Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst, jeg tenker at dette er inviduelt og at man spørre i hvert tilfelle, men likevel ønsker jeg å høre hva andre tenker generelt.

Jeg registrerer at når familiemedlemmer havner på sykehus, er andre i familien veldig raske til å skulle besøke. Det er litt som at de ønsker å møte opp på sykehuset så fort det lar seg gjøre. Selv er jeg en sånn som ikke ville ønsket noe særlig besøk, kanskje ikke i det hele tatt, om jeg skulle bli lagt inn. Vi snakker innleggelse over noen få dager. Derfor blir det automatisk til at jeg ikke er så ivrig selv etter å besøke andre. Er jeg sær?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
SandraG skrev (3 minutter siden):

Først og fremst, jeg tenker at dette er inviduelt og at man spørre i hvert tilfelle, men likevel ønsker jeg å høre hva andre tenker generelt.

Jeg registrerer at når familiemedlemmer havner på sykehus, er andre i familien veldig raske til å skulle besøke. Det er litt som at de ønsker å møte opp på sykehuset så fort det lar seg gjøre. Selv er jeg en sånn som ikke ville ønsket noe særlig besøk, kanskje ikke i det hele tatt, om jeg skulle bli lagt inn. Vi snakker innleggelse over noen få dager. Derfor blir det automatisk til at jeg ikke er så ivrig selv etter å besøke andre. Er jeg sær?

Det handler vel om godhetsposering. Selv hadde jeg hatet besøk. 

Anonymkode: eddd8...943

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved innleggelse pga kirurgi/sykdom, foretrekker jeg minst mulig besøk, og er derfor ikke den som renner ned sykehusdørene når andre er innlagt heller. Hvis vedkommende har uttrykt ønske om besøk, stiller saken seg selvfølgelig annerledes.

Anonymkode: b24a6...316

• Hjerte 1
Skrevet

Det kommer helt an på hva innleggelsen skyldes. Vi har pleid å besøke når de gamle i familien er lagt inn og man ikke vet utfallet. Man besøker selvsagt ikke ved planlagte rutineoperasjoner som medfører et par dagers innleggelse. Ved lenger sykehusopphold kan man besøke for å oppmuntre. Det er jo rimelig kjedelig  å ligge der vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet
SandraG skrev (2 timer siden):

Ja,du er sær. 

Anonymkode: e09c5...7ac

AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige. Jeg ville ikke hatt besøk av kreti og pleti, bare mannen min. Jeg ville heller ikke besøkt en venninne på sykehuset, med mindre det var en svært langvarig innleggelse. 

Anonymkode: 080f8...c38

Skrevet

Jeg har satt grensen ved mann og barn de gangene jeg har vært innlagt. Det ligger jo litt i kortene at man er syk og utslitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva den innlagte vil da. Jeg var innlagt en gang i våres og hatet det intenst, så selv om det bare var to netter så holdt jeg bare ut pga flere besøk daglig. Men hvis man ikke vil, er jo det noe helt annet. 

Anonymkode: c70d1...180

Skrevet
SandraG skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at folk er forskjellige.

Dersom du kjenner vedkommende godt og har inntrykk av at det er mest ok å ikke troppe opp på sykehuset er det jo helt greit. Ellers omvendt, man prøver å ta en liten tur innom sykehuset dersom vedkommende veldig gjerne vil ha besøk.🤗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør vedkommende som er inneliggende om de ønsker besøk før jeg kommer på besøk. Forhører meg litt om det er noe de trenger av typ hygieneartikler, brus, frukt etc. 

Da jeg selv måtte akutt opereres ønsket jeg kun besøk av pappa, kjæresten og barnet mitt (med følge av barnefar). Men etter operasjonen var jeg så sliten og herja uansett, så jeg ønsket bare smertelindring og søvn. Holdt lenge at romkameraten min hadde besøk av 5stk samtidig som herja rundt på rommet selv etter besøkstiden var over.

Anonymkode: 81d39...697

AnonymBruker
Skrevet
SandraG skrev (6 timer siden):

Spørs på forholdet du har til div familiemedlemmene det. Mann og barn må gjerne komme men andre har jeg ikke så lyst å ha besøk av. Stortsett deler man rom.med 3 andre og da er det ikke noe særlig med besøk..

Anonymkode: 59cdd...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...