AnonymBruker Skrevet 15. august #21 Skrevet 15. august Jeg har egentlig bare positive ting å si om Ving Det er kun 1 gang jeg irriterte meg da bussen til vingården ble forsinket, og ingen ga beskjed. Vi sto der typ 10 mennesker og ikke skjønte en dritt... En time senere enn oppsatt avgang, kom bussen. Ellers har alt vært fint, aldri tenkt på det som ett problem at mennesker under 80 år med normal IQ bruker ving, men tydeligvis mener enkelte på kvinneguiden det, og det er jo ikke så rart, for på kvinneguiden finner man jo bare ekstremt smarte og privilegerte mennesker med 3 millioner i inntekt og 4 eneboliger gjerne midt i oslo sentrum, og feriehus i langesund og italia. Merkelig greier det der Anonymkode: 27822...39c 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #22 Skrevet 15. august Nå har ikke vi vært på charter på noen år, og jeg har mye erfaring med å booke fly, hotell, tog, og alt sånt selv. Men... De gangene vi har valgt charter, så er det fordi: 1. Det er en pakkereise, som er bedre sikret enn om vi kjøper enkeltelementer, om noe skulle skje. 2. Charterselskapene har tidvis mye bedre priser/bedre rom på en del av sine hoteller, fordi de booker fast over en lang periode. 3. Charterselskapene har ofte direktefly til de reisemålene vi ønsker. 4. Pakkereisen inneholder ofte mye mer enn bare fly og hotell. Oftest er det opplegg for barna og en del annet inkludert på bostedet. Jeg sjekket en del ganger, og skulle vi ha samme standard, beliggenhet og alt på hotell, og direktefly, så hendte det ofte at det lønte seg for en familie med barn å reise charter. (Mulig det blir noe annet om man kun er voksne.) Min erfaring er at Ving er et av de beste byråene å reise med. Sjelden noe tull. Og de har normalt noen som tar imot deg på flyplassen. Transport til hotellet er også fint, der de har store egne hoteller. Men ganske unødvendig om du skal et lite sted og like gjerne kan ta din egen taxi. Forsinkelser kan alltids skje. Sist jeg reiste charter, så mener jeg reisebyrået var tilgjengelige på en chat, hele døgnet, om det var noe. (I tillegg til telefontid enkelte tider av døgnet.) Men at åpningstidene der man kunne treffe vertene var langt færre og kortere enn jeg husker dem for 15-20 år siden. Vi fikk god hjelp på chat. Har ganske mange andre byråer jeg ville skygget unna, før jeg unngikk Ving. Anonymkode: 59606...d6b 2
test1e Skrevet 15. august #23 Skrevet 15. august Jeg antar at om man reiser til steder/øyer hvor ikke hvermannsen reiser kan det være sånn. For en del år tilbake var vi på Mauritius, da var det vel sånn om jeg ikke husker feil. Litt usikker på hvilken reiseoperatør vi hadde bestilt gjennom, men da forventet vi heller ikke "full charter" Men reiser mye med Ving til vanlige destinasjoner og har ikke opplevd det ts nevner
AnonymBruker Skrevet 15. august #24 Skrevet 15. august Har ikke selv reist med Ving, men har mange venner og bekjente som har benyttet dem og vært svært fornøyd Selv har jeg reist noen ganger med Apollo og vært fornøyd med dem. Anonymkode: 075f6...459
AnonymBruker Skrevet 15. august #25 Skrevet 15. august Jeg har reist med Ving én eller to ganger i året i snart 40 år og har aldri hatt en dårlig opplevelse. Har to små barn og elsker charter. Ja, det er litt harry, men so what? Det er enkelt, behagelig, tilrettelagt, flotte hoteller, Lollo & Bernie, all inclusive, deilig strand, spa, SATS-timer, hele pakka. I love it. Anonymkode: 360da...ed9 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #26 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Både Ving og deres flyselskap Sunclass påberoper 8 uker svartid på kundeservicehenvendelser. Hvilke servicebedrifter er det som kan påberope seg noe slikt? Uhørt! Og viser hvor mye de driter i kundene. Anonymkode: 55102...b2f Jeg ringte Ving i går og var som nr. 3 i køen. Tok vel bare 10-15 minutter før det var min tur. Anonymkode: af4a3...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #27 Skrevet 15. august Jeg reiser både charter og på egen hånd. Det kommer ann på hvor jeg skal. Storbyer ordner jeg selv. Drar et par ganger i året til greske øyer. På Kreta fikset jeg alt selv. Rutefly ned, en natt på hostell før buss videre neste dag. På den mindre greske øya jeg pleier å dra til finnes det kun direktefly med charter. Har prøvd å bestille alt selv også, men endte opp med en hotellovernatting i Tyskland en gang og en annen gang 9 timer i Athen på dagen. Ikke er det noe billigere å fikse alt selv bestandig. Jeg var på vei da stormen Daniel gjorde det umulig å lande. Ving ordnet en natt på hotell på fastlandet før de skjønte at de måtte returnere til Norge. Var for store ødeleggelser på øya. Fikk tilbake pengene i løpet av en uke. Det samme med Apollo da turen ble innstilt pga. korona. Fikk raskt tilbake pengene. Jeg skjønner ikke helt "hatet" mot charter. For meg er det direktefly og hotell i en pakke. Jeg velger alltid små hoteller hv7s mulig. Jeg deltar aldri på noe de arrangerer. Jeg gjør akkurat som jeg vil. Anonymkode: af4a3...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #28 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Såpass... Vi har brukt Ving hvert år i minst 15 år, og er strålende fornøyd. Rask og super service uansett hva det gjelder. Det er sikkert bare du som er sur, vanskelig og grinete. Anonymkode: 55558...901 KG i et nøtteskall 😆 så TS er så sur og vanskelig og grinete at Ving har valgt å ikke ha representanter på den flyplassen de visste hun skulle reise fra. Ellers det samme gamle, "jeg har aldri hatt problemer, så da er det din feil hvis du har hatt det". Anonymkode: dfcfa...58b 2
enkefru Skrevet 16. august #29 Skrevet 16. august Jeg har alltid vært fornøyd med Ving, det samme med andre reiseselskaper jeg har brukt. Forsinkelser etc, har alltid blitt håndtert på en tilfredsstillende måte. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #30 Skrevet 16. august Jeg er også misfornøyd med Ving! Bestilte kun fly til Antalya i fjor og fikk sms på avreisedagen at pga tekniske problemer så måtte jeg reise dagen etter kl 07:00. Utrolig irriterende, når jeg hadde folk som skulle hente meg på flyplassen, hotellet måtte jeg endre på + ekstra utgifter til mat/drikke/hotell på Gardermoen. Grunnen til forsinkelsen var i avisene i fjor husker jeg, det var et fly fra Larnaca som skulle til Oslo og deretter Antalya, men flere tusen turister var stuck på Kypros i flere dager pga Ving klarte ikke finne nye fly. Dessuten hadde jeg valgt avgangen til Sunclass på ettermiddagen siden morgenavganger er slitsomme. Jeg kranglet mye med de da jeg kom hjem, men endte med at de til og med dekket foodora-utgiften min. De prøvde seg med at jeg ikke hadde noen rettigheter siden jeg hadde kun kjøpt fly, men det er bare tull. Blir ikke mer Ving her. Jeg ser det er mye tull med Ving i år og, skjønner ikke hva som har skjedd med de? På 90-tallet reiste jeg en del med Ving og var fornøyd. Anonymkode: 5a5c6...7ff
Sansx Skrevet 16. august #31 Skrevet 16. august Jeg er også misfornøyd med ving. Har bestilt tur til vinteren og nå fått beskjed om at flyavgangen er 11 timer forsinket. Veldig irriterende når jeg allerede har bestilt fly til gardermoen etter opprinnelig avgang. Aldri mere ving!!
AnonymBruker Skrevet 16. august #32 Skrevet 16. august Nå med små barn bruker vi utelukkende ving til ferier:) alltid fornøyd! Anonymkode: 9410f...2a7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:16 #33 Skrevet tirsdag kl 05:16 Ethvert serviceselskap som "markedsfører" 8 ukers svartid på henvendelser til kundeservice, demonstrerer på en glimrende måte hvor mye de driter i kundene sine. Det viser også at mengden klager de må håndtere er så stor at det svømmer over hos kundeservice. Og igjen, hvor lite ressurser de bryr seg med å sette på oppgaven. Begge deler grunner nok til å velge noe annet. Anonymkode: 55102...b2f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:19 #34 Skrevet tirsdag kl 09:19 Husk å søk om kompensasjon i henhold til Eu261, om flyet var mer enn tre timer forsinket. Kravet må rettes direkte til flyselskapet, ikke Ving. Anonymkode: 6bba2...b2f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:22 #35 Skrevet tirsdag kl 09:22 Har aldri hatt problemer med Ving.... Tror nok ikke at Ving skiller seg ut noen steder i forhold til andre. Folk klager uansett om de reiser med Tui, Ving eller andre selskap... Anonymkode: ce4c2...959 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:25 #36 Skrevet tirsdag kl 09:25 Sansx skrev (På 16.8.2025 den 19.39): Jeg er også misfornøyd med ving. Har bestilt tur til vinteren og nå fått beskjed om at flyavgangen er 11 timer forsinket. Veldig irriterende når jeg allerede har bestilt fly til gardermoen etter opprinnelig avgang. Aldri mere ving!! Det har jeg opplevd også uten å bestille via Ving... Kjøpte vanlige billetter hos SAS fra Norge - Danmark - Tyrkia. Noen uker før avreise, endret SAS flytidene fra Norge til Danmark. Det gjorde at vi kanskje ikke nådde flyet i Danmark som skulle videre til Tyrkia. Det løste seg ved at det var streik og ingen fly gikk... Det er ikke alltid Ving rår over at flyselskapene må endre flytider. Anonymkode: ce4c2...959
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:20 #37 Skrevet onsdag kl 15:20 AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 8.02): Etter 12 års opphold gjorde vi i år et nytt forsøk på charter, med Ving. Og vi angrer. - Vi fikk ett døgns forsinkelse på utreise - Ving hadde INGEN representanter på flyplassen, det var ingen proaktiv informasjon, all kundeservice stengt og vi måtte til slutt ringe nødnummeret deres i Sverige for å få hjelp. Der virket de overrasket over at det satt noen på en flyplass og ventet. - Ikke velg en reise hvor de benytter eget flyselskap. Ved problemer har de ingen backup. Og charterfly har prioritet bak rutetrafikk, så velg heller rutefly. - Ving-vertene så vi kun ved ankomst på flyplassen, etter det null - De belastet oss 1100kr for transport til flyplassen, som var en taxitur tli 18 Euro - Ving tilfører absolutt ingenting - de er kun et fordyrende mellomlegg. Anonymkode: 55102...b2f Bare send inn klage (flyet vårt var forsinket med 4,5 time her forleden). Søkte om 800€ i kompensasjon. Fikk det innvilget etter ca 4-5 uker 😇 Anonymkode: 4eee5...516
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:32 #38 Skrevet onsdag kl 15:32 Fornøyd med Vibg jeg. Bestilte flybillett en vei for et par pr siden - flyet ble 5 timer forsinket og jeg fikk EU kompensasjon 400 euro og hauger med mat. Nå er jeg på ferie 4 stjerners hotell 2 uker til 12.000 rett på stranda i LosCris på Tenerife- hadde jeg bestilt alt selv hadde det kosta minst 20.000 fordi hotell er dyrt i aug i Spania. Anonymkode: 2e065...d8e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå