AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Barnet mitt på 2,5 år er invitert til både vielse og fest når svigerinnen min gifter seg i en by et godt stykke unna. Mannen min har blitt bedt om å være toastmaster. Foreldrene mine - som bor i utlandet - er også invitert, delvis fordi de kan passe barnet vårt, delvis for å «jevne ut» antallet inviterte fra hver side (dette har bruden vært åpen om). Nå vurderer jeg å foreslå at foreldrene mine heller kan sitte barnevakt hjemme hos oss. Vi slipper å reise langt med barnet, barnet slipper å sitte stille gjennom en lang vielse og en lang middag, foreldrene mine blir ikke brukt som utjevningsbrikker. Hvis dette var ditt bryllup, hvordan ville du oppfattet en slik løsning? Kan det tolkes som at vi «nedprioriterer» svigerfamilien min, eller det det forståelig å la et lite barn være hjemme? Anonymkode: 22118...5f8
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august For meg hadde det vært greit. Slipper unne kostnaden av to utjevningwskuvert og et stk barnebråk mindre. Anonymkode: 380c6...f3d 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Barnet har det mye bedre hjemme i en sånn setting, så jeg hadde ikke reagert negativt. Anonymkode: a5fbf...caa 4
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnet har det mye bedre hjemme i en sånn setting, så jeg hadde ikke reagert negativt. Anonymkode: a5fbf...caa Kan jeg spørre om du har barn selv? Det har ikke brudeparet, og jeg er redd for at de ikke kommer til å forstå... Anonymkode: 22118...5f8
mereo Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg spørre om du har barn selv? Det har ikke brudeparet, og jeg er redd for at de ikke kommer til å forstå... Anonymkode: 22118...5f8 Jeg hadde antatt at brudeparet ville synes det var greit, ferre barn = mindre forstyrrelser. Men om foreldrene dine har mottatt egen invitasjon og takket ja, så kan jo ikke du takke nei på deres vegne. Det blir litt rart. Og har du snakket med dine foreldre om det? For det er vel den enden du skal begynne i fremfor å begynne med brudeparet uten at det er avklart med dine foreldre. Endret 14. august av mereo 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august mereo skrev (11 minutter siden): Jeg hadde antatt at brudeparet ville synes det var greit, ferre barn = mindre forstyrrelser. Men om foreldrene dine har mottatt egen invitasjon og takket ja, så kan jo ikke du takke nei på deres vegne. Det blir litt rart. Og har du snakket med dine foreldre om det? For det er vel den enden du skal begynne i fremfor å begynne med brudeparet uten at det er avklart med dine foreldre. Selvfølgelig skal det avklares med mine foreldre først. Innbydelsene ble nylig sendt ut, og s.u.-datoen ligger et stykke frem i tid. Bryllupet er i utgangspunktet barnefritt med unntak av parets nevøer og nieser (som kun er en håndfull). Anonymkode: 22118...5f8
AnonymBruker Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Vil tro de fleste hadde hatt forståelse for det Anonymkode: 94bd6...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Barnet mitt på 2,5 år er invitert til både vielse og fest når svigerinnen min gifter seg i en by et godt stykke unna. Mannen min har blitt bedt om å være toastmaster. Foreldrene mine - som bor i utlandet - er også invitert, delvis fordi de kan passe barnet vårt, delvis for å «jevne ut» antallet inviterte fra hver side (dette har bruden vært åpen om). Nå vurderer jeg å foreslå at foreldrene mine heller kan sitte barnevakt hjemme hos oss. Vi slipper å reise langt med barnet, barnet slipper å sitte stille gjennom en lang vielse og en lang middag, foreldrene mine blir ikke brukt som utjevningsbrikker. Hvis dette var ditt bryllup, hvordan ville du oppfattet en slik løsning? Kan det tolkes som at vi «nedprioriterer» svigerfamilien min, eller det det forståelig å la et lite barn være hjemme? Anonymkode: 22118...5f8 Jeg ville aldri funnet på å delegere barnevakt oppgaver til inviterte gjester. Dette med om det er innafor å ikke ta med seg en 2 åring tenker jeg handler om prioriteringer. 2 åringen hadde nok ikke hatt varig glede av det uansett i tillegg til at det legger en demper på dere. Jeg kan ikke svare for hva brudeparet der tenker, men normalen ville vært å ikke tenke mer over det. Forutsatt at barnevaktene ikke er inviterte gjester som avlyser av barnevaktårsaker. Samtidig er ikke alle innenfor normalen. Jeg ble nylig selv frosset ut av noen i egen familie. De gjorde alt de kunne for å sabotere for mitt oppmøte. Når jeg ikke kunne komme så satt de å klaget hele veien på hvor idiotisk jeg var som ikke kom. Anonymkode: c8186...a68 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august Hadde latt mannen representere oss og selv blitt hjemme med barnet. Anonymkode: 01722...aa0 3
AnonymBruker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Det er jo en god løsning for dere. Barnet har det bedre hjemme og dere kan kose dere på festen. Tror ikke brudeparet kommer til å reagere på det Anonymkode: c27de...dde 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Barnet mitt på 2,5 år er invitert til både vielse og fest når svigerinnen min gifter seg i en by et godt stykke unna. Mannen min har blitt bedt om å være toastmaster. Foreldrene mine - som bor i utlandet - er også invitert, delvis fordi de kan passe barnet vårt, delvis for å «jevne ut» antallet inviterte fra hver side (dette har bruden vært åpen om). Nå vurderer jeg å foreslå at foreldrene mine heller kan sitte barnevakt hjemme hos oss. Vi slipper å reise langt med barnet, barnet slipper å sitte stille gjennom en lang vielse og en lang middag, foreldrene mine blir ikke brukt som utjevningsbrikker. Hvis dette var ditt bryllup, hvordan ville du oppfattet en slik løsning? Kan det tolkes som at vi «nedprioriterer» svigerfamilien min, eller det det forståelig å la et lite barn være hjemme? Anonymkode: 22118...5f8 Tenker foreldrene dine komme, da? Om en slektning av en slektning inviterte meg så ville jeg pent og høflig takket nei, og så blitt hjemme (og så sendt et kort). Reisen koster jo penger jeg antar brudeparet ikke dekker? Uansett er det selvsagt både ok at barnet blir hjemme med barnepass (uavhengig av hvem det er), at en av dere blir hjemme med barnet, og at begge pent takker nei. Et bryllup er ikke en viktig event. Om de som velger å uleilighet andre for å feire seg selv så velger å bli furt fordi folk pent takker nei? Da har de et problem med egen mentale helse. Og det problemet bør adresseres før videre bekjentskap kan være til glede. Anonymkode: 3d674...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Foreldrene dine får en barnevaktjobb i stedet for en bryllupsfest? Ja, det passer nok godt - for deg. Anonymkode: adc38...864 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har de et problem med egen mentale helse. Nå tøyser du fælt. Anonymkode: adc38...864 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Men hva ønsker foreldrene dine? Jeg tenker det er det avgjørende her. Anonymkode: afdf8...600 2
Brunello Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde latt mannen representere oss og selv blitt hjemme med barnet. Anonymkode: 01722...aa0 Folk flest synes faktisk det er hyggelig i bryllup. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tenker foreldrene dine komme, da? Om en slektning av en slektning inviterte meg så ville jeg pent og høflig takket nei, og så blitt hjemme (og så sendt et kort). Reisen koster jo penger jeg antar brudeparet ikke dekker? Uansett er det selvsagt både ok at barnet blir hjemme med barnepass (uavhengig av hvem det er), at en av dere blir hjemme med barnet, og at begge pent takker nei. Et bryllup er ikke en viktig event. Om de som velger å uleilighet andre for å feire seg selv så velger å bli furt fordi folk pent takker nei? Da har de et problem med egen mentale helse. Og det problemet bør adresseres før videre bekjentskap kan være til glede. Anonymkode: 3d674...ed6 Bryllup ikke en viktig event? 😂 Hvolken verden lever du i. Og ikke møte opp til sin svigerinnes bryllup er jo rett og slett veldig uvanlig og uhøflig. Dette er nær familie. Anonymkode: 8a42d...332 6 1 2
Luckiness Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august Jeg tenker at det kan oppleves vanskelig for dine foreldre og ta dette valget. De vil vel gjerne delta i bryllupet. Samtidig vil de sikkert hjelpe dere. Men du/dere kjenner de best. Det er vel litt rart å be om pass når de er invitert i bryllupet og dere nå vet at de i utganspunktet ikke er ledig til å passe. Men det kan jo være at du vet at de vil være villig og ønske å heller hjelpe og avlaste dere så dere får deltatt. Er det ingen andre som kan passe? Venninne av deg? Nabo? En som kan bli kjent med barnet på forhånd? 1 1
mereo Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig skal det avklares med mine foreldre først. Innbydelsene ble nylig sendt ut, og s.u.-datoen ligger et stykke frem i tid. Bryllupet er i utgangspunktet barnefritt med unntak av parets nevøer og nieser (som kun er en håndfull). Anonymkode: 22118...5f8 Men da er det enn så lenge ett ikke problem. Og de kommer til å forstå om dine foreldre velger å være barnevakt hjemme hos dere i stedefor.
AnonymBruker Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Foreldrene dine får en barnevaktjobb i stedet for en bryllupsfest? Ja, det passer nok godt - for deg. Anonymkode: adc38...864 Luckiness skrev (8 timer siden): Jeg tenker at det kan oppleves vanskelig for dine foreldre og ta dette valget. De vil vel gjerne delta i bryllupet. Samtidig vil de sikkert hjelpe dere. Men du/dere kjenner de best. Det er vel litt rart å be om pass når de er invitert i bryllupet og dere nå vet at de i utganspunktet ikke er ledig til å passe. Men det kan jo være at du vet at de vil være villig og ønske å heller hjelpe og avlaste dere så dere får deltatt. Er det ingen andre som kan passe? Venninne av deg? Nabo? En som kan bli kjent med barnet på forhånd? Foreldrene mine har eksplisitt blitt invitert for å hjelpe til med å se etter barnet og jevne ut antallet gjester fordi bruden har mindre familie. Dette var ikke vår idé, det kommer fra brudeparet. Foreldrene mine har truffet brudeparet kun et par ganger. Passer de hjemme hos oss, så innebærer det vesentlig lavere kostnader fordi de kan bo hos oss og slipper enda et fly. Anonymkode: 22118...5f8 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #20 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 17.48): Foreldrene mine har eksplisitt blitt invitert for å hjelpe til med å se etter barnet og jevne ut antallet gjester fordi bruden har mindre familie. Dette var ikke vår idé, det kommer fra brudeparet. Foreldrene mine har truffet brudeparet kun et par ganger. Anonymkode: 22118...5f8 Da kan bruden/brudeparret vel nesten likegodt hyre en flokk statister som kan være brudens gjester..? Anonymkode: 01722...aa0 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå