AnonymBruker Skrevet 15. august #21 Skrevet 15. august Brudeparet trekker nok et lettelsens sukk over færre barn. Så da kommer det an på om foreldrene har mer lyst til å være barnevakt enn å gå i bryllup. Pest vs kolera. 😄 Anonymkode: 6d577...2ae
Maleficenta Skrevet 15. august #22 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 8.16): Barnet mitt på 2,5 år er invitert til både vielse og fest når svigerinnen min gifter seg i en by et godt stykke unna. Mannen min har blitt bedt om å være toastmaster. Foreldrene mine - som bor i utlandet - er også invitert, delvis fordi de kan passe barnet vårt, delvis for å «jevne ut» antallet inviterte fra hver side (dette har bruden vært åpen om). Nå vurderer jeg å foreslå at foreldrene mine heller kan sitte barnevakt hjemme hos oss. Vi slipper å reise langt med barnet, barnet slipper å sitte stille gjennom en lang vielse og en lang middag, foreldrene mine blir ikke brukt som utjevningsbrikker. Hvis dette var ditt bryllup, hvordan ville du oppfattet en slik løsning? Kan det tolkes som at vi «nedprioriterer» svigerfamilien min, eller det det forståelig å la et lite barn være hjemme? Anonymkode: 22118...5f8 Hva ønsker foreldrene dine helst?
Maleficenta Skrevet 15. august #23 Skrevet 15. august mereo skrev (På 14.8.2025 den 8.34): Jeg hadde antatt at brudeparet ville synes det var greit, ferre barn = mindre forstyrrelser. Men om foreldrene dine har mottatt egen invitasjon og takket ja, så kan jo ikke du takke nei på deres vegne. Det blir litt rart. Og har du snakket med dine foreldre om det? For det er vel den enden du skal begynne i fremfor å begynne med brudeparet uten at det er avklart med dine foreldre. Ja det jeg og tenkte. Hva om foreldrene ønsker å delta i bryllupet
Maleficenta Skrevet 15. august #24 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 11.39): Fordi jeg ikke gidder bryllup i svigerfamilien, og å ta en 2,5 åring med er da helt vanvittig. Anonymkode: 01722...aa0 Vanvittig er det ikke 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #25 Skrevet 16. august Hvem er det som gifter seg? Slik jeg forstår det er brudgommen din bror? Han skal altså gifte seg. Og du ønsker foreldrene deres kommer til Norge. De skal i bryllup til sin sønn, men du tenker at de skal være hjemme å passe barnet i stedet? Det hørtes stusselig ut. Tenker det er helt okey at dere ikke tar med 2 åringen om dere syns det er best for han. Men ville ikke forventet at foreldrene deres må droppe deres sønns bryllup for å passe barnebarn. Hadde blitt kjempe lei meg om mine foreldre ikke kom i bryllupet mitt for å passe mine søskens barn. Eller forsåvitt om min datter, eller sønn skulle gifte seg, ville jeg så klart vært tilstede på deres store dag. Du sier det er langt frem i tid. Da har dere god tid til å finne å bygge opp FN god relasjon med en barnevakt. Anonymkode: 381e4...53f
AnonymBruker Skrevet 16. august #26 Skrevet 16. august Men hvor godt kjenner barnet ditt foreldrene dine? Om de kun møtes noen ganger i året pga at de bor i utlandet ville jeg aldri brukt de som barnevakt. Barnevakten må være en person barnet kjenner godt og er trygg på. Anonymkode: 65b6b...6f7 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #27 Skrevet 16. august «Til xx og yy, vi har gleden av å invitere dere til bryllupet vårt. Ja, ikke som gjester, men som barnevakt og utjevningskandidater. Håper det passer å kjøpe flybilletter og hotellovernatting og selvsagt gave til oss» Anonymkode: adc38...864 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #28 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Til xx og yy, vi har gleden av å invitere dere til bryllupet vårt. Ja, ikke som gjester, men som barnevakt og utjevningskandidater. Håper det passer å kjøpe flybilletter og hotellovernatting og selvsagt gave til oss» Anonymkode: adc38...864 Faen ass, hadde aldri i livet takket ja til det der. Hvor faens ego er man egentlig?! Anonymkode: 7a66e...1e2 6
AnonymBruker Skrevet 16. august #29 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvem er det som gifter seg? Slik jeg forstår det er brudgommen din bror? Han skal altså gifte seg. Og du ønsker foreldrene deres kommer til Norge. De skal i bryllup til sin sønn, men du tenker at de skal være hjemme å passe barnet i stedet? Det hørtes stusselig ut. Tenker det er helt okey at dere ikke tar med 2 åringen om dere syns det er best for han. Men ville ikke forventet at foreldrene deres må droppe deres sønns bryllup for å passe barnebarn. Hadde blitt kjempe lei meg om mine foreldre ikke kom i bryllupet mitt for å passe mine søskens barn. Eller forsåvitt om min datter, eller sønn skulle gifte seg, ville jeg så klart vært tilstede på deres store dag. Du sier det er langt frem i tid. Da har dere god tid til å finne å bygge opp FN god relasjon med en barnevakt. Anonymkode: 381e4...53f Jeg vet det er tidlig, men det er beskrevet TYDELIG at det er søsteren til TS mann som skal gifte seg. Skjerpings folkens - vi må ikke fremstå som så store idioter som politikerne våre håper og tror at vi er. Anonymkode: a3da5...99e 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #30 Skrevet 16. august Det er ikke sikkert brudeparet forstår, men jeg hadde allikevel latt barnet være hjemme. Barnet er så lite at det har ingen glede av dette. Som din mor, hadde jeg blitt glad for å slippe unna et bryllup som egentlig ikke er ment for meg. Anonymkode: 5bf5b...5e6 1
Elaine Marley Skrevet 16. august #31 Skrevet 16. august Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 16. august #32 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): «Til xx og yy, vi har gleden av å invitere dere til bryllupet vårt. Ja, ikke som gjester, men som barnevakt og utjevningskandidater. Håper det passer å kjøpe flybilletter og hotellovernatting og selvsagt gave til oss» Anonymkode: adc38...864 Dette. Og når de først er invitert og tydeligvis tar seg råd til å komme, synes ts det er innafor å heller bruke dem som barnevakt hjemme. 🙄😆😂 For en gjeng med ullhuer. Glad dette ikke er min familie. Dropp å ta med ungen din i bryllupet, men finn en barnevakt som ikke er gjest. Anonymkode: 3d746...b7d 1
Maleficenta Skrevet 16. august #33 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Og når de først er invitert og tydeligvis tar seg råd til å komme, synes ts det er innafor å heller bruke dem som barnevakt hjemme. 🙄😆😂 For en gjeng med ullhuer. Glad dette ikke er min familie. Dropp å ta med ungen din i bryllupet, men finn en barnevakt som ikke er gjest. Anonymkode: 3d746...b7d Ja dårlig gjort.
grinchigrinch Skrevet 17. august #34 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette. Og når de først er invitert og tydeligvis tar seg råd til å komme, synes ts det er innafor å heller bruke dem som barnevakt hjemme. 🙄😆😂 For en gjeng med ullhuer. Glad dette ikke er min familie. Dropp å ta med ungen din i bryllupet, men finn en barnevakt som ikke er gjest. Anonymkode: 3d746...b7d Maleficenta skrev (11 timer siden): Ja dårlig gjort. Kan jo hende at foreldrene til TS har mer lyst til å henge med barnebarnet sitt enn å dra i bryllupet til et par de knapt kjenner som de har blitt invitert til for å hjelpe til med nevnte barn… 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #35 Skrevet 17. august Slutt å styre livet ditt etter hva andre måtte mene. Anonymkode: 75eb9...83d
Maleficenta Skrevet 17. august #36 Skrevet 17. august (endret) Norja skrev (3 timer siden): Kan jo hende at foreldrene til TS har mer lyst til å henge med barnebarnet sitt enn å dra i bryllupet til et par de knapt kjenner som de har blitt invitert til for å hjelpe til med nevnte barn… Kan hende men hva om ikke? Da må ts iallefall spørre de først om hva DE vil Endret 17. august av Maleficenta 1
grinchigrinch Skrevet 22. august #37 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 9.49): Selvfølgelig skal det avklares med mine foreldre først. Innbydelsene ble nylig sendt ut, og s.u.-datoen ligger et stykke frem i tid. Bryllupet er i utgangspunktet barnefritt med unntak av parets nevøer og nieser (som kun er en håndfull). Anonymkode: 22118...5f8 Maleficenta skrev (På 17.8.2025 den 12.12): Kan hende men hva om ikke? Da må ts iallefall spørre de først om hva DE vil TS sier at hun har tenkt til å avklare med sine foreldre først ☺️ Jeg tror både toåringen og besteforeldrene har det best hjemme. Det går vel an å lufte ideen for brudeparet og se hvordan de reagerer?
Hutt1he1ta Skrevet 27. august #40 Skrevet 27. august Tror jeg hadde blitt litt sur...vil jo ha hele familien der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå