AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Vi har et barn som skal på tur og har gledet seg, nå viser det seg at de nærmeste vennene 2 i klassen og og 3 i den andre klassen som er med på turen får slippe å være med for de vil ikke... 3 av disse er oppegående uten diagnoser og de 2 andre sliter med litt men det har alltid vært med på de andre overnattingsturene. Vi skjønner ikke hvordan de har får slippe unna for de har som sagt alltid vært med før, men nå er det jo flere dager de skal men allikevel. Hvordan oppmuntrer vi til at hen skal bli med? Skjønner jo det er surt når de hen er mest med ikke blir med men for oss er det ikke et alternativ å la hen slippe og hen har jo i utgangpunktet lyst til å være med. Kan kanskje legge til at dette er et barn vil har på besøk, så både dette barnet og mitt barn skal på tur samme uke men de går ikke på samme skole så de skal ikke samme vei, dessverre. Det er ingen tragiske omstendigheter rett og slett foreldre som måtte utenlands og så ville barnet deres heller være hos oss et par uker. Jeg vet at på skolen til mitt barn så er det at ALLE skal med uansett og man må nesten ha tillatelse fra kongen for å slippe så jeg synes det er rart at så mange som 5 tenåringer av 40 ikke blir med fra denne skolen for de ikke ville. Anonymkode: eabba...3bc
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Skjønner egentlig ikke helt hva du spør etter, for du sier jo selv at det ikke er et alternativ å bli hjemme. Jeg tenker at det ikke er alt man vet, og at ingen blir hjemme fra leirskole bare fordi man ikke vil. Men at det er veldig enkelt å gi den grunnen utad. Jeg hadde nok bare snakket om alt det gøye de skal gjøre. Og det er jo de stakkarne som ikke blir med som går glipp av noe veldig bra. Kanskje barnet ditt får seg noen nye venner også. De sier jo ofte det at leirskolen endrer ofte dynamikken helt i en klasse (på en god måte). At alle brått er venner, og at de blir kjent med hverandre på en annen måte. Anonymkode: f505e...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå