AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Inspirert av en annen tråd her: Skal ikke trening gi mer energi? Jeg har trent styrke i over et halvt år nå, 2- 3 ganger i uka. Men jeg opplever ikke å få noe overskudd eller økt energi av det. I stedet føler jeg at det tapper meg og at restitusjon tar så lang tid at jeg bruker mer tid på sofaen nå enn før. Jeg hadde jo håpet at trening skulle gjøre meg til en sånn skikkelig friskus som er lett på foten og alltid klar for action. Men neida. Jeg er for øvrig hjemmeværende og har ikke belastningen med jobb på toppen av treninga. Har et sunt kosthold og er normalvektig. Vil gjerne høre hva som fungerer for andre mødre her! Anonymkode: e1fb2...2b2
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Trener hard styrke en gang per uke. Gir meg overskudd og mer energi. Begynte vel å kjenne meg bedre en måned etter at jeg startet og så har det gradvis blitt bedre. Anonymkode: 2adfa...991
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Inspirert av en annen tråd her: Skal ikke trening gi mer energi? Jeg har trent styrke i over et halvt år nå, 2- 3 ganger i uka. Men jeg opplever ikke å få noe overskudd eller økt energi av det. I stedet føler jeg at det tapper meg og at restitusjon tar så lang tid at jeg bruker mer tid på sofaen nå enn før. Jeg hadde jo håpet at trening skulle gjøre meg til en sånn skikkelig friskus som er lett på foten og alltid klar for action. Men neida. Jeg er for øvrig hjemmeværende og har ikke belastningen med jobb på toppen av treninga. Har et sunt kosthold og er normalvektig. Vil gjerne høre hva som fungerer for andre mødre her! Anonymkode: e1fb2...2b2 Synes egentlig at kondisjonstrening gir mer overskudd enn styrketrening, når resten av dagene går til å ta seg av små barn. Begynte å trene etter MIA Health-appens opplegg etter tre tette svangerskap, og føler meg mye bedre enn jeg har gjort på en del år. Kan jo være verdt å sjekke ut 😊 Anonymkode: b2620...e9c 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Jeg får ikke det overskuddet og energien av styrken, men av cardio. Styrke gjør jeg kun fordi det er smart. Høy puls derimot gir masse glede, energi og overskudd. Anonymkode: 6bee7...d80 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Kanskje jeg skal bytte ut litt styrke med cardio da. Hi Anonymkode: e1fb2...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Styrketrening er investering i fremtidig kropp og helse. Det er en viktig faktor i å bekjempe benskjørhet som rammer veldig mange kvinner etter overgangsalderen. Styrketreningen opprettholder muskelmasse og gjør skjelettet sterkere. I tillegg forbrenner du mer i det daglige dersom du har større muskelmasse. Men all aktivitet er bra. Anonymkode: 7be96...89d 1
Strigiformes Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Inspirert av en annen tråd her: Skal ikke trening gi mer energi? Jeg har trent styrke i over et halvt år nå, 2- 3 ganger i uka. Men jeg opplever ikke å få noe overskudd eller økt energi av det. I stedet føler jeg at det tapper meg og at restitusjon tar så lang tid at jeg bruker mer tid på sofaen nå enn før. Jeg hadde jo håpet at trening skulle gjøre meg til en sånn skikkelig friskus som er lett på foten og alltid klar for action. Men neida. Jeg er for øvrig hjemmeværende og har ikke belastningen med jobb på toppen av treninga. Har et sunt kosthold og er normalvektig. Vil gjerne høre hva som fungerer for andre mødre her! Anonymkode: e1fb2...2b2 Jeg tar relativt korte økter som får opp pulsen når jeg kjenner på overskudd. Det er veldig gøy. Tror det kan være lurt og ikke ha så høye forventninger eller mål i starten. Det viktigste er å komme i gang og holde motivasjonen oppe 🙌 Har du trent tidligere? Kroppens celler husker så da kan det være lettere. Begynner du helt fra scratch så kan det ta lengre tid. Det finnes et hav av nybegynner filmsnutter på youtube. Vil anbefale deg og ta en titt på dem. All trening er bedre enn ingen trening 💪 Endret 14. august av Strigiformes
AnonymBruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Styrketrening gir deg kanskje ikke mer energi NÅ, men på lang sikt! Styrketreningen føler jeg gir mer langsiktig og "usynlig" helse. styrketrening gir deg en sunnere, sprekere og motstandsdyktig kropp som eldre. Begynner du med styrketrening i 30-åra, vil 50-åra være mye lettere! Osv. Ikke dropp styrkeøktene! Legg heller inn kondisjonsøkter. Anonymkode: bb679...a02 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august Sier som de andre at kanskje litt kondisjonstrening kunne vært tingen også? Her blir det 3-4 løpeøkter og 1-2 styrkeøkter. 100% jobb og barn på 3 og 6 år. Anonymkode: ebc3a...443 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Jeg får mye mer energi av en langtur i frisk luft. Anonymkode: e9e9d...52e
AnonymBruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Jeg ville ikke erstattet styrken med cardio. Er du hjemmeværende med barn eller er de i bhg/skole? Hvis sistnevnte så hadde jeg lagt inn en gåtur eller to ila «arbeidsuken». Og så gradvis økt opp til jogging. Følg f.eks. C25k-programmet eller noe annet enkelt for nybegynnere. Jeg får mer overskudd av å løpe, syns det er en fantastisk måte å «vekke kroppen» på. Etter en styrkeøkt er jeg helt i kjelleren, mens etter en løpetur svever jeg på en sky - for å sette det på spissen. I tillegg løper jeg ute, og blir stadig overrasket over hvor positivt naturen virker inn på psyken. Anonymkode: 76786...4d6
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Spiser du riktig da? OM du trener og ikke spiser riktig, så vil jo energien utebli. Anonymkode: 7f8f5...228 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august Hva gjør du for å få mental stimuli? Jeg har aldri vært så dorsk, dvask og energiløs som de periodene jeg har vært hjemmeværende. Nesten uansett hvor mye jeg trente, det ble jo nærmest meningsløs aktivitet og ikke oppkvikkende. Hjernen trenger aktivitet for å få energien løs. Merker selv at jeg har mye mer utbytte og får mer energi av fysisk trening nå som jeg er i jobb/bruker hjernen også. Som andre har jeg også litt samme opplevelsen av at en kjapp joggetur gir mer energi enn en styrkeøkt. Enten med musikk, en podcast, eller bare aktivt nærvær hvor jeg bruker alle sansene og lar tankene fly. Anonymkode: f25c1...300 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Ikke alle får energi av å trene. Jeg er den personene. All fysisk aktivitet sliter meg ut uansett hva jeg prøver. Så her er det rolige turer i skogen som en løsning. Har også en utmattelse sykdom som gjør meg mer sliten enn normalt. Anonymkode: 3baa6...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kanskje jeg skal bytte ut litt styrke med cardio da. Hi Anonymkode: e1fb2...2b2 Det beste er nok å få til litt av begge ja Anonymkode: b2620...e9c
AnonymBruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kanskje jeg skal bytte ut litt styrke med cardio da. Hi Anonymkode: e1fb2...2b2 Du kan også se litt på hvordan du trener styrke. Dynamisk styrketrening med strikk, kroppsvekt ute, klatring, dansing, riding eller litt komplekse øvelser som krever balanse og tilstedeværelse gir meg mer energi enn statisk apparat trening hvor jeg gjør det samme igjen og igjen, hvor den eneste utfordringen er å holde tellingen, og jeg kjeder meg ihjel. Anonymkode: f25c1...300
AnonymBruker Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august Jeg har Ellipsemaskin hjemme. Trener hver morgen før resten av familien står opp og kjenner det gir meg mer overskudd. Da er jeg ferdig med treningen tidlig, får egentid med musikk og tømt hodet litt så jeg har overskudd til mann og 3 barneskolebarn 😬 Anonymkode: 97899...46a
AnonymBruker Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august Hvis 2- 3 styrkeøkter i uka er den eneste aktiviteten du får, så er jo det alt for lite. Du må faktisk bevege deg hver eneste dag. Kroppen er som et batteri, den må brukes for å lades. Så lite aktivitet som du får er som når jeg kun kjører bilen min frem og tilbake til butikken om vinteren; da ryker startbatteriet rimelig kjapt. Anonymkode: 16e63...c2d 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august Å "spise sunt" kan bety så mangt.. Sover du godt og nok? Er du ute i frisk luft ellers? Eller er det kun de to styrkeøktene? Et halvt år er ikke så lenge.. jeg har trent styrke i snart 20 år. 4-5 dager i uka. I tillegg går jeg tur nesten hver dag. Av og til to turer om dagen.. full av energi. Anonymkode: 244d8...462 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #20 Skrevet 14. august Halv år er ikke lenge, jeg får mer energi men det tok meg 1-2 år å komme ditt. Du må og spise nok/rett. Uten proteiner bryter du kun ned kroppen. Anonymkode: a7678...dce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå