AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Kan dere anbefale drikkeflasker til barn, helst uten trykketut eller skrukork for å åpne? Begge typer har vært veldig tilbøyelig for lekkasjer med mine barn, barna er for sløve og for små til å lukke dem skikkelig... Vi har lenge brukt Eddy+ flaskene fra Camelbak, på tross av mitt hat for vasking og demontering/montering av dem, det har vært verdt det fordi de er ganske lekkasjesikre. Derfor har jeg ikke oversikt over gode alternativer. Munnstykkene til Eddy+ har vi skiftet ut etter hvert som de har fått bitt hull i seg eller fått mugg fordi de er så håpløse å rengjøre, men nå oppgraderer Camelbak til ny modell og munnstykker til Eddy+ er ikke lenger å få tak i. Produsent sier at munnstykkene kan brukes om hverandre, men sier selv at munnstykkene til nye Thrive kan gi lekkasjer. Vi opplever at munnstykkene til Thrive på Eddy+ både gir lekkasjer i sekken og er vanskelig for barna å drikke fra. Vi har rundt 10 flasker i omløp som det altså ikke er mulig å få fungere reservedeler til nå, og jeg antar vi må bytte ut alle i løpet av kort tid. Jeg ønsker ikke å kjøpe nye Camelbak Thrive til 279 kr pr flaske, og jeg ønsker heller ikke kjøpe nytt Thrive lokk til 199 kr stk til 10 gamle flasker slik som Camelbak anbefaler etter å ha vært i kontakt med kundeservice. Kan dere anbefale gode og lekkasjefrie flasker til skolesekken? Anonymkode: 472aa...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Er veldig fornøyd med metallflaskene fra Blafre, med vippetut. Anonymkode: f9c01...5cc 4
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Stanley flip straw 0,6l? Dyre, men holder inne om man tømmer røret Anonymkode: 170f4...4ba
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Metallflaskene til barn fra Stormberg er helt supre! Har prøvd MYE opp igjennom, og mest fornøyd med de. Barna også. Anonymkode: 3d098...547
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august https://birk.no/no/articles/2.517.26983/camelbak-drikkeflaske-carry-cap-25-tritan-renew?srsltid=AfmBOoq7tMTBWXHoBvXmdUacyFuliihKZT_ZBwce4sAqN3O7E3t3pgt8 Jeg liker denne typen best. Vaskes enkelt i oppvaskmaskin Anonymkode: 2cd75...2b8
Jajakvinne12 Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august https://levlogisk.no/products/ecovessel-isolert-drikkeflaske-for-barn-flere-monstre-a-velge-mellom Super fornøyd med disse. 1
Jajakvinne12 Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Ellers super fornøyd med Klean Kanteen sine. De får du hos flere nettbutikker i mange farger og forskjellige tuter. Anbefaler rustfritt stål. Plastflasker hører fortiden til, både mtp miljø og barnets helse https://www.beeorganic.no/products/kid-kanteen-drikkeflaske-til-barn-sport-355-ml-planets 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Det er mye her jeg ikke forstår - jeg tror kanskje du gjør dette veldig tungvint for deg selv? Vi har to små, aktive gutter, og de har én Camelbak hver. Den vaskes hver dag i oppvaskmaskinen. Det er null stress å ta bitene fra hverandre, og det er tross alt kun fire biter (flaske, sugerør, lokk og munnstykke). Vi har aldri opplevd verken lekkasjer eller mugg (?!). Det er fortsatt lett å kjøpe ekstradeler - har nettopp bestilt selv. Det eneste vi har opplevd er at gutta mister sugerøret, så det har jeg bestilt nye av to ganger. Munnstykkene varer evig. Så hvorfor har dere ti flasker?! Hva er det som gjør at dere får mugg? Og hvorfor trenger dere å bytte ut deler hele tiden? Det høres ut som alle flasker/produsenter potensielt ville gitt dere hodebry frem til dere løser rotproblemet her. Anonymkode: e92af...dd0 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mye her jeg ikke forstår - jeg tror kanskje du gjør dette veldig tungvint for deg selv? Vi har to små, aktive gutter, og de har én Camelbak hver. Den vaskes hver dag i oppvaskmaskinen. Det er null stress å ta bitene fra hverandre, og det er tross alt kun fire biter (flaske, sugerør, lokk og munnstykke). Vi har aldri opplevd verken lekkasjer eller mugg (?!). Det er fortsatt lett å kjøpe ekstradeler - har nettopp bestilt selv. Det eneste vi har opplevd er at gutta mister sugerøret, så det har jeg bestilt nye av to ganger. Munnstykkene varer evig. Så hvorfor har dere ti flasker?! Hva er det som gjør at dere får mugg? Og hvorfor trenger dere å bytte ut deler hele tiden? Det høres ut som alle flasker/produsenter potensielt ville gitt dere hodebry frem til dere løser rotproblemet her. Anonymkode: e92af...dd0 Du kan umulig tenke at munnstykket blir rent i oppvaskmaskin? Den er jo tett med mindre du kniper den Ikke sugerøret heller Anonymkode: 2cd75...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Jajakvinne12 skrev (7 minutter siden): Ellers super fornøyd med Klean Kanteen sine. De får du hos flere nettbutikker i mange farger og forskjellige tuter. Anbefaler rustfritt stål. Plastflasker hører fortiden til, både mtp miljø og barnets helse https://www.beeorganic.no/products/kid-kanteen-drikkeflaske-til-barn-sport-355-ml-planets Enig i dette. De er også veldig enkle å holde rene. Ny favoritt her i hus Anonymkode: 6c2ba...c22 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Vi er veldig glad i camelbak men vi bruker ikke med sugerør da. De metallflaskene er jo og ok men etter å ha sett et barn klare å slå ut sine egne tenner med en slik så liker jeg ikke å bruke de. Anonymkode: 3e05d...21d
NoaideBiehtar Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mye her jeg ikke forstår - jeg tror kanskje du gjør dette veldig tungvint for deg selv? Vi har to små, aktive gutter, og de har én Camelbak hver. Den vaskes hver dag i oppvaskmaskinen. Det er null stress å ta bitene fra hverandre, og det er tross alt kun fire biter (flaske, sugerør, lokk og munnstykke). Vi har aldri opplevd verken lekkasjer eller mugg (?!). Det er fortsatt lett å kjøpe ekstradeler - har nettopp bestilt selv. Det eneste vi har opplevd er at gutta mister sugerøret, så det har jeg bestilt nye av to ganger. Munnstykkene varer evig. Så hvorfor har dere ti flasker?! Hva er det som gjør at dere får mugg? Og hvorfor trenger dere å bytte ut deler hele tiden? Det høres ut som alle flasker/produsenter potensielt ville gitt dere hodebry frem til dere løser rotproblemet her. Anonymkode: e92af...dd0 Hvordan får du det rent? Det er jo spytt og bakterier oppi munnstykket som du ikke får vasket skikkelig i maskin? Har ikke sånne flasker selv for jeg orker ikke tanken på alt som kan samle seg i det munnstykket. 🤢 Vi er også fornøyd med KleenKanteen og synes egentlig vanlig skrukork er best. Enkelt å holde rent og lekker ikke. Ikke så praktisk for de minste barna da. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan dere anbefale gode og lekkasjefrie flasker til skolesekken? Anonymkode: 472aa...2a0 Har en fra coop extra med dinosaurer til gutten som starter i 2.klasse snart. Og en derfra med enhjørninger til jenta på 4 år. De kosta maks 100 pr.stk. Ingen lekkasje. Når man er så stor at man begynner på skolen er det skikkelig på tide å øve på å åpne, huske å lukke osv😊 Anonymkode: a6791...8d7
AnonymBruker Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan umulig tenke at munnstykket blir rent i oppvaskmaskin? Den er jo tett med mindre du kniper den Ikke sugerøret heller Anonymkode: 2cd75...2b8 Jo, vi setter både munnstykket og sugerøret vertikalt på en av metallpinnene i oppvaskmaskinen, slik at varmt vann og såpe blir sendt gjennom dem. De blir helt rene. Anonymkode: e92af...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august NoaideBiehtar skrev (15 minutter siden): Hvordan får du det rent? Det er jo spytt og bakterier oppi munnstykket som du ikke får vasket skikkelig i maskin? Har ikke sånne flasker selv for jeg orker ikke tanken på alt som kan samle seg i det munnstykket. 🤢 Vi er også fornøyd med KleenKanteen og synes egentlig vanlig skrukork er best. Enkelt å holde rent og lekker ikke. Ikke så praktisk for de minste barna da. Som nevnt over så tar vi alle fire bitene fra hverandre og setter de i oppvaskmaskinen. Både munnstykket og sugerøret setter vi inn slik at de får vann og såpe sendt gjennom seg gjennom hele syklusen. Vår oppvaskmaskin har mange skillevegger som er tynne metallpinner og munnstykket og sugerøret passer perfekt på disse. Munnstykket kniper jeg åpnet før jeg trer det nedpå. Det blir helt rent og vi har aldri opplevd mugg e.l. Anonymkode: e92af...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan umulig tenke at munnstykket blir rent i oppvaskmaskin? Den er jo tett med mindre du kniper den Ikke sugerøret heller Anonymkode: 2cd75...2b8 Ikke jeg som skrev innlegget, men svarer likevel. Jeg setter munnstykket over en av de «pinnene» som står opp i oppvaskmasninen. De som er for å sette glass inntil eller over. Da åpner tuten seg lett og blir ren. Anonymkode: 6c050...e20 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan dere anbefale drikkeflasker til barn, helst uten trykketut eller skrukork for å åpne? Begge typer har vært veldig tilbøyelig for lekkasjer med mine barn, barna er for sløve og for små til å lukke dem skikkelig... Vi har lenge brukt Eddy+ flaskene fra Camelbak, på tross av mitt hat for vasking og demontering/montering av dem, det har vært verdt det fordi de er ganske lekkasjesikre. Derfor har jeg ikke oversikt over gode alternativer. Munnstykkene til Eddy+ har vi skiftet ut etter hvert som de har fått bitt hull i seg eller fått mugg fordi de er så håpløse å rengjøre, men nå oppgraderer Camelbak til ny modell og munnstykker til Eddy+ er ikke lenger å få tak i. Produsent sier at munnstykkene kan brukes om hverandre, men sier selv at munnstykkene til nye Thrive kan gi lekkasjer. Vi opplever at munnstykkene til Thrive på Eddy+ både gir lekkasjer i sekken og er vanskelig for barna å drikke fra. Vi har rundt 10 flasker i omløp som det altså ikke er mulig å få fungere reservedeler til nå, og jeg antar vi må bytte ut alle i løpet av kort tid. Jeg ønsker ikke å kjøpe nye Camelbak Thrive til 279 kr pr flaske, og jeg ønsker heller ikke kjøpe nytt Thrive lokk til 199 kr stk til 10 gamle flasker slik som Camelbak anbefaler etter å ha vært i kontakt med kundeservice. Kan dere anbefale gode og lekkasjefrie flasker til skolesekken? Anonymkode: 472aa...2a0 Vi har 2 flasker til hver av barna fra camelbak, begge blir montert fra hverandre og kjørt i oppvaskmaskin, og vi ikke har opplevd mugg der. Vi bytter på dem og vasker nesten hver dag da... det er jo litt lekkasjer men tenker sånn er livet... bytter ca hvert andre år flaskene når det blir for gale. Barna har også fått beskjed om å ikke tygge på munnstykkene... vi har de i sidelommer i sekker. De må passe på at de står oppreist Anonymkode: b33e7...1ee
AnonymBruker Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan umulig tenke at munnstykket blir rent i oppvaskmaskin? Den er jo tett med mindre du kniper den Ikke sugerøret heller Anonymkode: 2cd75...2b8 Henger vegge deler på de "trådene" i oppvaskmaskinen og da blir det rent... Anonymkode: b33e7...1ee
AnonymBruker Skrevet 14. august #20 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, vi setter både munnstykket og sugerøret vertikalt på en av metallpinnene i oppvaskmaskinen, slik at varmt vann og såpe blir sendt gjennom dem. De blir helt rene. Anonymkode: e92af...dd0 Samme her... da holder de seg også på plass og man slipper å lete i bunnen Anonymkode: b33e7...1ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå