DesmondMiles Skrevet mandag kl. 17:46 #661 Skrevet mandag kl. 17:46 (endret) Gulline skrev (1 minutt siden): Like greit å skifte navn slik at folk ikke misforstår - (som du ofte ser)- og tror den beste danseren vinner. Det var slik tidligere ... man forstod ved første program hvem som kom til å knive i toppen. Et eksempel er Tshawe da han vant. Han var jo fantastisk fra første sending. Det ville blitt helt feil om en annen (sjarmerende idrettsutøver for eksempel) skulle vunnet på grunn av sjarm og raskere danseutvikling enn ham ... han var suverent best gjennom det hele og fortjente seieren. De siste årene har jeg ikke sett programmet - kun skriveriene - og forstår at utviklingen dessverre ser ut til å gå i feil retning. Igjen, hvilken del av navnet «Skal vi danse?» tilsier at det spesifikt er en dansekonkurranse der den beste danseren vinnes? Hint: navnet tilsier det ikke i dag. Merkelig å uttale seg om TV-programmer du ikke ser på. Det er jo ikke ditt problem lenger. Endret mandag kl. 17:46 av DesmondMiles 8 4
Gulline Skrevet mandag kl. 17:50 #662 Skrevet mandag kl. 17:50 DesmondMiles skrev (Akkurat nå): Igjen, hvilken del av navnet «Skal vi danse?» tilsier at det spesifikt er en dansekonkurranse der den beste danseren vinnes? Hint: navnet tilsier det ikke i dag. Jeg bryr meg egentlig ikke i det hele tatt for jeg ser ikke programmet lengre. Det er ødelagt - ikke pga navnet, men på grunn av valg av dommere. Forresten - hvorfor har de med en eller to fagdommere hvis ikke selve dansen vektlegges? Hvorfor i all verden har de tatt bort fagdommere til fordel for kjendiser som dømmer på helt andre grunnlag? 4 2
Mollebolle Skrevet mandag kl. 18:43 #663 Skrevet mandag kl. 18:43 Gulline skrev (51 minutter siden): Jeg bryr meg egentlig ikke i det hele tatt for jeg ser ikke programmet lengre. Det er ødelagt - ikke pga navnet, men på grunn av valg av dommere. Forresten - hvorfor har de med en eller to fagdommere hvis ikke selve dansen vektlegges? Hvorfor i all verden har de tatt bort fagdommere til fordel for kjendiser som dømmer på helt andre grunnlag? Enig, ser ikke heller poenget med 2 fagdommere, når de to andre "nissene" gir poeng på helt annet grunnlag. Klarer ikke å en 10-er fra Cengiz eller JT seriøst. 4 2
Ninaen Skrevet mandag kl. 19:06 #664 Skrevet mandag kl. 19:06 (endret) Feil Endret mandag kl. 19:07 av Ninaen
Ninaen Skrevet mandag kl. 19:08 #665 Skrevet mandag kl. 19:08 Zenhouse skrev (3 timer siden): Djeezes….. siste FB- post til Carina : nå er det ikke manglende Vogue hun skylder på, men at: « hun kunne dansa så bra hun bare ville, men å stå opp i mot hele Norges OL-prinsesse Tiril i duell» , nei den gikk ikke. Med den logikken kan vi jo egentlig si at nå kan vi bare erklære Tiril for vinner av hele skiten, for det skal da være nærmest umulig å slå henne, for noen av de gjenværende. Da må de i såfall være mer populære enn ei OL-prinsesse…. Er på snap hun sier det i alle fall(!) Hun kommer ikke bra ut av det! Suck it up! «Jeg unner Tiril, men…» Noen ganger bør man bare holde munn altså. @FruK 12 3
Axa Skrevet mandag kl. 19:12 #666 Skrevet mandag kl. 19:12 Programmet burde ikke hete: skal vi danse. Er ikke de beste danserne som går videre
Ninaen Skrevet mandag kl. 19:15 #667 Skrevet mandag kl. 19:15 (endret) Axa skrev (2 minutter siden): Programmet burde ikke hete: skal vi danse. Er ikke de beste danserne som går videre Nå er det mange år siden Finn Schjøll kom nesten til slutten, til tross for at alle var enige om at dans var det ikke akkurat. Det heter ikke «Norges beste danser». Endret mandag kl. 19:15 av Ninaen 6 1
Zenhouse Skrevet mandag kl. 19:46 #668 Skrevet mandag kl. 19:46 FruK skrev (4 timer siden): fant ikke noe på siden hennes på f.b? Ninaen skrev (4 timer siden): Har hun sletta? Uansett bekrefter jo bare dette inntrykket flere av oss fikk! Snakk om å gå ut med dårlig stil. Ligger der enda. 1
Ninaen Skrevet mandag kl. 19:52 #669 Skrevet mandag kl. 19:52 Zenhouse skrev (2 minutter siden): Ligger der enda. Dette var jo mildt sammenliknet med det hun øser ut av seg på snap… dommerne var «sinte» og ja… Det hun sier på snap tenker jeg understreker det dommerne har rost Tiril for: hvordan hun står i å få dårlige tilbakemeldinger og «kjeft» og bare jobber på videre. Her får Carina en skikkelig dårlig runde med tilbakemeldinger, etter «hyllest» hele høsten, og takler det overhodet ikke. Det Viggo fikk av Nadia var jo mye heftigere! Og Danby har jo også fått et par klare meldinger ut. Men Carina takler jo tydeligvis ikke at de bomma på mål den ene dansen, selv om hun prøver å late som (snakker seg bare lenger inn i det…) 12 3
Zenhouse Skrevet mandag kl. 20:05 #670 Skrevet mandag kl. 20:05 Ninaen skrev (8 minutter siden): Dette var jo mildt sammenliknet med det hun øser ut av seg på snap… dommerne var «sinte» og ja… Det hun sier på snap tenker jeg understreker det dommerne har rost Tiril for: hvordan hun står i å få dårlige tilbakemeldinger og «kjeft» og bare jobber på videre. Her får Carina en skikkelig dårlig runde med tilbakemeldinger, etter «hyllest» hele høsten, og takler det overhodet ikke. Det Viggo fikk av Nadia var jo mye heftigere! Og Danby har jo også fått et par klare meldinger ut. Men Carina takler jo tydeligvis ikke at de bomma på mål den ene dansen, selv om hun prøver å late som (snakker seg bare lenger inn i det…) Nettopp ja- her burde hun sett og lært litt. 3 3
DesmondMiles Skrevet mandag kl. 20:11 #671 Skrevet mandag kl. 20:11 Axa skrev (57 minutter siden): Programmet burde ikke hete: skal vi danse. Er ikke de beste danserne som går videre I hvilket univers er ordlyden «skal vi danse» ensbetydende med «norgesmesterskap i dans»….? Greit at folk misliker retningen programmet har tatt, men jeg begynner jo å lure når enkelte hardnakket mener at navnet Skal vi danse er villedende!!! 13
Prelunia Skrevet mandag kl. 21:12 #672 Skrevet mandag kl. 21:12 Ninaen skrev (1 time siden): Dette var jo mildt sammenliknet med det hun øser ut av seg på snap… dommerne var «sinte» og ja… Det hun sier på snap tenker jeg understreker det dommerne har rost Tiril for: hvordan hun står i å få dårlige tilbakemeldinger og «kjeft» og bare jobber på videre. Her får Carina en skikkelig dårlig runde med tilbakemeldinger, etter «hyllest» hele høsten, og takler det overhodet ikke. Det Viggo fikk av Nadia var jo mye heftigere! Og Danby har jo også fått et par klare meldinger ut. Men Carina takler jo tydeligvis ikke at de bomma på mål den ene dansen, selv om hun prøver å late som (snakker seg bare lenger inn i det…) Enig. Viggo fikk mye hardere kritikk av Nadia enn Carina fikk. Skjønner at hun er skuffa , men noen ganger er det best å ikke si noe. Så at hun sa noe sånn som"det er vel så mye en populæritetskonkurranse som noe annet, om ikke mer" i et intervju også etter hun røyk ut og refererte til Tiril. Jeg har egentlig heia litt på henne (Carina) , men her mistet hun all min sympati. Hun takler jo ikke EN negativ tilbakemelding, etter å omtrent kun fått positive. Så at anmelderen i seher også ga den siste dansen til Carina dårlig terningkast- og det er vel en proffdanser som gir terningkast.. 10 2
Prelunia Skrevet mandag kl. 21:25 #673 Skrevet mandag kl. 21:25 Ninaen skrev (4 timer siden): Tror nok at Tale og Viggo også har såpass stor fanskare at det der vil jevne seg ut nå. Og dynamikken i stemmingen endrer seg gjerne i semifinalen og finalen. Man stemmer på «sin deltaker» fram til da fordi «vil ha med videre» og «se videre». Mens semifinale+finale vil flere stemme på kombo av «god danser/fortjener å vinne teknisk»+«en jeg synes fortjener det som person også». Tror jeg og. Vet at Tale har stor fanskare hos mange jenter i tenårene/ungdomsårene. Har en datter på 14 og alle hennes venner heier på Tale, og får foreldrene (inkludert meg😅) til å bruke gratis stemmer på henne. 3
Hanne67 Skrevet tirsdag kl. 05:41 #674 Skrevet tirsdag kl. 05:41 Gulline skrev (11 timer siden): Jeg bryr meg egentlig ikke i det hele tatt for jeg ser ikke programmet lengre. Det er ødelagt - ikke pga navnet, men på grunn av valg av dommere. Forresten - hvorfor har de med en eller to fagdommere hvis ikke selve dansen vektlegges? Hvorfor i all verden har de tatt bort fagdommere til fordel for kjendiser som dømmer på helt andre grunnlag? Men det er jo ikke dommerne som bestemmer alene. Hadde det kun vært opp til de, så hadde Tiril gått ut for lenge siden. Så egentlig så har det ikke så mye å si hva de stemmer. Det jeg synes er synd, er at de som klarer å sjarmere seerne mest er de som går videre, - burde heller være de som danser best. Det er tross alt dans det dreier seg om i det programmet. 2 3
Gulline Skrevet tirsdag kl. 06:39 #675 Skrevet tirsdag kl. 06:39 Hanne67 skrev (54 minutter siden): Men det er jo ikke dommerne som bestemmer alene. Hadde det kun vært opp til de, så hadde Tiril gått ut for lenge siden. Så egentlig så har det ikke så mye å si hva de stemmer. Det jeg synes er synd, er at de som klarer å sjarmere seerne mest er de som går videre, - burde heller være de som danser best. Det er tross alt dans det dreier seg om i det programmet. Jeg vet det er seerne som avgjør - men ettersom jeg husker så ber de alltid dommerne komme med sine meninger. Og folk blir jo påvirket av dommere - -selvom noen av dem ikke har den rette kompetansen til å bedømme danseferdigheter. 1
Sukkerogkanel Skrevet tirsdag kl. 09:29 #676 Skrevet tirsdag kl. 09:29 Zenhouse skrev (13 timer siden): Ligger der enda. Leste på snap også at hun skrev «dette er dessverre blitt mer en profil konkurranse enn dansekonkurransen» , indirekte sa hun «jeg er mye bedre til Å danse enn Tiril og hun fortjente ikke å gå videre». Fremsto veldig smålig rett og slett 7 3
Ninaen Skrevet tirsdag kl. 09:51 #677 Skrevet tirsdag kl. 09:51 Sukkerogkanel skrev (20 minutter siden): Leste på snap også at hun skrev «dette er dessverre blitt mer en profil konkurranse enn dansekonkurransen» , indirekte sa hun «jeg er mye bedre til Å danse enn Tiril og hun fortjente ikke å gå videre». Fremsto veldig smålig rett og slett Hun sa det vel egentlig rett ut, for så legge til «jeg unner selvsagt Tiril» eller noe i den gata. Hele seansen var smålig, butthurt og bare flau. Det der var ikke å gå ut med verdighet. Det virka som hun har tatt det for gitt at hun har en plass helt til slutt. Livet er ikke rettferdig, suck it up! 9 2
Sukkerogkanel Skrevet tirsdag kl. 10:01 #678 Skrevet tirsdag kl. 10:01 Ninaen skrev (8 minutter siden): Hun sa det vel egentlig rett ut, for så legge til «jeg unner selvsagt Tiril» eller noe i den gata. Hele seansen var smålig, butthurt og bare flau. Det der var ikke å gå ut med verdighet. Det virka som hun har tatt det for gitt at hun har en plass helt til slutt. Livet er ikke rettferdig, suck it up! Fullt forstålig at man blir skuffa for å ryke, men ikke så veldig sympatisk å «klage» sånn i ettertid og si sånn om konkurrentene nei 5
MajaKristin Skrevet tirsdag kl. 12:07 #679 Skrevet tirsdag kl. 12:07 Axa skrev (16 timer siden): Programmet burde ikke hete: skal vi danse. Er ikke de beste danserne som går videre Det heter "Skal vi danse" - ikke noe mer enn det. Det gir ingen indikasjon på den beste danseren eller den dårligste. Det heter rett ig slett "Skal vi danse". 7 1
MajaKristin Skrevet tirsdag kl. 12:07 #680 Skrevet tirsdag kl. 12:07 Sukkerogkanel skrev (2 timer siden): Fullt forstålig at man blir skuffa for å ryke, men ikke så veldig sympatisk å «klage» sånn i ettertid og si sånn om konkurrentene nei Hovmod står for fall 😌 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå