Skal vi danse? De var strenge, men rettferdige. Ingenting var overlatt til tilfeldighetene som nå. Nei, standarden går bare nedover og det er det taper programmet på. Dessuten følte jeg det var reklamepauser hele tiden. Ikke rart at så mange ikke ser på vanlig TV lenger. Tor Fløysvik var streng og kjent for det. Trond var ikke så streng, men ble etter hvert litt for mye showmann enn dommer. Men jeg synes egentlig ikke noe om å ha med Morten Hegseth og Jan Thomas, som ikke har noen dansebakgrunn utenom en deltakelse selv i programmet, hvor ingen av dem gjorde det spesielt bra, i et dommerpanel. 4 5
Gulline Skrevet 5. oktober #102 Skrevet 5. oktober Grüner skrev (1 minutt siden): Tor Fløysvik var streng og kjent for det. Trond var ikke så streng, men ble etter hvert litt for mye showmann enn dommer. Men jeg synes egentlig ikke noe om å ha med Morten Hegseth og Jan Thomas, som ikke har noen dansebakgrunn utenom en deltakelse selv i programmet, hvor ingen av dem gjorde det spesielt bra, i et dommerpanel. Enig i at Morten og Jan Thomas ikke har noe der å gjøre som dommere. Når Jan Thomas "gråter" så han ikke klarer å snakke da Vendela hadde danset så sier jo det sitt. 14 6
Mollert Skrevet 5. oktober #103 Skrevet 5. oktober Gulline skrev (43 minutter siden): Dessuten følte jeg det var reklamepauser hele tiden. Ikke rart at så mange ikke ser på vanlig TV lenger. Dette! Vi har gått bort fra dekoder og kjører ren streaming på alt. Ville likevel få med meg dette live (liker casten i år), og fikk altså sjokk av hvor mange og lange pauser det var. Er TV fremdeles sånn, tenkte jeg. Eller, det oppleves verre enn før i tida. Kommer til å følge med framover, men gidder ikke live. Ble sååå langtekkelig hele greia. 7 4
Hanne67 Skrevet 5. oktober #104 Skrevet 5. oktober Vendela og Halvor blir de nye Finn Schjøll tenker jeg, og får sympatistemmer i stor grad. Vendela er riktignok ganske flink og håper hun får bedre selvtillit av deltagelsen, for det er det dessverre stor mangel på. Halvor er litt for nonchalant i bevegelsene og urytmisk, og må stramme seg opp litt. Greit med ikke altfor strenge dommere som tar helt knekken på deltagerne, og jeg synes Nadia og Merethe er flinke til det. De to andre kan det bli litt vel mye kos med, men greit så lenge de legger seg på samme linje poengmessig. 2
Grüner Skrevet 5. oktober #105 Skrevet 5. oktober Gulline skrev (13 minutter siden): Enig i at Morten og Jan Thomas ikke har noe der å gjøre som dommere. Når Jan Thomas "gråter" så han ikke klarer å snakke da Vendela hadde danset så sier jo det sitt. De er nære venner, så det er nok derfor ikke pga selve dansen. Men med JT og Morten som er i kjendisbransjen selv og har venner der, kan det også være problematisk å være nøytral dommer. 2 1
Grüner Skrevet 5. oktober #106 Skrevet 5. oktober Janzypants skrev (3 timer siden): Jeg syns det var mye bra i årets første danser. Jeg har ikke annen dansebakgrunn enn at jeg har sett stort sett hver eneste sesong av SVD😅 meeen om jeg var dommer, så ville jeg gitt disse poengene til deltakerne! Carina Dahl og Ole Thomas (Quickstep): Bra åpning, og jeg syns det er synd at skoen hennes løsnet ganske tidlig i dansen 😢 Når hun klarer å danse quickstep så bra med én løs sko, så lurer jeg på hvordan det ville vært dersom skoen satt på! Poeng fra meg: 7 Tobias og Vyara (Salsa): Jeg syns det blir for stivt og litt kjedelig, egentlig. Jeg føler ikke helt at han klarer å slippe seg helt løs? Jeg tror dog at med mer trening, så kan det blir noe. Poeng fra meg: 3 Tale og Antonio (Jive): Herlighet så utrolig søt Tale er, og hun bare tar dansegulvet som om hun aldri har gjort noe annet i hele sitt liv. For en selvtillit, og jeg tror på det hun gjør. Jeg syns det også er mye bra jive, av det jeg klarer å se. Poeng fra meg: 6 Halvor og Amalie (Slowfox): Jeg syns det blir veldig hakkete Og så syns jeg det er så synd (og dette ser jeg hos flere) at når de skal ut med armen typ i en bue, så er det som at armen er så slapp og bare henger der. Er det én ting som burde være relativt lett, så er det vel å ha nok "spenn" i armen til å se at det går helt ut i fingerspissene? Eller? Det blir liksom litt dødt, syns jeg. Poeng fra meg: 3 Bernt og Marianne (Tango): Litt stivt og stotrete, og dessverre ikke den beste tangoen jeg har sett. Virker som om han sliter med å gjøre trinnene om til dans, og da blir det jo ofte ikke noen god flyt. Veldig lite dans i første del av låta, han står stort sett stille mens Marianne danser rundt (eller foran han). Nei, ingen topp tango for min del, dessverre. Poeng fra meg: 4 Viggo og Rikke (Cha cha cha): Mye fine bevegelser og han virker løs og ledig i hoftene sine. Veldig fint å se at han tar konkurransen på alvor og ikke tuller det vekk (jeg var litt bekymret for at han skulle det). Da dansen sluttet første gang, var min umiddelbare tanke "serr, var det alt? Det var veldig kort😳", og så lurer jeg på om Anders visste at dansen ikke var over (men det må han jo ha visst all den tid de har hatt generalprøve etc🤔) Litt kjedelig dans, kanskje, men for all del, en bra start. Poeng fra meg: 5 Vendela og Ivo (Tango): Altså, nå er jeg kanskje ufin, men jeg kjenner jeg er litt lei av at det er så ekstremt mye tårer involvert hver gang Vendela viser seg på skjermen. Hun var med i fjorårets "Norges Dummeste" og det endte med at Elin Ørjasæter ga bort sin plass for at Vendela skulle kunne reise hjem. Jeg er liksom litt redd for at dette også blir for meget for henne. Jeg syns hun kommer seg gjennom tangoen på en fin måte. Jeg syns samspillet mellom henne og Ivo er bra, og det flyter greit. Jeg syns armen hennes er på samme måte som det jeg beskrev om Halvor, selv om den har litt mer "spenn" i seg. Poeng fra meg: 5 (En liten digresjon - Jan Thomas og Vendela er vel nære venner privat, så vidt jeg vet og jeg syns det skinner veldig godt gjennom skjermen. Nå vet jeg at dette ikke er en profesjonell konkurranse, men underholdning, og det blir vel vanskelig å finne noen som ikke er inhabile mtp at Norges kjendisverden er ganske liten." Tiril og Santino (Slowfox): Jeg syns de glir fint over gulvet sammen, og samspillet dem i mellom virker bra. Igjen, så ser jeg dette med "døde" armer. Jeg syns hun har en nydelig holdning forøvrig. Jeg syns hun klarer seg bra gjennom hele dansen. Dette gjelder ikke bare for Tiril, men for ganske mange, og kanskje spesielt damene; jeg ser at løft blir brukt hyppigere og hyppigere, og jeg lurer litt på om det er for å korte ned selve dansen? Jeg syns løftene stort sett ser like ut, og at mannen bare snurrer rundt på gulvet med kvinnen i armene sine. Det tilfører liksom ikke så mye nytt lenger. Poeng fra meg: 6 Emma og Catalin (Slowfox): To slowfoxer rett etter hverandre. Jeg ser antydning til de samme armene som Halvor, Vendela og Tiril hadde, selv om jeg syns de er noe bedre. En fantastisk holdning og dansen flyter fint over gulvet. Jeg syns hun og Catalin leverte en nydelig slowfox og kveldens beste slowfox. Poeng fra meg: 7. Desta og Tarjei (cha cha cha): Jeg syns Desta starter godt og har noen nydelige positurer, men så faller det dessverre litt Armene hennes syns jeg er veldig bra. Igjen, mye løft som egentlig ikke tilfører dansen noe. Det blir dessverre litt stotrete og hakkete. Poeng fra meg: 4 Trygve og Ida Amy (Jive): En energisk jive, ingen tvil om det. Enig med dommerne at det skjer litt for mye i ansiktet kontra kroppen, og jeg syns det blir vanskelig å fokusere på selve dansen, egt. Siste delen av dansen er igjen viet til et løft, hvor Trygve basically spinner på gulvet - igjen, det tilfører dansen null og niks. Ingen tvil om at han har både rytme og timing, og jeg tror han kan nå langt i konkurransen, men det er nok en fordel å klare og kontrollere ansiktet noe😅 Poeng fra meg: 5 Emilie og Jørgen (cha cha cha): Jeg syns hun sliter litt med å overføre stegene om til dans, dessverre. Det blir dessverre litt stivt. Jeg vet ikke om det er nervøsiteten som skinner gjennom, men jeg syns liksom jeg ser litt frykt i øynene hennes. Det er ett ansiktsuttrykk gjennom hele dansen, liksom. Hun virker dessverre litt ukomfortabel. Det var overraskende mye uenighet i dommerpanelet. Fra 6 til 3, liksom. Jeg tar utgangspunkt i å sammenlikne de som har danset samme type dans, og jeg syns at Viggo og Rikke foreløpig har levert den beste cha cha cha og de gav jeg 5 poeng, så da blir det - poeng fra meg: 4 Danby og Norunn (cha cha cha): Hele 4 cha cha cha i kveld. Danby har visst vært norgesmester i street dance for noen år siden, men jeg syns likevel at han har en plass i SVD. Street dance og ballroom er vel to ganske forskjellige greier? Men at den mannen har musikk og rytme i kroppen, dét er det liten tvil om. Dette syns jeg var knallbra levert! Veldig gøy å se. Helt fantastiske armer og hoftebevegelser og fint samspill med Norunn. Danby er i en annen liga, syns jeg. Han kan bli meget farlig i denne konkurransen fremover. Kveldens desidert beste dans - på tvers av dansestiler. Jeg var spent på om vi skulle få sesongens første 10-er allerede i første program, men den gang ei, og det forstår jeg også, da dommerne må ha noe å gå på fremover. Jeg derimot, jeg syns dette var helt overlegent og poeng fra meg: 10. Så det var 4 cha cha cha, 1 quickstep, 1 salsa, 2 jive, 3 slowfox, 2 tango. Jeg syns det er rart at noen blir alene om sin dansestil en kveld. Hvordan i all verden løser de dette? Er det loddtrekning? Jeg skulle ønske det kunne vært litt mer jevnt. Når det bare er ett par som danser quickstep, så har man ingen man kan sammenlikne med, men når 4 par danser cha cha cha, så er det 4 man kan sammenlikne med. Jeg forstår virkelig ikke logikken her. Det blir så rotete?? Shit, har du brukt hele kvelden på å skrive her? Det var et laangt innlegg 🥵. 4
NiceOrNothing Skrevet 5. oktober #107 Skrevet 5. oktober Xstrella skrev (På 24.8.2025 den 0.00): Ja 😅 Hun prøver litt for hardt å holde seg ung. Tenker det er helt greit å prøve holde seg «ung «, men syns hun virker litt tung og utilpass , det stråler ikke spenning og selvtillit av henne , sånn som f eks Trude vasstrand. Vendela virker til å presse seg selv inn i et element som ikke matcher energien hennes . Ender opp med å synes synd i henne ❤️ 9 1 1
Janzypants Skrevet 5. oktober #108 Skrevet 5. oktober Gulline skrev (2 timer siden): Fantastisk, du fortjener ros for å følge så godt med. Jeg var hjemme igår kveld og skulle se Skal vi danse for første gang på flere år. Men jeg syntes det var så kjedelig at jeg slo over på noe annet før programmet var halvveis. Det blir nok ikke flere "Skal vi danse" på meg 😅 Takk😊
Grüner Skrevet 5. oktober #109 Skrevet 5. oktober Hanne67 skrev (1 time siden): Ja, både Desta og Emilie skulle hatt høyere partnere. Slik det er nå får de ikke strekt seg ordentlig opp, og får feil holdning. Det er sant. Det er flere høye kvinnelige dansere i år, både Desta, Emma, Vendela og Emilie, men bare Catalin og Ivo er høye dansepartnere. Det er vanligere at dansere er små, som Santino enn høye som Catalin, så det er nok ikke like lett å finne høye dansere, men det burde gå an. Å finne en passende dansepartner burde veie høyere enn at de «faste» danserne får bli med hvert år. 3 2
Janzypants Skrevet 5. oktober #110 Skrevet 5. oktober Grüner skrev (5 minutter siden): Shit, har du brukt hele kvelden på å skrive her? Det var et laangt innlegg 🥵. Neida. Jeg så programmet i går kveld, og så kjeda jeg meg litt i stad, så jeg så bare dansene på nytt igjen, og så skrev jeg hva jeg så og hva jeg tenkte 😊 Det tok ikke all verdens med tid. Det går fortere når man kan spole frem og tilbake. Jeg vet at jeg skriver "i kveld", men det er for at det var ganske ferskt, og jeg syns teksten ble bedre på den måten 2 2
Janzypants Skrevet 5. oktober #111 Skrevet 5. oktober Gulline skrev (25 minutter siden): Enig i at Morten og Jan Thomas ikke har noe der å gjøre som dommere. Når Jan Thomas "gråter" så han ikke klarer å snakke da Vendela hadde danset så sier jo det sitt. Enig i det, og det er det jeg mener med at JT nok er ganske så inhabil når det kommer til sin veldig gode venninne Vendela. Dansen hennes var ikke til å gråte av - hverken på den ene eller andre måten, slik at han sitter jo med en annen historie enn publikum flest, siden han kjenner henne så godt privat. Så vidt jeg kan erindre, så var han vel forloveren til Vendela da hun giftet seg med Petter Pilgaard? Måtte kildesjekke meg selv😅 https://www.dagbladet.no/kjendis/jeg-er-nervos/76339650 Sitat Også dette bryllupet ventes å være celebert, og Kirsebom har blant annet utnevnt sin mangeårige venn Jan Thomas (55) til forlover. 7 2
punkyB Skrevet 5. oktober #112 Skrevet 5. oktober NiceOrNothing skrev (3 minutter siden): Tenker det er helt greit å prøve holde seg «ung «, men syns hun virker litt tung og utilpass , det stråler ikke spenning og selvtillit av henne , sånn som f eks Trude vasstrand. Vendela virker til å presse seg selv inn i et element som ikke matcher energien hennes . Ender opp med å synes synd i henne ❤️ Nå er det jo litt forskjell på å være nærmere 60 eller i 20-åra som mange av de andre er - og det håper jeg jo dommerne tar hensyn til - man er jo ikke fysisk i stand til å utføre de samme tingene. Trude Vasstrand er jo i veldig god fysisk form - men hun er vel heller ingen utpreget myk/smidig person (tenker da fysisk). Dvs. jeg tror jo dette blir vanskelig for dommerne å da vurdere hvordan de skal ta hensyn til dette. Man skal jo fremdeles kunne forvente at de danser teknisk riktig - men er kanskje ikke i stand til å gjøre de mest akrobatiske øvelsene hvis man er litt eldre 3 1
Janzypants Skrevet 5. oktober #113 Skrevet 5. oktober Mollert skrev (25 minutter siden): Dette! Vi har gått bort fra dekoder og kjører ren streaming på alt. Ville likevel få med meg dette live (liker casten i år), og fikk altså sjokk av hvor mange og lange pauser det var. Er TV fremdeles sånn, tenkte jeg. Eller, det oppleves verre enn før i tida. Kommer til å følge med framover, men gidder ikke live. Ble sååå langtekkelig hele greia. Det jeg pleier å gjøre, er å utsette starten en liten stund, for da kan jeg spole over det meste av reklamene. Hvis det begynner kl 20.00, så vent med å se til klokka er 2020. Da burde man vel være good før første sendingen slutter rundt 2050. Og så gjentar man det etter nyhetene. Jeg tror ikke jeg har sett lineær tv på sikkert 6-7 år. 3 2
Gulline Skrevet 5. oktober #114 Skrevet 5. oktober (endret) NiceOrNothing skrev (17 minutter siden): Tenker det er helt greit å prøve holde seg «ung «, men syns hun virker litt tung og utilpass , det stråler ikke spenning og selvtillit av henne , sånn som f eks Trude vasstrand. Vendela virker til å presse seg selv inn i et element som ikke matcher energien hennes . Ender opp med å synes synd i henne ❤️ Helt enig. Tragisk å se voksne mennesker være så usikre på eget utseende at de tar i bruk alt mulig for å unngå noe så naturlig som rynker som viser at de har levd et liv. Jan Thomas hadde helt tydelig fylt på noen ingredienser til Skal vi danse. Han ser ikke lenger ut som et levende menneske. Kan ikke fatte at noen tror at det er attraktivt å se ut som en stiv dukke i ansiktet. All mimikk er forsvunnet. Sitter og ser det i opptak nå for jeg orket ikke se mye av det igår. Dommer Merete har nok også pyntet litt i ansiktet, men hun evner å se naturlig ut. En flott kvinne, takk og pris for at de har behold en av de gamle dommerne. Endret 5. oktober av Gulline 10 1
Sen ve ben Skrevet 5. oktober #115 Skrevet 5. oktober Unnskyld at jeg spør, mener ikke å være stygg eller nedlatende men lurer på hva som har skjedd med Vendela? Jeg vet at hun er eldre selvfølgelig men det var stor stor forvandling, spes fra halsen og opp. 5
Sen ve ben Skrevet 5. oktober #116 Skrevet 5. oktober Gulline skrev (3 minutter siden): Helt enig. Tragisk å se voksne mennesker være så usikre på eget utseende at de tar i bruk alt mulig for å unngå noe så naturlig som rynker som viser at de har levd et liv. Jan Thomas hadde helt tydelig fylt på noen ingredienser til Skal vi danse. Han ser ikke lenger ut som et levende menneske. Kan ikke fatte at noen tror at det er attraktivt å se ut som en stiv dukke i ansiktet. All mimikk er forsvunnet. Sitter og ser det i opptak nå for jeg orket ikke se mye av det igår. Dommer Merete har nok også pyntet litt i ansiktet, men hun evner å se naturlig ut. En flott kvinne, takk og pris for at de har behold en av de gamle dommerne. Hva har hun pyntet på? Ser naturlig ut, eller eldre. 2
NiceOrNothing Skrevet 5. oktober #117 Skrevet 5. oktober punkyB skrev (9 minutter siden): Nå er det jo litt forskjell på å være nærmere 60 eller i 20-åra som mange av de andre er - og det håper jeg jo dommerne tar hensyn til - man er jo ikke fysisk i stand til å utføre de samme tingene. Trude Vasstrand er jo i veldig god fysisk form - men hun er vel heller ingen utpreget myk/smidig person (tenker da fysisk). Dvs. jeg tror jo dette blir vanskelig for dommerne å da vurdere hvordan de skal ta hensyn til dette. Man skal jo fremdeles kunne forvente at de danser teknisk riktig - men er kanskje ikke i stand til å gjøre de mest akrobatiske øvelsene hvis man er litt eldre Det er sant , stor spennvidde i hva som er mulig fra 20-60, og spennende at det er så stor variasjon i alder / form . Men man må ha virkelig lyst til , å glede av å delta, hvis det skal ha noen underholdningsverdi .
Gulline Skrevet 5. oktober #118 Skrevet 5. oktober Sen ve ben skrev (Akkurat nå): Hva har hun pyntet på? Ser naturlig ut, eller eldre. Hun er vakker. Jeg tror nok hun har glattet ut litt i ansiktet, men uansett hva hun har gjort så evner hun å se naturlig og vakker ut. 5
punkyB Skrevet 5. oktober #119 Skrevet 5. oktober NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Men man må ha virkelig lyst til , å glede av å delta, hvis det skal ha noen underholdningsverdi . Det er jeg veldig enig i Jeg tror som sagt at mange får det vanskelig fordi de blir for stive og lite bevegelige - får håpe at noe kan løsne hvis de blir litt mindre nervøse OG får trent litt mer dans Man vil jo kanskje se litt forskjell på parene der hvor de har en partner som klarer å lage en koreografi som passer partneren og fysikken/evnene
Grete111 Skrevet 5. oktober #120 Skrevet 5. oktober Altså hæ!? At tv2 skriver side opp og side ned om dette oppbrukte konseptet er ikke noe nytt. Det gjør de alltid for å promotere sine egne programmer, det være seg Farmen, bonderomantikk etc. Tv2s nettsider er snart ikke annet enn omtale (les:reklame) for deres TV-sendinger. Men nå har nettavisen jaggu slengt seg til de grader på (får de betalt av tv2 for å reklamere for programmet deres?) Og et par andre aviser i tillegg. Jeg nekter å tro at nordmenn er så obsessed av et danseprogram som mediedekningen tilsier. Hva er det jeg ikke skjønner. Er det bare jeg som er møkklei skal vi danse? eller er tv2 så jævla desperate nå at de tyner ut alt de kan av svd fordi de ikke har noe annet å by på. Og kommer de med noe "nytt" så er det bare enda et realitykonsept kjøpt og kopiert fra en utenlandsk kanal, basically samme mølet alt. Ronkering av c-kjendiser i en oppstilt "konkurranse ". 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå