Gå til innhold

Kan man bruke barnehagens uteområder når det er planleggingsdag?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor veldig nærme barnehagen og denne uka har de stengt i dag og i morgen. Lille er veldig glad i å leke der i helgene når det er stengt. Jeg ser det står en del biler parkert der, men lurte på om det var innafor å leke ute selv om de er inne og planlegger?

Anonymkode: 6988e...02c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 052de...849

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker ikke det, mulig de skal jobbe litt med utelekene.  På ettermiddagen når de har gått hjem går det jo greit.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, ikke når det er plandag. Da er jo de ansatte på jobb og skal gjøre istand en del ting, ofte også ute. Kom etter stengetid eller finn en annen lekeplass.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. En ting er at de ansatte kanskje går ut for å se over uteområdene og snakke om dem. En annen ting er at barnet kanskje får øye på en ansatt og vil si hei, eller de ansatte ville ta seg en lunsjpause ute i fred og ro, osv. 

Når de ansatte er på jobb der, så synes jeg de skal få være i fred der på planleggingsdagen. 

Anonymkode: e7ea2...1fe

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er greit, sålenge ungene ikke driver å glor inn vinduene og sånn. I verste fall sier de vel bare at dere må dra. Men kan være ulike regler fra barnehage til barnehage. 

Anonymkode: 612fc...e93

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er god. Takk for svar  :)

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig går det fint. Disse folka er jo hjemme eller ute på tur. Ingenting blir planlagt. Trodde folk ikke var såpass naivt å tro på det lengre...

Anonymkode: 71ab7...75f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig går det fint. Disse folka er jo hjemme eller ute på tur. Ingenting blir planlagt. Trodde folk ikke var såpass naivt å tro på det lengre...

Noen planleggingsdager tas som avspasering. Typisk er det når det er en inneklemt dag. Da tar de ansatte planlegging og møter på kveldstid andre dager i uken, så de opparbeider seg avspasering, og så avspaserer de den dagen det er planlegging. De gjør altså planleggingen, men på kveldstid. 

Andre planleggingsdager foregår faktisk i barnehagen/på skolen, og de ansatte er fysisk til stede hele dagen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en ansatt på cafe da det var planleggingsdag 😅 hun ble sprutrød. 

Det sagt tror jeg ikke det er slik alle steder, altså. 

Anonymkode: 629c0...4e0

AnonymBruker
Skrevet

Idiot. Du tenker ikke at det er viktig at vi f.eks. får opplæring i førstehjelp (dersom det skjer noe med ungen din, selvom jeg håper du ikke har unger) Brannvern, pedagogiske planer, beredskapsplaner (f.eks. om en ruset forelder dukker opp eller om en forelder kommer med et våpen for å true barnehagen) etc etc. 

Anonymkode: 612fc...e93

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Planleggingsdager kan være så mangt. Noen ganger er det kurs et sted i bydelen (oslo) så da er det jo ingen tilstede i barnehagen. Andre ganger er de inne i barnehagen. Har aldri hatt noe problem med å bruke uteområdene på planleggingsdag, men man trenger jo ikke stå og stirre inn om de ansatte er der. Er det en veldig liten barnehage med lite uteområde ville jeg kanskje gått et annet sted om de ansatte var der. 

Har aldri vært borti at de gjør ting på uteområdet, det fikses som regel på dugnad med foreldre.

Anonymkode: 6c6d3...88a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De er altså til stede i barnehagen. De er mange biler parkert der og døra er åpen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det om de var tilstede. Det er forstyrrende med barn og foreldre rundt bhg når man skal jobbe.

Sist planleggingsdag hadde vi en skikkelig opprydning ute. Det kom store traktorer for å hjelpe oss å flytte ting, og de kom med sand. Ikke en lekeplass for barn akk da. 

Anonymkode: 702c6...216

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

... og så..? Det er veldig, veldig vanlig at de ansatte tar planleggingen på kveldstid for å kunne avspasere enkelte av planleggingsdagene, som for eksempel den inneklemte dagen etter himmelspretten. Hun hadde ingen grunn til å bli sprutrød - har de ansatte brukt kveldene på planlegging, har de opparbeidet seg avspasering, som de kan bruke som alle oss andre. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke slik at den planleggingen ikke blir gjort, men kanskje de går tatt de timene en kveld i stedet? Det er ganske vanlig.

Eller hun kan ha vært syk for alt du vet..

Anonymkode: 7064f...20a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det helt greit. :)

Anonymkode: 17000...650

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det passer ikke så bra. Man ønsker kanskje å lufte men må stenge vinduene for at ikke noen utenfor skal lytte. Eller man skal ha brannøvelse og skal øve på å slukke på uteområdet. Sånne ting. 

Til deg som mener at vi er på tur😊 Ja noen ganger jobber vi flere kvelder for å avspasere inneklemt dag

Anonymkode: 509c7...ae5

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Eneste måte å svar på er å spørre den aktuelle barnehagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eneste måte å svar på er å spørre den aktuelle barnehagen.

Tydeligvis 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...