Gå til innhold

Gave til helsesykepleier? Er det lov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns at barna mine har verdens beste helsesykepleier. Nå skal vi flytte til en ny by og da slutter vi jo å gå til henne. Jeg har veldig lyst til å gi henne en liten oppmerksomhet- en flaske vin eller noe sjokolade eller noe. Men blir veldig bekymret for at det skal bli feil for henne og at hun kan få problemer pga det.  Er det noen som har erfaring? Kan jeg snike til henne en liten gave på siste timen for barnet mitt?  

Anonymkode: df3e2...a73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanligste å få som helsepersonell er noe som kan deles på vaktrommet - fruktkurv, sjokolade eller lignende. Vin er ikke innafor syns jeg. Ellers blir hun nok like glad for et kort med fine ord ;) skal ikke så mye til.

Anonymkode: 0c00a...298

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du gi henne en flaske vin, (om du vet hun drikker vin). 

Anonymkode: 6eae7...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vel sluttet å gi alkohol?

Anonymkode: fe650...dd0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune (Oslo) kan kommunale ansatte ta imot gaver av "ubetydelig verdi" som da er ting som konfekt, små ting, fruktkurv osv.

Personlig ville jeg ikke gitt noen vin med mindre jeg vet helt sikkert at de drikker det feks om man har snakket om det. Men man kan jo gi konfekt og en god eplemost feks. 

Anonymkode: 90444...37c

• Liker 1
Skrevet

Ikke gi alkohol.

En blomst eller konfekt er innafor. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folk så uptight med tanke på vin?»vi gir vel ikke vin lenger». Syns det er veldig rart at en flaske vin skal oppfattes som at jeg har tenkt å gi henne et gram med kokain…

uansett flott at det er innafor å gi en liten gave. Syns det er hyggelig å kunne sette pris på flinke folk 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at folk spør om det er lov å gi en gave😂 Du kan gi gave til hvem du vil, det er jo bare veldig hyggelig. 

Vin er fullt lovlig å gi, og en fin gave. Ikke hør på disse andre snurpete damene. 

Anonymkode: d8b2c...c6a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi noe som kan settes på vaktrommet om hun vil☺️

Anonymkode: 9d8f3...08d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor er folk så uptight med tanke på vin?»vi gir vel ikke vin lenger». Syns det er veldig rart at en flaske vin skal oppfattes som at jeg har tenkt å gi henne et gram med kokain…

uansett flott at det er innafor å gi en liten gave. Syns det er hyggelig å kunne sette pris på flinke folk 

Noen av oss har hatt alkoholikere i familien og vet at slike gaver kan sette i gang noe. Nå får nok ikke helsesykepleiere så mye alkohol at det er veldig viktig, men min far jobbet i privat næringsliv - og mye av hans alkoholisme ble oppretthold med gaver fra kunder. 

Jeg drikker ikke, så en flaske vil til meg ville også vært bortkasta - men slik kan man jo ikke vite. Det finnes jo folk som ikke liker sjokolade eller fruktkurv heller. 

Anonymkode: 914b6...441

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv helsepersonell og hadde likt sjokolade best. Vin synes jeg ikke er innafor. Jeg drikker Vin altså, men dette er en profesjonell setting

Anonymkode: 96e66...d62

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vin er no-go, kurv med noe til deling er fint. Aller best synes jeg et kort med en takk fungerer. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er selv helsepersonell og hadde likt sjokolade best. Vin synes jeg ikke er innafor. Jeg drikker Vin altså, men dette er en profesjonell setting

Anonymkode: 96e66...d62

Enig i dette! 
Vin er fint som gave, men ikke til helsesykepleieren til barna dine.

Lag/bestill et fint takkekort med bilde av barna dine og kjøp en fin konfekteske eller blomsterbukett. 

Jeg er sykepleier og hadde jeg fått vin i gave av en pasient hadde jeg ikke vært komfortabel med å motta den. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...