AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Hvor kjøper man sånt? Har sett i flere butikker over tid, men ikke funnet noe. På nett ser jeg at meny kan ha, men det har vi ikke her jeg bor. Så også på plantasjen sist jeg var der, men fant hverken frøposer eller ferske urter. Er det bare jeg som har sett meg blind på det, eller er det vanskelig å få tak i? Har lyst på hjemmelaget bernaise. Anonymkode: 20097...583
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Her har de på kiwi 🤷🏼♀️ Anonymkode: 8c4f8...ae2 1
applestories Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Jeg lette halve Bergen etter estragon en gang, inkludert Meny, Mega og Lerøy mat. Fant det ingen steder. En uke senere var jeg innom den lille lokalbutikken i hjembygda, de hadde en enslig urteplante stående blant eplene og bananene - en estragonplante. Coop Marked, ikke at det hjelper deg. Men ja, har aldri lett sånn etter en matvare som da, og har aldri prøvd å finne det igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Det sår du selv. Urter er dyrt å kjøpe og du sparer masse om du sår. Anonymkode: 4801b...0af 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august https://www.impecta.no/shop?funk=gor_sokning&q=estragon Anonymkode: 4801b...0af 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Vil også anbefale deg å skaffe en egen plante - de har på helt vanlige hagesenter. Den holder i mange år i en potte på balkongen eller i hage om du har. Husk at det er fransk estragon som gir den rette smaken til béarnaise (det finnes flere andre typer). Jeg fikset det sånn etter å ha lett forgjeves i flere år, og funnet ut at estragonen på Meny ikke var fransk (men en billigere erstatning). Anonymkode: 22fa3...af6 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Hannabanna skrev (18 timer siden): Be butikken bestille det for deg. Takk, det skal jeg prøve på😊 Anonymkode: 20097...583
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vil også anbefale deg å skaffe en egen plante - de har på helt vanlige hagesenter. Den holder i mange år i en potte på balkongen eller i hage om du har. Husk at det er fransk estragon som gir den rette smaken til béarnaise (det finnes flere andre typer). Jeg fikset det sånn etter å ha lett forgjeves i flere år, og funnet ut at estragonen på Meny ikke var fransk (men en billigere erstatning). Anonymkode: 22fa3...af6 Ja, finner frø som heter russisk estragon, men leste at fransk estragon ikke finnes i frø, men at man måtte ha stiklinger for å gro sånt. Anonymkode: 20097...583
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, finner frø som heter russisk estragon, men leste at fransk estragon ikke finnes i frø, men at man måtte ha stiklinger for å gro sånt. Anonymkode: 20097...583 jeg skrev da heller ikke noe om frø, men om en ferdig urteplante som man kjøper på hagesenter. Sjansen for å finne det om forsommeren er størst. Det er et veldig mye bedre tips enn å bestille inn til butikk, for estragonen du får da er med stor sannsynlighet fransk estragon. Anonymkode: 22fa3...af6 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg skrev da heller ikke noe om frø, men om en ferdig urteplante som man kjøper på hagesenter. Sjansen for å finne det om forsommeren er størst. Det er et veldig mye bedre tips enn å bestille inn til butikk, for estragonen du får da er med stor sannsynlighet fransk estragon. Anonymkode: 22fa3...af6 Rettelse: Planten du bestiller inn til butikk (feks Meny) er med stor sannsynlighet IKKE fransk estragon, skulle det stå. Anonymkode: 22fa3...af6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå