Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har de siste dagene og ellers til tider blitt en del snakk på dette forumet om hvor lenge en skal vente på svar fra en du prøver å bygge et forhold med. Når et slikt spørsmål spørres er det ofte et rimelig og godt spørsmål fordi det ikke alltid er et klart svar på det. Du har kanskje kommet til et punkt hvor det nesten virker rart å bli ghostet, eller kanskje kommer meldinger så sjeldent at det føles ut som at den andre parten føles som en brevvenn? Og så håper man at ting vil være slik som du selv ønsker det - enten at det blir slik som før, eller kanskje noe enda bedre?

Måten jeg ofte håndterer slike spørsmål som «Hvor lenge skal en vente på svar?» på er ved å svare dem for meg selv på forhånd. I dette tilfellet kan det være slik at en gir seg selv en deadline over hvor lenge man skal vente. Jeg synes det er fint fordi det er viktig at selv om en føler på noe avstand at en ikke gir opp på forholdet så lett.

Det var slik jeg gjorde det nå i dag. I dag er det 3 uker siden jeg ikke har fått noe respons. Det har vært gradvis mindre og mindre respons i over to måneder. Meldingene derimot har vært av den sort at det har blitt vist interesse, slik som siste melding hvor det ble blant mye annet «interesseverdig» sagt at hun vil møtes. Hvem vil si noe sånt i sin siste melding og aldri respondere?

Jeg har i denne tiden prøvd å snakke om dette med vedkommende og fikse det, selv om jeg har følt på større og større avstand. Men det gikk ikke. Nå i ettertid føler jeg har blitt holdt litt for narr, men hva skal en gjøre? En må bare gå videre. Kanskje møter man en annen om ikke så alt for lenge. En må ha en positiv holdning.

Jeg liker å gjøre ting rett så jeg sendte dette som en avslutningsmelding: 

«Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor du har valgt å kutte kontakten, men jeg har valgt å respektere det. Jeg har vært åpen, ærlig og redelig hele veien. Det er skuffende at jeg ikke engang har fått noen forklaring, men jeg har tatt innover meg realiteten. Nå velger jeg å gi slipp og åpne døren for nye muligheter. Jeg har ventet lenge nok. Ønsker deg alt godt videre.»

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den siste meldingen hadde jeg droppet. Jeg har også blitt ghostet.Det er vondt å du sitter med  mange tanker.

Fikk du noe respons på den siste meldingen du sendte?  

Anonymkode: 91143...2e1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Den meldingen gjorde nok at han tenker good riddance dessverre. Hadde du ikke sagt noe, hadde du gått fra det med mer respekt - dessverre. Burde ikke være sånn, men har sett det mange ganger. 

Anonymkode: 4f302...b5a

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den siste meldingen hadde jeg droppet. Jeg har også blitt ghostet.Det er vondt å du sitter med  mange tanker.

Ikke noe respons enda i det minste, men det for bare være. Meldingen var også for min egen del; for å få en klar avslutning på det hele.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var dere i et forhold forresten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den meldingen gjorde nok at han tenker good riddance dessverre. Hadde du ikke sagt noe, hadde du gått fra det med mer respekt - dessverre. Burde ikke være sånn, men har sett det mange ganger. 

Jeg er mannen da. Men skjønner at det kan tolkes slik også. Jeg føler bare det blir feil å handle basert på slikt. Som at en spiller et spill

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge var dere i et forhold forresten?

Nesten 3 måneder. Vi var eksklusive fra tidlig, men det var det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen ganger har man behov for en avslutning. Synes det er realt jeg. Da viser man den andre at den døren er lukket...

Helt fair det. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (2 minutter siden):

Jeg er mannen da. Men skjønner at det kan tolkes slik også. Jeg føler bare det blir feil å handle basert på slikt. Som at en spiller et spill

Spille spill er ikke bra...Da er det ikke liv laga...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (1 time siden):

Ikke noe respons enda i det minste, men det for bare være. Meldingen var også for min egen del; for å få en klar avslutning på det hele.

Er du over hun nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er du over hun nå?

Ja. Var egentlig emosjonelt ganske ferdig lenge før nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke sitte og vente på meldinger. Hvis vi to traff hverandre og det var oss to. Så ville du alltid fått svar fra meg. Hvis jeg ikke svarer deg så er jeg i dusjen eller kjører bil eller opptatt med noe. Men du får jo svar så fort jeg er ferdig med det jeg holdt på med. Og har du prøvd å ringe og jeg ikke tok tlf så sier jeg gjerne når jeg tar kontakt igjen, "jeg sto i dusjen..." Og hvis ikke jeg er interessert likevel så sier jeg det også og så opphører all kontakt etter det. 

Du skal ikke gå og lure på denne måten. Men jeg forstår dette med å leve i håpet om at det finnes en god grunn hvis du er veldig interessert i en dame. Men sannheten er at om man er interessert så svarer man.

Og så er det selvfølgelig de som venter med å svare med vilje fordi de spiller spill. Men de vil man jo helst luke ut tenker jeg.

Så du må aldri sitte og vente. Jeg hadde ihvertfall ikke gjort det. Hvis ikke fyren svarer ut dagen og med en grunn på hvorfor han lot vente på seg så dropper jeg. Men da må grunnen være kidnapping eller koma.

Jeg skal gi et eksempel:

Dette er en sann historie.

Et mann og en dame er på sin første date. Dette er i Boston (USA). Det er også Boston Marathon samme dag. De har daten sin og skiller lag ved målstreken. Han går sin vei og hun blir stående ved målstreken eller går forbi der. Så går det en bombe av i nærheten av damen og hun blir skadet og fraktet til sykehuset. På sykehuset dukker familien hennes opp og hun får beskjed om at hun må amputere enten en eller begge føtter. Før hun skal inn til operasjonen så forteller hun sin far og søster at de MÅ kontakte daten hennes og fortelle han hva som skjer og hvor hun er. De kontakter han og han kommer til sykehuset og er der når hun våkner. Når de forteller historien sin er de forlovet. The End.

Altså uansett hva som skjer i folks liv. Er du oppriktig interessert i noen så involverer du de i livet ditt. Hører du ikke noe eller laber interesse så ville ikke ihvertfall jeg ha kastet bort tid på en sånn en. Jeg vil ha en som er oppriktig interessert og ikke spiller spill.

Bedre lykke neste gang. 💗

Anonymkode: c7d6d...b08

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Fascinerende hvordan enkelte mennesker dyrker det å holdes på gress.

Anonymkode: 85fb1...431

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skal ikke sitte og vente på meldinger. Hvis vi to traff hverandre og det var oss to. Så ville du alltid fått svar fra meg. Hvis jeg ikke svarer deg så er jeg i dusjen eller kjører bil eller opptatt med noe. Men du får jo svar så fort jeg er ferdig med det jeg holdt på med. Og har du prøvd å ringe og jeg ikke tok tlf så sier jeg gjerne når jeg tar kontakt igjen, "jeg sto i dusjen..." Og hvis ikke jeg er interessert likevel så sier jeg det også og så opphører all kontakt etter det. 

Du skal ikke gå og lure på denne måten. Men jeg forstår dette med å leve i håpet om at det finnes en god grunn hvis du er veldig interessert i en dame. Men sannheten er at om man er interessert så svarer man.

Og så er det selvfølgelig de som venter med å svare med vilje fordi de spiller spill. Men de vil man jo helst luke ut tenker jeg.

Så du må aldri sitte og vente. Jeg hadde ihvertfall ikke gjort det. Hvis ikke fyren svarer ut dagen og med en grunn på hvorfor han lot vente på seg så dropper jeg. Men da må grunnen være kidnapping eller koma.

Jeg skal gi et eksempel:

Dette er en sann historie.

Et mann og en dame er på sin første date. Dette er i Boston (USA). Det er også Boston Marathon samme dag. De har daten sin og skiller lag ved målstreken. Han går sin vei og hun blir stående ved målstreken eller går forbi der. Så går det en bombe av i nærheten av damen og hun blir skadet og fraktet til sykehuset. På sykehuset dukker familien hennes opp og hun får beskjed om at hun må amputere enten en eller begge føtter. Før hun skal inn til operasjonen så forteller hun sin far og søster at de MÅ kontakte daten hennes og fortelle han hva som skjer og hvor hun er. De kontakter han og han kommer til sykehuset og er der når hun våkner. Når de forteller historien sin er de forlovet. The End.

Altså uansett hva som skjer i folks liv. Er du oppriktig interessert i noen så involverer du de i livet ditt. Hører du ikke noe eller laber interesse så ville ikke ihvertfall jeg ha kastet bort tid på en sånn en. Jeg vil ha en som er oppriktig interessert og ikke spiller spill.

Bedre lykke neste gang. 💗

Anonymkode: c7d6d...b08

Tenker selv sånn også, og ville rådet andre også slik. Samtidig når en sitter i situasjonen selv har en lett for å ikke holde seg helt fast til slike prinsipper, på både godt og vondt. Uansett, tusen takk☺️

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange mennesker generelt som snakker om at de vil møtes uten at det blir noe av. Det kan skyldes et hav av årsaker. De kan ha lyst, men slite med personlige ting som helseproblemer, psyken, vanskelige familieforhold etc. De kan ha lyst, men livet skjer og det er vanskelig å få til alt. De kan ha lyst, men det er noen momenter som skaper usikkerhet. De treffer andre, men de har ikke fullstendig utelukket deg for evig (du kan være grei å ha i reserve/ bakhånd). Eller de sier det av høflighet. 
Man har ikke en avtale før man har avtalt sted og tidspunkt for å treffes. 

Hvis personen har vært til og fra og litt vanskelig å ha med å gjøre hele veien, er det stor sannsynlighet for at engasjementet i datingen fra dens side bare var lunkent. Betyr ikke at personen er slem med vilje. Man kan ha et ønske om at det skal blomstre opp noe mer, som ikke skjer. Man kan like personen, uten at det sier full klaff. Man kan håpe at det skal fungere. Man kan synes det er hyggelig å prate med og treffe den andre. Er ikke alltid man tenker over alt eller nødvendigvis er bevisst egen oppførsel eller egne følelser/ mangel på dette. Folk handler og gjør mye relativt ubevisst. 

Sånne aggressive meldinger som avslutning når ting åpenbart er avsluttet er bare kleint og unødvendig. En du har datet skylder deg ikke noen forklaring. «Jeg har ventet lenge nok» får deg bare til å høres veldig stakkarslig ut, når personen kanskje allerede er langt uti datingfasen med en ny person etter såpass lang tid. Dette burde du tatt tak i lenge før, og avsluttet for lenge siden da det ikke gikk noen vei. Nå har du lært til neste gang forhåpentligvis. 

Anonymkode: 91e2a...87e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er mange mennesker generelt som snakker om at de vil møtes uten at det blir noe av. Det kan skyldes et hav av årsaker. De kan ha lyst, men slite med personlige ting som helseproblemer, psyken, vanskelige familieforhold etc. De kan ha lyst, men livet skjer og det er vanskelig å få til alt. De kan ha lyst, men det er noen momenter som skaper usikkerhet. De treffer andre, men de har ikke fullstendig utelukket deg for evig (du kan være grei å ha i reserve/ bakhånd). Eller de sier det av høflighet. 
Man har ikke en avtale før man har avtalt sted og tidspunkt for å treffes. 

Hvis personen har vært til og fra og litt vanskelig å ha med å gjøre hele veien, er det stor sannsynlighet for at engasjementet i datingen fra dens side bare var lunkent. Betyr ikke at personen er slem med vilje. Man kan ha et ønske om at det skal blomstre opp noe mer, som ikke skjer. Man kan like personen, uten at det sier full klaff. Man kan håpe at det skal fungere. Man kan synes det er hyggelig å prate med og treffe den andre. Er ikke alltid man tenker over alt eller nødvendigvis er bevisst egen oppførsel eller egne følelser/ mangel på dette. Folk handler og gjør mye relativt ubevisst. 

Sånne aggressive meldinger som avslutning når ting åpenbart er avsluttet er bare kleint og unødvendig. En du har datet skylder deg ikke noen forklaring. «Jeg har ventet lenge nok» får deg bare til å høres veldig stakkarslig ut, når personen kanskje allerede er langt uti datingfasen med en ny person etter såpass lang tid. Dette burde du tatt tak i lenge før, og avsluttet for lenge siden da det ikke gikk noen vei. Nå har du lært til neste gang forhåpentligvis. 

Anonymkode: 91e2a...87e

Det kan godt hende at det er ulike grunner for det ene og det andre, men da snakker man om det. Kommunikasjon er essensielt. Og det du sier om å begynne å treffe andre når en alt er sammen med noen eksklusivt bør aldri være et tema – for hvis det er, da avslutter man med den andre. Ingen fortjener å bli sett på som en reserve.

Hva gjelder det du legger fram i siste avsnitt er jeg uenig. Meldingen er på ingen som helst måte aggressiv. Det handler om at jeg forventer medmenneskelighet, selv om det skulle bære den gale vei. Det hele må gjerne høres stakkarslig ut fra noen sitt ståsted, men det kjenner jeg meg heller ikke igjen i.

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, meldingen fremstår stakkarslig og patetisk. En person totalt robbet for selvtillit. Dette vil nok få adressaten til å tenke at valget om ikke videre kontakt var den rette. Skjønner at de som blir ghostet er såret, men ha nå i det minste selvrespekten til å gå videre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo, meldingen fremstår stakkarslig og patetisk. En person totalt robbet for selvtillit. Dette vil nok få adressaten til å tenke at valget om ikke videre kontakt var den rette. Skjønner at de som blir ghostet er såret, men ha nå i det minste selvrespekten til å gå videre.

Jeg stiller meg litt spørrende til refleksjonene gjort for som sagt kjenner jeg meg ikke igjen. Jeg har også kommet meg videre.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (Akkurat nå):

Jeg stiller meg litt spørrende til refleksjonene gjort for som sagt kjenner jeg meg ikke igjen. Jeg har også kommet meg videre.

Men er du åpen for at din oppfatning av situasjonen nødvendigvis ikke samsvarer med hvordan andre oppfatter det?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men er du åpen for at din oppfatning av situasjonen nødvendigvis ikke samsvarer med hvordan andre oppfatter det?

Ja, ting tolkes ofte ulikt. Men for meg handlet det om å tydeliggjøre at alt er over. Det handler ikke om manglende selvtillit. Snarere tvert imot. Det er viktig å påpeke at avslutningsmeldingen som jeg har vedlagt er tatt ut fra et langt større kontekst som gjerne ikke vises her.

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...