Gå til innhold

Facebook, virus og sletting av profilen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk virus på Facebook profilen min og etter det fungerer ikke Facebook på mobilen, men på nettbrettet fungerer Facebook.

Fikk anbefalt å slette Facebook profilen min i minst tre måneder for å få bort viruset, men da blir vel Facebook på nettbrett slettet også, siden det er samme profil to steder?

Anonymkode: 28899...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel ingen lett sak å slette en profil heller, har jeg lest/hørt. De har gjort det veldig tungvindt - eller det VAR det i alle fall etter hva jeg leste klager om. 

Men ja, sletter du profilen din, vil den jo forsvinne fra alle enheter. Det sier seg selv. 

Jeg kan ikke helt skjønne hva tre måneder skal gjøre for forskjell. Dersom du sletter profilen din, oppretter deg en ny epostadresse og så lager deg en ny profil der direkte, skulle jo ikke det ha noe å si. Den gamle er slettet og med det forsvant jo virusene som "bodde der" også. De klarer ikke på mystisk vis å snike seg inn i akkurat din nye profil blant millioner av andre? 

Vær forsiktig med hvem du legger til som venner på den nye. Og sørg for et sikkert passord som IKKE er brukt noe annet sted. Har du en favorittsang for eksempel, så velg en setning fra refrenget der. Det blir et langt og trygt passord. For eksempel LisaGikkTilSkolen. Legg til noen tall også, f.eks. det året bestemoren din var født. Skjønner? Nytt passord, ikke brukt andre steder. 

LES mer her:https://www.facebook.com/help/224562897555674?locale=nb_NO

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke kontoen din på FB som har fått virus, hvis det faktisk er et virus så er det telefonen din som har fått det.

Hvis det er problem med kontoen din på FB så er det sannsynlig at passordet ditt er på avveie, du kan starte med å bytte passord og logge ut av alle enheter. Sletter du kontoen din FB så vil du få problemer med å opprette ny konto med samme navn og samme e-post adresse.

Anonymkode: 4b879...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan utarter dette "viruset" seg på Facebook? Med den informasjonen hadde det vært lettere å hjelpe.

Mest sannsynlig har du gitt tilgang til noe du ikke burde. Dette kan du fjerne tilgangen til i tilknyttede apper. NB! Endre passord etterpå.

Hvis kontoen din er overtatt av andre så foreslår jeg følgende:

https://m.facebook.com/hacked

Anonymkode: e14ef...1a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan utarter dette "viruset" seg på Facebook? Med den informasjonen hadde det vært lettere å hjelpe.

Mest sannsynlig har du gitt tilgang til noe du ikke burde. Dette kan du fjerne tilgangen til i tilknyttede apper. NB! Endre passord etterpå.

Hvis kontoen din er overtatt av andre så foreslår jeg følgende:

https://m.facebook.com/hacked

Anonymkode: e14ef...1a1

Det begynte i fjor med at jeg fikk en melding på messenger fra min svoger, som ba meg hjelpe han med noe, og jeg svarte han som jeg alltid gjør.

Det viste seg at hans profil var hacket, og det var viruset som sendte ut meldingen som jeg svarte på.

Etter det begynte min profil å sende ut den samme meldingen til mange jeg har på min venneliste og til deres venner igjen, i tillegg ble jeg bombardert med venneforespørsler fra folk som allerede var mine Facebook venner.

Skjønte da at profilen min var hacket😐

Ts

Anonymkode: 28899...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...