Gå til innhold

Lang dunjakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter en lang dunjakke/kåpe til vinteren i god kvalitet. Litt figursydd, toveis glidelås, hette og veldig varm (jeg fryser så lett). Navy, khaki eller mørkegrå, helst ikke svart. Minst 80% dun. Ikke fast fashion og ikke påklistret med store logo o.l.

Kan dere anbefale noen som er gode og skikkelig varme men som ikke ser ut som en dyne?

Anonymkode: 9bdf8...516

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke en dunkåpe se ut som en dyne, må du finne en med belte i livet. 

Jeg fant denne dunkåpen med 90% dunfyll og belte i livet, men dessverre er den svart, og jeg kjenner ikke kvaliteten. Men det ser ut som den sitter pent på kroppen pga beltet i livet, som gjør at den ikke blir så "dynete" og uformelig.

Anonymkode: 15a34...abc

• Liker 1
Skrevet

Hva med Monel Bobbie? Møter alle kriteriene, med mindre du synes den er for mye dyne. 

Anonymkode: 79c6b...2a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fant denne dunkåpen med 90% dunfyll og belte i livet, men dessverre er den svart, og jeg kjenner ikke kvaliteten. Men det ser ut som den sitter pent på kroppen pga beltet i livet, som gjør at den ikke blir så "dynete" og uformelig.

Fin kåpe, men dessverre svart og for lang - modellen er 175 og har på seg S, selv er jeg 158 😅

Likte litt denne fra Norrøna. Perfekt farge og 90/10 dun men ser ut som dyne.

Auto%2F4813-21-3301-look-F.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fin kåpe, men dessverre svart og for lang - modellen er 175 og har på seg S, selv er jeg 158 😅

Likte litt denne fra Norrøna. Perfekt farge og 90/10 dun men ser ut som dyne.

Auto%2F4813-21-3301-look-F.jpg

Fy fæn så stygge jakker 🤣🤣🤣

Anonymkode: b38dc...e7e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med Monel Bobbie? Møter alle kriteriene, med mindre du synes den er for mye dyne. 

Bobby og var fin. Dere har nok rett, må kanskje lete etter kåper med belte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fy fæn så stygge jakker 🤣🤣🤣

Anonymkode: b38dc...e7e

Blir vanskelig å finne en som er supervarm og sexy i ett 😂 Får fort prioriteringene rett når man skal ut med hunden i stiv kuling på en vinterkveld "ute i distriktet" 😉

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bobby og var fin. Dere har nok rett, må kanskje lete etter kåper med belte.

De som ikke går inn i livet eller har belte er faktisk mye varmere. Varm luft mellom kropp og jakke. Så er gammel nok til å være mer opptatt av det enn at plagget skal være penest mulig, og storkoser meg i min knelange dunkåpe på de kaldeste dagene.

Så har jeg heller en elegant og varm ullkåpe med belte i livet som brukes om jeg skal noe spesielt. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som ikke går inn i livet eller har belte er faktisk mye varmere. Varm luft mellom kropp og jakke. Så er gammel nok til å være mer opptatt av det enn at plagget skal være penest mulig, og storkoser meg i min knelange dunkåpe på de kaldeste dagene.

Så har jeg heller en elegant og varm ullkåpe med belte i livet som brukes om jeg skal noe spesielt. 

Et godt poeng. Ville ikke brydd meg hadde jeg vært litt høyere, men en helt rett en blir som dyne med stilkeben på meg 😉 

Skrevet

Jeg har en fra Guess som jeg elsker. Den går inn i livet, 80% dun, veldig varm. Men den er svart, og er vel 8 år siden jeg kjøpte den. Men den er like fin.

Anonymkode: 742b3...8fd

• Liker 1
Skrevet

Mange fine dunkåper der ute😊 Liker flere fra norske merker som:

UBR Enigma og Infinity 

Holzweiler Glittertind

Fleischer Couture Pollux og Capella

Scandinavian Edition Meridian  og Swell II

Monel Bobbie og Val Cenis

Og utenlandske:

Parajumpers Rindou og Panda

Canada Goose Mystique og Alliston

Herno (tror modellen jeg mener bare heter womens down long coat)

Moncler Avocette

Boss Pigranda

Anonymkode: 43204...8a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har denne! Har hatt den i 3 år og veldig fornøyd 😁😁 Jeg er slank og lav så føler jeg må ha jakke med innsving for ikke å drukne i kåpen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser etter en lang dunjakke/kåpe til vinteren i god kvalitet. Litt figursydd, toveis glidelås, hette og veldig varm (jeg fryser så lett). Navy, khaki eller mørkegrå, helst ikke svart. Minst 80% dun. Ikke fast fashion og ikke påklistret med store logo o.l.

Kan dere anbefale noen som er gode og skikkelig varme men som ikke ser ut som en dyne?

Maggie fra Johnnylove;

https://www.kleins.no/produkt/johnnylove-maggie-bourdeaux/

Eller Julia fra Johnnylove:

https://www.kleins.no/produkt/johnnylove-julia-aw21-mork-bla/

Anonymkode: 0ede5...c32

Skrevet

Kjøpte en fra Bergans for flere år siden. Vært godt fornøyd med den. Ser jo ikke smell vakker ut men når det er minus 10 så gjør den nytten sin. 

Helly Hansen hadde noen veldig lange dun kåper for noen år tilbake. Nederste del var med glidelås så den kunne gjøres kortere.

Anonymkode: 86969...2e2

Skrevet

Twentyfour har noen fine. 

Anonymkode: 89b0f...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...