Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg i hageselskap i 10-13 grader?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal i tre selskaper de neste tre helgene. Nå i helgen er det 40 årsdag og det er meldt ca 10-13 grader utover ettermiddagen.

Vi er bedt i 40-, 50-årsdag og bryllup, hvor alle har tilfelles at det er utendørs. Man skal kle seg pent, men etter vær og temperatur. 

Skjønner ikke helt hvordan man kombinerer pent og 10 grader. Frister mest med ullundertøy og ullgenser for en kveld sittende stille i 10 grader? Party telt er vel eneste ly for eventuelt vind og regn.

Hva hadde du valgt? 

Anonymkode: 8755c...db6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha ull under pentøyet, og ta med en varm jakke.

Anonymkode: 3f0fe...bc8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare å finne frem noen fine strømpebukser og cardigans til å ha under og over kjolen...☺️

Anonymkode: 47452...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ull under klær, ja den er god. Men da blir det fort bukse og topp, fremfor kjole. Vanskelig å få til pent å ha ull under tynne / tettsittende kjoler. Eller hva tenker dere? Tror jeg har låst meg inn på spor her, trenger litt inspirasjon. Vis gjerne bilde av hva dere tenker om du har. Ts

AnonymBruker
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Dette er faktisk en av få ganger man kan gå med penklær laget av polyester 😄 For det er jo varmt jmf naturstoff. Bare en tanke.

Kjøpte meg en bluse forleden. Vintage, i polyester. Den er tynn og delikat i stoffet. Egentlig er jeg som alle andre; liker ikke polyester. Men den var så vakker. Og så kom jeg på at nå på seinsommeren (og på våren), så er det helt greit å bruke det. For da blir det for kaldt med silke, lin og tynn bomull.

Anonymkode: baefd...778

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er faktisk en av få ganger man kan gå med penklær laget av polyester 😄 For det er jo varmt jmf naturstoff. Bare en tanke.

Kjøpte meg en bluse forleden. Vintage, i polyester. Den er tynn og delikat i stoffet. Egentlig er jeg som alle andre; liker ikke polyester. Men den var så vakker. Og så kom jeg på at nå på seinsommeren (og på våren), så er det helt greit å bruke det. For da blir det for kaldt med silke, lin og tynn bomull.

Jeg synes faktisk det er kaldere med polyester for jeg blir fort litt klam i huden og da fryser jeg bare mer 😔 for meg er det bedre med flere lag med naturstoff. 

Anonymkode: d4de5...919

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg synes faktisk det er kaldere med polyester for jeg blir fort litt klam i huden og da fryser jeg bare mer 😔 for meg er det bedre med flere lag med naturstoff. 

Anonymkode: d4de5...919

Det tenkte jeg ikke på! Hm, et tynt kasjmirplagg under polyesteren kanskje? For å motvirke det klamme. En delikat kasjmirundertrøye. Varmer, men ikke for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Hva med en mørk kjole, med litt større skjørt som skjuler varmere tøy innom, og strømpebukse. Også kan jeg feks ta med en bukse og ullgenser å bytte til mot midnatt? Når man kjører med taxi så er det ikke all verden man ønsker å ta med seg heller, men en liten veske burde gå.

Hvilken bukse / genser ville dere tatt? Jeans tenker jeg blir kaldt igjen. En lett bukse går vinden fort igjennom. Aaahh, synes dette er vanskelig jeg.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt langarmet kjole med ulltrøye og ullongs under, tatt med cardigan i ull til å ha over. 

Anonymkode: 49df4...90a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du nevnte bukser på kvelden. Hva med kordfløyelsbukser, som disse. Kordfløyel er deilig på kjølige kvelder (dager)

De er mørkeblå. Fra Part Two og heter Soffysa. Finnes i andre farger også, sjekk Floyd på nett, de selger dem. Om du ikke liker akkurat disse, så kan du jo google kordfløyelsbukser og finne en annen fasong /farge 🙂 

product gallery image

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppet bukse helt. Veldig lett å kle seg varm nok med kjole og skjørt.

Til bryllupet ville jeg vurdert bunad. (Viss du har selvsagt)

Pierre Robert selger tynne ullstrømpebukser som ser fine ut. Når det er veldig kaldt bruker jeg 2. 

Du kan fint bruke støvletter når du har på et skjørt da vil du ikke fryse på den delen av benet støvlettene dekker. 

En penere genser eller cardigan i ull eller kashmir funker over kjoler/skjørt.

Jeg eier også finere ull skjørt og ull kjoler jeg bruker i vinter sesongen. Kunne fint brukt et ull skjørt i slik anledning.

Sånn på sen sommer/tidlig høst fungerer ofte maxi skjørt og maxi kjoler med støvletter og en strikket genser over. Under kan du fint ha ull strømpebukse. 

Ville tatt med jakke/kåpe til å hå over spesielt på kvelden. 

Viss det var veldig kaldt og mye vind ville jeg evt valgt en skinn bukse. Pen skjorte og en strikket ullgenser. Tatt med skjerf, puls vanter og selvsagt en jakke som ser fin ut. Dette funker i en kald ute bursdag men ikke bryllupet.

Anonymkode: 176b5...4ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for flotte tips! Nå fikk jeg mange fine ideer😃 Får prøve ut det jeg har å se hva som lar seg gjøre, om ikke jeg må kjøpe noe også. Det var mange fine innspill, takk for tilbakemeldingene! Ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi skal i tre selskaper de neste tre helgene. Nå i helgen er det 40 årsdag og det er meldt ca 10-13 grader utover ettermiddagen.

Vi er bedt i 40-, 50-årsdag og bryllup, hvor alle har tilfelles at det er utendørs. Man skal kle seg pent, men etter vær og temperatur. 

Skjønner ikke helt hvordan man kombinerer pent og 10 grader. Frister mest med ullundertøy og ullgenser for en kveld sittende stille i 10 grader? Party telt er vel eneste ly for eventuelt vind og regn.

Hva hadde du valgt? 

De som lager slike fester selv bryllup og utendørs i Norge, og forlanger penklær ute i 10 grader aner ikke hva de holder på med. 40 og 50 års dag ? Jeg hadde kjørt pent fritidstøy med litt ull under og en god jakke utover kvelden. Hadde også tatt med et pledd i en pen bag eller nett.  Det hadde jeg også gjort i et bryllup utendørs ! Kanskje stilt i dress under sermoni og middag, så byttet til fritidsklær, gode varme klær.

• Liker 3
Skrevet

Det går an å ha et par skikkelig lange ullsokker i veska. Sånne du kan dra godt opp et stykke over knærne. Til utpå kvelden når det blir kaldere. Ikke så stilig, men lette å ta med og ta på, og når det begynner å bli mørkt og man gjerne sitter ved et bord uansett, er det ingen som ser dem noe særlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er et lukket partytelt så kan det bli ganske varmt. Masse folk som naturlig varmer opp, varm mat osv. 

Jeg ville iallefall tatt høyde for det- og da hatt muligheten til å kle av og på seg litt og tilpasse (ta med jakke, ha mulighet til å ta av strømpebukse osv).

Anonymkode: 4812a...1f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt med ett stort skjerf/ pledd.

Anonymkode: c9bf0...01c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dersom det er et lukket partytelt så kan det bli ganske varmt. Masse folk som naturlig varmer opp, varm mat osv. 

Jeg ville iallefall tatt høyde for det- og da hatt muligheten til å kle av og på seg litt og tilpasse (ta med jakke, ha mulighet til å ta av strømpebukse osv).

Anonymkode: 4812a...1f4

Har man ikke alltid mulighet til det da? Trenger vel ikke gjemme seg for å dra ned og ta av den? Det har jeg gjort blant folk opptil flere ganger, ingen reagerer på det.

Anonymkode: 247ef...48d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts her.

Hva med en mørk kjole, med litt større skjørt som skjuler varmere tøy innom, og strømpebukse. Også kan jeg feks ta med en bukse og ullgenser å bytte til mot midnatt? Når man kjører med taxi så er det ikke all verden man ønsker å ta med seg heller, men en liten veske burde gå.

Hvilken bukse / genser ville dere tatt? Jeans tenker jeg blir kaldt igjen. En lett bukse går vinden fort igjennom. Aaahh, synes dette er vanskelig jeg.

ts

Ja det tenkte jeg. Har selv et poplinskjørt i ankellengde. Der kunne jeg hatt stillongs i ull under og en chunky fin ullgenser til , eller ull under en finere bluse. Sneakers må gå greit når det er uteparty. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...