Angel75 Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Ser det deles bilder av barn i ulike tråder. Er det virkelig lov? Barn skal jo ikke omtales med navn, kallenavn, forbokstav bl.a. 1 2
Hannabanna Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Rapporter det. Har aldri sett det selv.. eksempel?
elskersommer Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Angel75 skrev (2 timer siden): Ser det deles bilder av barn i ulike tråder. Er det virkelig lov? Barn skal jo ikke omtales med navn, kallenavn, forbokstav bl.a. I hvilken. Tråd blir det delt bilder av barna? om det skjer så.rapporterer.du dette til admin
Angel75 Skrevet 14. august Forfatter #4 Skrevet 14. august Hannabanna skrev (2 timer siden): Rapporter det. Har aldri sett det selv.. eksempel? Rapporterer. Senest i Maren Hansen (?) Tråden. 2
Angel75 Skrevet 14. august Forfatter #5 Skrevet 14. august elskersommer skrev (16 minutter siden): I hvilken. Tråd blir det delt bilder av barna? om det skjer så.rapporterer.du dette til admin 4.aug delte du igjen i Sara tråden. Jeg rapporterer. Så jeg spør, er det lov? 1
elskersommer Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august (endret) Angel75 skrev (15 minutter siden): 4.aug delte du igjen i Sara tråden. Jeg rapporterer. Så jeg spør, er det lov? .men om du har rapportert så tar admin bort dette. Da har jeg fjernet bilde Men du har vel ikke laget en egen tråd pga mitt bilde 4 august Endret 14. august av elskersommer 1 3
Angel75 Skrevet 14. august Forfatter #7 Skrevet 14. august elskersommer skrev (14 minutter siden): .men om du har rapportert så tar admin bort dette. Da har jeg fjernet bilde Men du har vel ikke laget en egen tråd pga mitt bilde 4 august Nei, pga bilder generelt og når jeg så bildet i Maren tråden. Men er enda bilde i Sara tråden. Og når bilder ikke blir fjernet så lurer jeg jo på om det finnes en regel om dette, om ikke så håper jeg det kommer. 1 2
elskersommer Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Angel75 skrev (22 minutter siden): Nei, pga bilder generelt og når jeg så bildet i Maren tråden. Men er enda bilde i Sara tråden. Og når bilder ikke blir fjernet så lurer jeg jo på om det finnes en regel om dette, om ikke så håper jeg det kommer. Da.sender.du direkte melding til de 3 admin så får du svar 1 2
Angel75 Skrevet 14. august Forfatter #9 Skrevet 14. august elskersommer skrev (16 minutter siden): Da.sender.du direkte melding til de 3 admin så får du svar Eller spør her i tråden som jeg har gjort nå 🙂 1 3
Roe Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august elskersommer skrev (21 minutter siden): Da.sender.du direkte melding til de 3 admin så får du svar Eller så oppretter man en tråd her, og får også svar? 1 3
GulleGull Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august (endret) Angel75 skrev (13 timer siden): Nei, pga bilder generelt og når jeg så bildet i Maren tråden. Men er enda bilde i Sara tråden. Og når bilder ikke blir fjernet så lurer jeg jo på om det finnes en regel om dette, om ikke så håper jeg det kommer. Når barneeksponering er en stor del av en influensers konto. Så syntes jeg man skal kunne bruke utdrag (et bilde) som eksempel. Diskusjonen er viktig for å få til endring, uten dokumentasjon så blir gjerne diskusjonen «dødfødt» og poengene mindre virkningsfulle om man tenker det i hensikt å problematisere eksponeringen. Et kompromiss kan være at oppfordres til at bilder som blir brukt som eksempel er at man sladder barnet. Men syntes ikke det skal forbys, det blir tatt ut av en off konto hvor den voksne allerede har valgt å eksponere og offentliggjøre barnet sitt. Hadde influenseren latt vær å selv legge ut filmer og videoer så hadde det vært en annen sak. Her tenker jeg fanesaken barneeksponering, trumfer at man ikke skal kunne bruke eksempler på bilder som allerede ligger ute. Noen ganger så kan jeg lure på om dette er for å skjerme influenseren og ikke barnet som er hensikten for å foreslå at man ikke skal kunne eksemplifisere det en influenser driver med. For influenseren selv forstår vel at det er ugreit å utlevere barna på den måten de gjør, sånn egentlig. Endret 15. august av GulleGull 3
~ Ada ~ Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august Angel75 skrev (17 timer siden): Ser det deles bilder av barn i ulike tråder. Er det virkelig lov? Barn skal jo ikke omtales med navn, kallenavn, forbokstav bl.a. Nei, på ingen måte lov. Det står tydelig i regelverket at omtale av identifiserte mindreårige blir håndtert strengt. Selv om influensere selv deler og ikke verner om barna, er det på ingen måte greit eller lov å spre bilder videre i andre kanaler 2 5
GulleGull Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august ~ Ada ~ skrev (2 timer siden): Nei, på ingen måte lov. Det står tydelig i regelverket at omtale av identifiserte mindreårige blir håndtert strengt. Selv om influensere selv deler og ikke verner om barna, er det på ingen måte greit eller lov å spre bilder videre i andre kanaler Hva er «omtale av barna» om man feks diskuterer omfanget av influenserens barneeksponering, så man må kunne dokumetere det man påstår i trådene her. Omtale av barna er ikke å vise frem et konkret og praktisk eksempel på barneeksponering fra influenserenes eget innhold. Dessverre så opplever jeg at influenseren går «fri» mens de som peker på det problematiske blir «kneblet». Som sagt man kan heller sladde barnet, men la poenget stå med et konkret eksempel fra SoMe som fysisk dokumentasjon. Kan man ikke det i trådene om kjendiser her på KG så tror jeg det blir labert med engasjement og mye brukerdebatt i steden. 1 3
Angel75 Skrevet 19. august Forfatter #14 Skrevet 19. august @Måne Rampelyset @Forumansvarlig mulig å få en oppklaring? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå