AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:26 #1 Skrevet torsdag kl 16:26 Hei. Lurer på hva det seneste på dagen deres ungdom sluttet på skolen på videregående. Tenker da på de som har gått KDA, studie spess og lignende linje. Anonymkode: 93e39...d3f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:28 #2 Skrevet torsdag kl 16:28 Studiespes på begge våre, de hadde skole innimellom til både 1530 og 1600. Men da startet de jo senere på dagen Anonymkode: 6c50c...bf1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:28 #3 Skrevet torsdag kl 16:28 16.00, men spørs jo litt når første økt er. Anonymkode: 7d81c...d17 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:32 #4 Skrevet torsdag kl 16:32 For mitt barn varierte det veldig. Noen dager sluttet hun tidlig. Ca 13. Og noen dager 15.30. studiespesialiserende tok hun Anonymkode: 38c48...80c 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:06 #6 Skrevet torsdag kl 19:06 Kommer jo an på skole og når de starter. Kan være 9-16 like mye som 8-15. Eller være ferdig mye tidligere. Anonymkode: 8abcf...50e 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:08 #7 Skrevet torsdag kl 19:08 Går man på videregående, så burde man selvfølgelig få en timeplan. Dermed burde man enkelt se når hver enkelt dag blir avsluttet også.... Anonymkode: c861f...40a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #8 Skrevet torsdag kl 19:33 De fleste skolene vi kikket på før ungene startet hadde eksempel på timeplan på hjemmesiden eller de viste frem på infodager så mine visste standard antall timer lenge før de begynte på vgs. Anonymkode: 8abcf...50e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:19 #9 Skrevet torsdag kl 20:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Lurer på hva det seneste på dagen deres ungdom sluttet på skolen på videregående. Tenker da på de som har gått KDA, studie spess og lignende linje. Anonymkode: 93e39...d3f Kl 15 tre dager i uken, kl 16 to dager. Anonymkode: 93140...3b0 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:23 #10 Skrevet torsdag kl 20:23 Sønnen min slutter 15:30 fire dager, og 15:45 en dag. skal starte Vg1 Studiespes med toppidrett. Anonymkode: a2e47...2d6 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:37 #11 Skrevet torsdag kl 20:37 3 dager i uka til 16.00 - 2 dager i uka til 15.00 Anonymkode: 676b2...4df 1
Mezzosoprena Skrevet torsdag kl 21:41 #12 Skrevet torsdag kl 21:41 Må du vite om du får henta eller? 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:37 #13 Skrevet fredag kl 00:37 Takk for svar dere. Og til alle som henvises til at vi får timeplanen fra skolen så er ikke skolestart før den 18 og ingen timeplan første uken da skolen har opplyst om at det kjøres et helt eget alternativ opplegg førte uken. Eksempel på gamle planer er ikke tilgjengelig på skolens nettside og åpen dag var mange måneder siden og kun ment for ungdommen som ikke kunne vite at jeg trengte en ca slutt tid for hva seneste skoleslutt evt kan være, grunnet planlegging av noe annet som trenger konkret svar før vi får timeplanen. Og ca tid er bra nok så skal ikke være nødvendig å kontakte skolen ungdommen enda ikke har startet på for eksakte svaret. Kjenner heller ingen med ungdom på vgs ellers hadde jeg selvsagt spurt de. Så takk igjen til de som svarte på det jeg faktisk lurte på😊🙂 setter pris på dere. Takk🙂 Anonymkode: 93e39...d3f
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:50 #14 Skrevet fredag kl 00:50 Da ringer du skolen å spør. Enkelt og greit. Anonymkode: 9a8dc...cf1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:48 #16 Skrevet fredag kl 07:48 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svar dere. Og til alle som henvises til at vi får timeplanen fra skolen så er ikke skolestart før den 18 og ingen timeplan første uken da skolen har opplyst om at det kjøres et helt eget alternativ opplegg førte uken. Eksempel på gamle planer er ikke tilgjengelig på skolens nettside og åpen dag var mange måneder siden og kun ment for ungdommen som ikke kunne vite at jeg trengte en ca slutt tid for hva seneste skoleslutt evt kan være, grunnet planlegging av noe annet som trenger konkret svar før vi får timeplanen. Og ca tid er bra nok så skal ikke være nødvendig å kontakte skolen ungdommen enda ikke har startet på for eksakte svaret. Kjenner heller ingen med ungdom på vgs ellers hadde jeg selvsagt spurt de. Så takk igjen til de som svarte på det jeg faktisk lurte på😊🙂 setter pris på dere. Takk🙂 Anonymkode: 93e39...d3f Har du sjekket visma? For timeplanene skal ligge ute selv om første uke har oppløst timeplan. Det er bare å bla seg frem i planen. Dersom planen ikke ligger ute på, er dette brudd på arbeidsmiljøavtalen i forhold til lærerne. Anonymkode: 676b2...4df
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:59 #17 Skrevet fredag kl 07:59 Det varierte en del. Noen dager kunne de slutte 14:30. Andre dager var det skole til 15:30. Skolen til ungdommen har også en dag i uken der de har undervisningsfri fra 14:00 hver uke, men der det noen uker settes opp obligatoriske felles undervisningsopplegg fra 14-16. Så normalt sett kan de gjøre andre ting fra tidlig denne ukedagen, men noen ganger i året kan de ikke det. Ungdommen ble ofte igjen på skolen etter undervisning også. Dels for å gjøre skolearbeid. Dels for å delta på sosiale aktiviteter eller idrettsarrangementer på skolen. Og dels fordi de hadde en form for "faghjelp" som var tilgjengelig etter normal undervisningstid. (Der eldre elever hjalp yngre elever med et fag de selv hadde hatt året før.) Jeg ville fått ungdommen til å kontakte skolen og etterspørre timeplan for sin klasse, før jeg svarte ut noe i forhold til andre ting. Anonymkode: 6d8cf...2e3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:13 #18 Skrevet fredag kl 08:13 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Går man på videregående, så burde man selvfølgelig få en timeplan. Dermed burde man enkelt se når hver enkelt dag blir avsluttet også.... Anonymkode: c861f...40a At det ikke finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar har sjeldent passet bedre.... Anonymkode: 0ae1b...484 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:54 #19 Skrevet fredag kl 10:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du sjekket visma? For timeplanene skal ligge ute selv om første uke har oppløst timeplan. Det er bare å bla seg frem i planen. Dersom planen ikke ligger ute på, er dette brudd på arbeidsmiljøavtalen i forhold til lærerne. Anonymkode: 676b2...4df Vi lå fortsatt i systemet til gamle skolen sist jeg logget meg inn. I går før jeg laget tråden var hele innloggings muligheten nede. Men idag kom jeg endelig inn så antar nye elever har blitt tatt inn i visma systemet dems idag. Der lå timeplanen tilgjengelig og den stemte med det jeg fikk som svar her fra flere i tråden. Anonymkode: 93e39...d3f 1
jegerrinne Skrevet fredag kl 18:38 #20 Skrevet fredag kl 18:38 På mine varierte det mye. Eldste skoledagen egentlig fra 8.30 til 16. Men hadde enkelte dager ferdig kl 14 og noen dager startet kl 10, og enkelte dager fri midt i skoledagen eks skole 8.30 til 10.15, og neste skoletimer fra 13 til 16 Yngste der var skoledagen fra 07.45 til 15.10 . Der og var det enkelte dager de ikke startet før kl 10, og hadde og dager de var ferdig kl 12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå