Gå til innhold

Seriøse forslag og råd til menn som har vært singel i åresvis.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken råd og anbefalinger har dere til menn i aldersgruppen 40-50 år som har vært singel ganske lenge eller aldri vært sammen med en dame? Er ikke det sånn at når en mann har passert 40 og er fortsatt singel så er det mye vanskeligere enn en i midten av 20-årene? 

Anonymkode: e0261...72a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva/hvem ser du etter da? 
Råd: om det du gjør ikke fungerer, endre taktikk eller plass du leter. 
Sikter du for høyt? Tar du vare på utseendet og helsen din? Har du en ok jobb og bolig? 
Har du barn/ønske om? 
Umulig å svare med så lite info.

Anonymkode: 001f8...a49

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Skal man gi generelle råd til en mann 40+ må man skrive veldig langt. Det er så mange ting som kan ødelegge for deg. Gjør en evaluering av hvor det skorter. 

På en del områder tror jeg voksne menn har det lettere enn unge. For unge kvinner virker veldig frigjorte og lite interessert i å binde seg.

Men helst bør du se etter damer nærme din egen alder. Hvor nærme får du vurdere. Men stor aldersforskjell fører sjelden til noe seriøst, vel. 

Damer i den alderen har gjerne (minst) et samboerskap bak seg. Du kan regne med at det forholdet var preget av de typiske mannefeilene, som lite samarbeid i hjemmet, egoisme, dårlig hygiene, utroskap, uselvstendighet, tafatthetosv. I det hele tatt en mann som ikke var mye til mann. En veldig god strategi er å ta et oppgjør med dette og sørge for at du markerer deg som en mye mer moderne og oppegående mann. Disse damene er som regel veldig lite interessert i en reprise av samme dritten bare med ny fyr. 

Når det gjelder hvordan man treffer damer og hvordan man får kontakt osv så er det et eget kapittel. Vær sosial! Det er en del kardinal feil mange menn gjør, som å love bombe, være needy, eiesyk, stalke og i det hele tatt skremme vekk dama mer enn å tiltrekke. Ta rådene du finner på internett med en stor porsjon salt når det handler om magisk texting, push-pull og alt som smaker av psykiske spill. 

Vær genuin. Vær mann. På ordentlig. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ta alle innspill med en klype salt. Det handler ikke om å «være mann». Det handler om å være normal, som de aller fleste er. Ikke hør på alt hysteriet om hvordan noen ha måtte hatt det i tidligere i forhold. Ingen sitter med noen krystallkule. Vær deg selv!

Anonymkode: 007b1...ab6

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å se på hvorfor det ikke lykkes og hva du kan og bør endre. Som kronisk singel dame kan jeg uten problemer skrive en liste over gode grunner til at ting er som de er - som ikke handler om attraktivitet, utseende, økonomi eller alle de tingene man gjerne skylder på, men om hva jeg gjør og ikke gjør når det gjelder å få kontakt med og bli kjent med menn, og om innstilling og tilnærming. Søk eventuelt profesjonell hjelp, det finnes nok av coacher og terapeuter som ksn gi råd og innsikt.

Anonymkode: 74e5c...0d9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må vise interesse, men ikke være pågående/innpåsliten.

Du merker fort om ei dame er interessert i deg eller ikke. Hvis ikke så lar du henne være i fred, evt. bare prøver litt til. Noen er litt trege til å skjønne når noen er interessert, så ikke gi opp for fort heller.

For å bli kjent så kan det være greit å tilby en kaffe e.l. og bare som en hyggelig gest uten noe mer baktanker i første omgang. Du må ikke skremme henne heller. Vis at du er interessert i det hun har å fortelle, og prat slik du gjør med venner. Om du merker det er litt gjensidig kan du gi bort tlf.nr. ditt og be henne ringe om hun føler for det og gjerne få tlf.nr hennes også. Viktig å fortsette kontakten om det er noe der.

Anonymkode: 6c076...208

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 17.56):

Hvilken råd og anbefalinger har dere til menn i aldersgruppen 40-50 år som har vært singel ganske lenge eller aldri vært sammen med en dame? Er ikke det sånn at når en mann har passert 40 og er fortsatt singel så er det mye vanskeligere enn en i midten av 20-årene? 

Det kommer helt an på mannen, og hvor trygg han er på seg selv...

Noen menn er frivillige single akkurat som damer.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det sånn at når en mann har passert 40 og er fortsatt singel så er det mye vanskeligere enn en i midten av 20-årene? 

Datingmarkedet er mye hardere for unge menn enn godt voksne menn, så dette stemmer ikke helt. Men har du vært singel i 40+ år så er det nok ingen enkel oppskrift på å plutselig skulle lykkes.

Klipp håret jevnlig er mitt stalltips 🙂 Mange menn ser veldig shabby ut med ustelt hår

Anonymkode: ecf4b...b29

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Datingmarkedet er mye hardere for unge menn enn godt voksne menn, så dette stemmer ikke helt. Men har du vært singel i 40+ år så er det nok ingen enkel oppskrift på å plutselig skulle lykkes.

Klipp håret jevnlig er mitt stalltips 🙂 Mange menn ser veldig shabby ut med ustelt hår

Må det være ustelt da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (På 14.8.2025 den 18.46):

Skal man gi generelle råd til en mann 40+ må man skrive veldig langt. Det er så mange ting som kan ødelegge for deg. Gjør en evaluering av hvor det skorter. 

På en del områder tror jeg voksne menn har det lettere enn unge. For unge kvinner virker veldig frigjorte og lite interessert i å binde seg.

Men helst bør du se etter damer nærme din egen alder. Hvor nærme får du vurdere. Men stor aldersforskjell fører sjelden til noe seriøst, vel. 

Damer i den alderen har gjerne (minst) et samboerskap bak seg. Du kan regne med at det forholdet var preget av de typiske mannefeilene, som lite samarbeid i hjemmet, egoisme, dårlig hygiene, utroskap, uselvstendighet, tafatthetosv. I det hele tatt en mann som ikke var mye til mann. En veldig god strategi er å ta et oppgjør med dette og sørge for at du markerer deg som en mye mer moderne og oppegående mann. Disse damene er som regel veldig lite interessert i en reprise av samme dritten bare med ny fyr. 

Når det gjelder hvordan man treffer damer og hvordan man får kontakt osv så er det et eget kapittel. Vær sosial! Det er en del kardinal feil mange menn gjør, som å love bombe, være needy, eiesyk, stalke og i det hele tatt skremme vekk dama mer enn å tiltrekke. Ta rådene du finner på internett med en stor porsjon salt når det handler om magisk texting, push-pull og alt som smaker av psykiske spill. 

Dette !

Jeg nyskilt dame i 40 årene, drittlei av mannen som var ubrukelig på alle felt. Traff en i samme alder, men vært singel i mange år. Han har MARKERT seg og viser tydelig at dette vil han satse på og ikke ødelegge. Jeg føler meg heldig som har truffet han. Han er jo mann med sine feil og uvaner og jeg er jo ikke perfekt heller, men rake motsetning av eksen. Han duger for meg🤩

Anonymkode: aa11f...36d

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du reflekterer over hva slags type liv du vil ha, hva er dine interesser og verdier? Så leter du etter damer som matcher dette. 

Folk kan like veldig ulike ting! Passer du f eks sammen med ei som trener fire ganger i uka og løper maraton i sommerferien? Liker du campingplass og bobil? Hva assosierer du med helg - er det sofa, øl og fotball, eller er det fjelltur, vennemiddag og konsert?

Så er det alt om pengebruk, barn, familie, hobbyer, verdigrunnlag, hus og hjem. Mye som bør matche noenlunde.

Anonymkode: b674a...b62

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (På 14.8.2025 den 18.46):

Dette er et godt råd. Kvinner rundt 40 er stort sett ikke interessert i menn som løper etter 20 åringer. Formidle til den du treffer at du er seriøs og ønsker et forpliktende forhold. Vær positiv, fokuser og hvis interesse. Ikke klag over tidligere forhold, ingen er interessert i å høre om det.

Anonymkode: 642a4...8ef

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 20.07):

Må det være ustelt da?

Man er ustelt om det er 2-3 mnd siden siste klipp som mann. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, så sant man ikke har langt hår, da kan man vel drøye lengre. 6 uker er min maksgrense, men da er det stritt. Prøver å gå til frisøren en gang pr. måned. 

Skrevet

Det er jo veldig, veldig lett for norske menn å få seg dame. Hvis man ikke får seg norsk dame, er det bare å gå til utlandet. Det finnes millioner av kvinner fra Øst-Europa, Asia, Syd-Amerika osv. som ville være overlykkelige hvis de fikk en norsk mann. 

I det hele tatt synes jeg det er merkelig med alt dette maset om at det er så vanskelig for norske menn å få seg dame, når det i virkeligheten er veldig, veldig lett. Er det noen som forsøker å ta selvtilliten fra norske menn? Eller er det noe annet som ligger bak? 

AnonymBruker
Skrevet
Rick skrev (12 minutter siden):

Det er jo veldig, veldig lett for norske menn å få seg dame. Hvis man ikke får seg norsk dame, er det bare å gå til utlandet. Det finnes millioner av kvinner fra Øst-Europa, Asia, Syd-Amerika osv. som ville være overlykkelige hvis de fikk en norsk mann. 

I det hele tatt synes jeg det er merkelig med alt dette maset om at det er så vanskelig for norske menn å få seg dame, når det i virkeligheten er veldig, veldig lett. Er det noen som forsøker å ta selvtilliten fra norske menn? Eller er det noe annet som ligger bak? 

Jeg håper virkelig at du tuller nå. 

Anonymkode: 2bae9...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg håper virkelig at du tuller nå. 

Anonymkode: 2bae9...0be

Noen som føler seg krenket?

Trenger ikke dra så langt en gang, stort sett hele verden minus island, svergie og danmark og en Norske Menn vil ha null problem å finne seg et seriøst forhold.
Kvinner sikter alltid oppover i dating (så godt utdannet med stabil godt betalt jobb)
Og Norske kvinner er høyt utdannet, mens menn er lavt utdannet.
Da er det bare å dra til et land hvor dem ikke har det på samme viset.
(ja det finnes unntak men er faktisk linket til artikler i massevis her på forumet som underbygger dette, ink den til NRK litt lenger opp.)

Så rådet om å senke kravene er enkelt, ikke krev norsk dame, men godta ei fra tyskland, spania, frankrike, vietnam, korea, brasil, canada, mexico, irland, etc.

Er selv gift med ei fra utlandet som har høy utdanning, at jeg ikke hadde det brydde hun seg ikke om.
(møtte henne i Norge)
Norske damer ville ikke se på meg en gang, og jeg hadde kommet til at jeg skulle leve resten av livet alene.
Så dukket det opp ei fra det store utland.

Anonymkode: e1e34...917

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være åpen for damer som ikke er født i Norge er absolutt et bra tips! Det er masse utenlandske damer i Norge, og mitt inntrykk er og at de er mer åpne for "vanlige" menn. Mens norske kvinner kun er interessert i et fåtall menn på datingapper, er de utenlandske damene langt mer åpne.

Det gjelder både høydekrav og andre ting. Så absolutt et poeng. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jaha? Hørt om hårprodukter?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...