AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Var på visning i går ettermiddag. Det var flere interesserte der. Det ble åpnet for bud i dag tidlig, men det har ikke kommet noen bud enda. Jeg tenker vente stille i båten til noen andre legger inn bud, men kanskje det ikke kommer noen? Hvor sannsynlig er det at det kommer bud når det ikke har kommet noen enda? Det gjelder en eldre bolig som har vært lenge på markedet, men har hatt ny fellesvisning i går. Jeg tenker by under takst. Hvordan er det best å gå fram? Anonymkode: c2e26...7a0
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Vanligvis er budrunden over rundt 12 neste dag. Om ingen har budt nå er ingen interessrrte. Du kan sikkert hive et inn under takst til og med. Anonymkode: 47a51...3e3
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Skrev du deg opp på interessent-liste? Har du det, blir du kontaktet om noen andre legger inn bud, og kan dermed ikke teorien vente hvor lenge som helst (men risikerer at selger trekker huset fra markedet). Du kan selvsagt vente lenge, men du kan også like gjerne legge inn et bud under takst nå, når det ikke har kommet bud nå, så er det ingen som er kjempeinteresserte - eller det er flere som lurker i mørket og bare venter på nivået på første bud. Opp til deg hva du ønsker. Anonymkode: 339ee...cf5
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Takk for svar. Ja står på listen så får SMS ved bud. Er absolutt interessert selv og har jo ikke gitt bud enda, så det kan jo være flere som meg som bare sitter og venter på at noen skal ta det første steget. Kanskje jeg skal tørre å by i morgen under takst om ingen kommer meg i forkjøpet? Anonymkode: c2e26...7a0
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Det er ikke sikkert du får SMS ved bud selv om du står på listen. En kjøper kan "buypasse" interessentlisten ved å gi bud direkte til selger. Jeg trodde først at dette ikke var lov med tanke på nye regler fra 1.juli, men det skjedde med meg for et par uker siden. Denne boligen hadde også ligget ute lenge, og jeg hadde ikke trodd at noen skulle kuppe den sånn. Da jeg snakket med megler i etterkant, fikk jeg vite at selger ville bare bli ferdig med hele salget og komme seg videre så fort som mulig. Hadde jeg visst dette i forkant, hadde jeg vel også "kuppet" den. Nå er det ikke sikkert at det blir tilfellet med denne da, så jeg anbefaler deg å snakke med megler for å høre hva ståa med selger, og by deretter. Anonymkode: 52803...75d
newman01 Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Kommer an på setting og objekt. Om man slenger inn et bud i tidsrommet 08-11.55 er det sannsynlig at de andre som var på visning og interessert også slenger seg på. Nordmenns hjerne er litt rar på enkelte punkter, som boligkjøp. Når ingen byr sitter alle andre og lurer på hva som er galt med boligen. "Hva har de andre sett som vi ikke så?" "Hva er galt med boligen?" Med en gang noen andre byr har man automatisk friskmeldt boligen, og man kan by selv. Jeg ville kanskje ventet til dagen etter budrunden. Ingenting er bedre enn å overraske en skuffet boligselger på en dårlig dag. Og forhåpentligvis har de andre potensielle budgiverne slengt seg på et annet objekt. Men risikoen er at andre legger inn et bud uten at du får beskjed om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå