AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Finnes det ett kart over hele Norge som viser gjennomsnitt snødybde over flere år på de forskjellige stedene i Norge? Hadde vært gøy å sett. Anonymkode: ba054...e31
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Hva mener du med gjennomsnitt snødybde? Det finnes kart som viser forventet maksimal snømengde basert på 30-års perioder. De fanger ikke opp lokale variasjoner. Det er ikke mange nok stasjoner som måler snødybde til å få detaljerte kart Anonymkode: 0f3fc...b8c
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva mener du med gjennomsnitt snødybde? Det finnes kart som viser forventet maksimal snømengde basert på 30-års perioder. De fanger ikke opp lokale variasjoner. Det er ikke mange nok stasjoner som måler snødybde til å få detaljerte kart Anonymkode: 0f3fc...b8c Ja det var sånn jeg tenkte på. Gjennom minst 30 år. Anonymkode: ba054...e31
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja det var sånn jeg tenkte på. Gjennom minst 30 år. Anonymkode: ba054...e31 Men gjennomsnitt av hva? Et kart for hver dag? Maksverdier? Månedsmiddel? Anonymkode: 0f3fc...b8c
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med gjennomsnitt snødybde? Det finnes kart som viser forventet maksimal snømengde basert på 30-års perioder. De fanger ikke opp lokale variasjoner. Det er ikke mange nok stasjoner som måler snødybde til å få detaljerte kart Anonymkode: 0f3fc...b8c Jeg vil gjerne se dette kartet. Har du lenke? Anonymkode: bedd7...4e1
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Kraftprdusentene driver med snømåling i tilsigsområdene sine. De er både opptatt av snømengde og konsistens (altså hvor mye vann den blir til når den smelter til våren). Tviler på at disse målingene er tilgjengelig info for almennheten. Anonymkode: 336df...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå