AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Jeg har det siste året levd på mellom 2-6 timer søvn per døgn. Jeg har merket det har tatt voldsomt på kropp og psyke, men det er vanskelig å endre siden årsaken er barn og jobb. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer å jobbe. Tanken på å dra seg opp og på jobb helt utslitt og med en rekke ubehagelige symptomer som følge av søvnmangelen er uutholdelig. Er det innafor å be om en sykemelding? Anonymkode: 525b6...b29 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Kommer an på. Er du alene? Hvor er far for å avlaste? Når legger du deg? Hvis barna er små bør de sover før kl 21. Hvis du selv legger deg samtidig får du en lang natt som burde kompensere litt for nattevåk. Hvorfor våkner barna hele tiden? Kan dere samsove, så kanskje de ikke trenger våkne for å finne deg? Kan jobben tilrettelegge noe og skyve på arbeidstid? Jobber du natt i tillegg, så kanskje du heller må ha en annen jobb...? Du er jo ikke syk. Spørs mye på om du kan gjøre noe for å bedre søvnen din selv. Og ofte er det det. Mye lurere, og mer riktig, enn sykemelding. Sykemelding løser ikke problemet. Anonymkode: c8cb6...5ba
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kommer an på. Er du alene? Nei, men ofte alene om legging/morgen, noen ganger netter på grunn av hans arbeidstider Hvor er far for å avlaste? Han våkner ikke når barna våkner, så da må jeg opp uansett eller våkner og sliter med å sovne igjen Når legger du deg? Så fort jeg kan, mellom kl 19.30-23.30 avhengig av mine og hans arbeidstider Hvis barna er små bør de sover før kl 21. Minste legger seg 19.30 og eldste legger seg kl 21.00 Hvis du selv legger deg samtidig får du en lang natt som burde kompensere litt for nattevåk. Hvorfor våkner barna hele tiden? Vet ikke. Minste våkner mellom fem-femten ganger hver natt. Bruker alt fra fem minutter til et par timer på å roe seg. De større barna våkner kanskje en til to ganger, mer ved sykdom Kan dere samsove, så kanskje de ikke trenger våkne for å finne deg? Samsover allerede Kan jobben tilrettelegge noe og skyve på arbeidstid? Nei, jobber turnus og må være på jobb til vakten starter og over Jobber du natt i tillegg, så kanskje du heller må ha en annen jobb...? Jeg jobber ikke natt, men han gjør det noen ganger Du er jo ikke syk. Spørs mye på om du kan gjøre noe for å bedre søvnen din selv. Og ofte er det det. Mye lurere, og mer riktig, enn sykemelding. Sykemelding løser ikke problemet. Anonymkode: c8cb6...5ba Anonymkode: 525b6...b29
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Det er ikke alltid man kan løse alle utfordringer knyttet til søvnmangel, spesielt når barn er årsaken. Hadde far våknet når barnet våkner kunne du fått flere netter helt for deg selv ila. uka. Men når har ikke våkner er det jo ikke så mye å gjøre med det. Og det er ikke sikkert det hadde løst så mye heller, fordi kroppen din er vant til å bli vekket ila. natten og du ville nok fortsatt ha våknet (men selvfølgelig lettere å sovne igjen når du ligger for deg selv). Så jeg synes absolutt at du bør diskutere dette med legen din. Hva sier far da? Avlaster han mye ellers gjennom dagen, siden du ikke fungerer pga. hans sovevaner? Får du hvilt når du ikke er på jobb? Eller har du konstant stress i kroppen nå? Jeg kjenner flere som er eller har vært sykmeldt i perioder, minst en gang i året, pga. barn som sover dårlig. De blir syke av det rett og slett. Det går over til slutt, men det føles kanskje ikke sånn når det står på ❤️ Anonymkode: 929bc...22b
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har det siste året levd på mellom 2-6 timer søvn per døgn. Jeg har merket det har tatt voldsomt på kropp og psyke, men det er vanskelig å endre siden årsaken er barn og jobb. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer å jobbe. Tanken på å dra seg opp og på jobb helt utslitt og med en rekke ubehagelige symptomer som følge av søvnmangelen er uutholdelig. Er det innafor å be om en sykemelding? Anonymkode: 525b6...b29 Jeg syns absolutt en sykemelding er innafor! Jeg har kjent søvnmangel på kroppen selv og man får absolutt lav arbeidsevne og det er skadelig for kropp og organer å gå slik i lengden. En sykemelding vil la deg få tid til å stresse ned og stress er ofte årsaken til søvnmangel fordi hodet aldri får ro. Anonymkode: 7865a...c3b
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har det siste året levd på mellom 2-6 timer søvn per døgn. Jeg har merket det har tatt voldsomt på kropp og psyke, men det er vanskelig å endre siden årsaken er barn og jobb. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer å jobbe. Tanken på å dra seg opp og på jobb helt utslitt og med en rekke ubehagelige symptomer som følge av søvnmangelen er uutholdelig. Er det innafor å be om en sykemelding? Anonymkode: 525b6...b29 Har du egentlig noe valg? Anonymkode: 15dcf...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå