AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august jeg vet ikke hvilken dialekt hun som bærer navnet har, eller hvilken dialekt foreldrene snakker. Jeg uttaler det som "Lisn" fordi E faller bort i slike ord på østnorsk. Hvordan skal/bør det uttales? Anonymkode: 7be2c...28d
Brunello Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Det er vel et kallenavn for Lise som var populært på damer født på begynnelsen av 1900 tallet.
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Brunello skrev (2 minutter siden): Det er vel et kallenavn for Lise som var populært på damer født på begynnelsen av 1900 tallet. Hvordan ville du uttalt det? Anonymkode: 7be2c...28d
Supersmurf Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Det var et uvant navn, men det var fint. Ikke så engelsk-vennlig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Ville sagt det med e. Lisen rett frem. Er fra østlandet. Anonymkode: 97832...b99 2
Brunello Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan ville du uttalt det? Anonymkode: 7be2c...28d Akkurat som det skrives.
AnonymBruker Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Brunello skrev (Akkurat nå): Akkurat som det skrives. Hvilket trykk eller tonefall Lisen som Lise eller som sola, hvis vi tar utgangspunkt i østlandsk? Anonymkode: 7be2c...28d
AnonymBruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville sagt det med e. Lisen rett frem. Er fra østlandet. Anonymkode: 97832...b99 Men ville du ikke ha svelget E'en når du sier navnet? Jeg ville ha sagt Liisn, noe jeg ikke synes blir like fint som hvis E uttales tydelig. Anonymkode: 7be2c...28d
Stor pike Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Blir fort Lisn ja... Ville heller gått for Lise eller Lisa. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Navnet har svensk opprinnelse, og er et kjælenavn for Elisabeth og Lovise i følge Google. Jeg er østlending og ville sagt "Lisn" med tonefall som "sola". Anonymkode: 3f37f...6b5
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Lissen ville jeg sagt, med kort i og dobbel s. Samme tonefall som tissen Anonymkode: 6a4c6...d83 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august Ser ut som en feilstavet Lise. Anonymkode: 75944...0e2 4
AnonymBruker Skrevet 15. august #14 Skrevet 15. august Det ble fullstendig ødelagt i forrige sesong av Sommerhytta. "Lisen......Lisen.....Lisen........Liiiiisen.....Lisen......Lisen her og Lisen der......" Anonymkode: bfa6e...647 4 1
Daria Skrevet 15. august #15 Skrevet 15. august Lisen får ikke sove - høyt elsket bok da jeg var liten... Jeg tenker på det som kjælenavn og uttaler det med kort i, dobbel s og ert hint av e. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #16 Skrevet 15. august Før jeg såg sommerhytta, ville jeg uttalt det som Maren, hvis det gir mening. " Lis-en". Hadde ikke hørt navnet før jeg såg det, men nå ville jeg vel sagt "Lis-n" , som de sa på sommerhytta. Anonymkode: f5426...1b2 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #19 Skrevet 18. august Hvorfor ikke bare Lise? Finere. Anonymkode: 43bd2...70a 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #20 Skrevet 18. august Lii-sen ville jeg uttalt det. Østlending her Anonymkode: 304da...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå