Gå til innhold

Noe galt med vaginaen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Meg og kjæresten har vært sammen i ca 5 måneder nå, og vi har en del sex. Har fått mange urinveisinfeksjoner av det, men aldri hatt så vondt som nå. 

Kan det hende at når man har sex at man kan få rift i urinrøret? Det svir så forferdelig når jeg tisser. Er det noen som har opplevd dette eller som vet? 

Takk for svar på forhånd😊

Anonymkode: b9d5f...a0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tisser du etter sex? Er han nøye med hygiene? 

Anonymkode: 2766d...928

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tisser du etter sex? Er han nøye med hygiene? 

Ja jeg tisser alltid rett etter, og ja han er veldig nøye med hygiene 

Skrevet

Gynekolog. Det kan være en seksuelt overførbar sykdom. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi du får bakterier fra bæsjehullet overført til urinrør og vagina. 
Du unngår dette ved å tisser rett etter sex. Dusjer etter sex og alltid tørke deg forfra og bakover. Typen din må også unngå å gnikke opp og ned med kuken sin fra bæsjehullet til vagina. 

Anonymkode: 34535...6ad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv kondom en stund. Hvis dette hjelper så er det bakteriene hos mannen som er problemet 

AnonymBruker
Skrevet

Sex kan føre til uvi ja.

Hvis dere har mye sex: er det like mye ditt behov som hans? Rifter oppstår gjerne dersom kvinnen ikke er våt. (Spør fordi jeg kjenner meg igjen fra forhold da jeg var ung og usikker og ikke turte si ifra om at jeg ikke ønsket sex så ofte).

- Ta med urinprøve til lege
- bruk mer tid på oppvarming når dere har sex
- bruk evt. glidemiddel hvis du har problemer med å bli våt men likevel ønsker sex.

Anonymkode: d84d1...242

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg tisser alltid rett etter, og ja han er veldig nøye med hygiene 

Vasker han rumpa si? Svette under sex kan ta med seg mye grums fra andre steder.

Jeg sleit med det samme som deg, og da sa fastlegen min at det ikke holdt med vasking av penis, for det var trolig E-Coli fra han som var problemet.

Overraskende mange vasker seg ikke bak.

Anonymkode: d370a...fa8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei!

Meg og kjæresten har vært sammen i ca 5 måneder nå, og vi har en del sex. Har fått mange urinveisinfeksjoner av det, men aldri hatt så vondt som nå. 

Kan det hende at når man har sex at man kan få rift i urinrøret? Det svir så forferdelig når jeg tisser. Er det noen som har opplevd dette eller som vet? 

Takk for svar på forhånd😊

Her tenker jeg at du har en kjønnssykdom eller at du ikke er våt nok når dere har sex. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (6 minutter siden):

Gynekolog. Det kan være en seksuelt overførbar sykdom. 

Jeg testet meg i begynnelsen av forholde vårt, kanskje noen uker etter vi først hadde sex.

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (2 minutter siden):

Her tenker jeg at du har en kjønnssykdom eller at du ikke er våt nok når dere har sex. 

Jeg testet meg i begynnelsen av forholde vårt, kanskje noen uker etter vi først hadde sex.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme. Men da gjorde det såååå vondt, at heg holdt igjen når jeg tissa og lot det bare lekke litt og litt (sorry, ekkelt ) , fordi det gjorde så vondt å tisse. Hos meg var det rift/sår som hadde kommet av for hard sex. Jeg tokk speil og sjekket 😀 Var liksom litt på innsiden av kjønnsleppene. Det gikk over etter ca 1 uke tror jeg. Du kan sikkert få kjøpt noe lindrende på apoteket. 

Anonymkode: 79c5f...017

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg opplevde det samme. Men da gjorde det såååå vondt, at heg holdt igjen når jeg tissa og lot det bare lekke litt og litt (sorry, ekkelt ) , fordi det gjorde så vondt å tisse. Hos meg var det rift/sår som hadde kommet av for hard sex. Jeg tokk speil og sjekket 😀 Var liksom litt på innsiden av kjønnsleppene. Det gikk over etter ca 1 uke tror jeg. Du kan sikkert få kjøpt noe lindrende på apoteket. 

Anonymkode: 79c5f...017

Et godt tips fra føden er å ha en 1,5 l flaske og tømme lunka vann over vulva mens man tisser. Bruk dusjen om det er lettere.

Anonymkode: d370a...fa8

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket deg for klamydia, gonoré og Mycoplasma? Hvis du er i aldersgruppen til helsestasjon for ungdom så kan du få dit.

Anonymkode: 5b24b...a68

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har skjønt det sånn at noen er litt ukompatible når det kommer til kroppsvæsker. At sæden kan tulle til skjedens pH-verdi slik at de ofte får sopp (og uvi kanskje?) etter sex. Kanskje det er noe sånt?

Anonymkode: 893c5...c07

AnonymBruker
Skrevet

Kan skyldes ny partner som introduserer nye bakteriflora.

Endetarmsbakterier som følge av bevegelser under seksuell aktivitet. 

Renslighet er viktig. Vask underliv foran og bak før og ette sex. Det holder å skylle i vann

Passe på å tisse etter sex. 

Jg slet med gjentakende UVI og holdt på å dø av skam da legen sa det var tarmbakterier. Jeg som alltid vasker meg etter dobesøk og alltid nøye med punkter nevnt over.  Etter samtale med partner og sexnekt før ordentlig vask, gikk det seg til. 

Anonymkode: df91f...6f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er fordi du får bakterier fra bæsjehullet overført til urinrør og vagina. 
Du unngår dette ved å tisser rett etter sex. Dusjer etter sex og alltid tørke deg forfra og bakover. Typen din må også unngå å gnikke opp og ned med kuken sin fra bæsjehullet til vagina. 

Anonymkode: 34535...6ad

Herregud er du 12 år eller?

Anonymkode: 7343e...2ab

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å passe på å tømme blæra skikkelig hver gang jeg tisser. Dersom det er litt igjen kan bakterier gro der. Dersom det er helt tomt er det mindre sjanse for det. 

Har også hørt at noen har fått hjelp av D-mannose, men tror det er et kjerringråd

Anonymkode: c0ea9...763

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får mye uvi så må du drikke masse vann gjennom dagen. To liter per deg om du klarer. Dehydrering gir mer grobunn for bakterier i blæren. Vask deg gjerne nedentil etter sex. Jeg bruker også noe som heter D-mannose. Tar det daglig og ofte før og etter sex. Får også lett uvi når jeg har mye sex, men det hjelper om jeg holder meg hydrert, tar D-mannose og sørger for å tisse rett etter sex.

Anonymkode: b379f...c30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Endetarmsbakterier som følge av bevegelser under seksuell aktivitet

Dette er årsaken hos de aller, aller fleste, enten fra ham, henne eller begge. 

Anonymkode: 9b59b...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...