AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Jeg har etter mange år på en medisin som hadde vekt økning som bivirkning sluttet nå på den. Jeg har i løpet av de 8 årene på den gått opp nesten 25 kilo. Jeg er fortsatt normalvektig. Hatt bmi på 24 på det meste. Nå har jeg sluttet for en måned siden, på den tiden har jeg gått ned 4 kilo. Nå for 3 dager siden merket jeg at mine to knekkebrød til frokost holdt ikke, måtte ha 3 stykk, må ha lunsj også middag. Om ikke blir jeg helt ekstremt kvalm, svimmel, og det gnager i magen. Nå er jeg redd de 4 kiloene bare øker igjen. Hvordan få denne sulten til å roe seg? Ikke startet på nye medisiner heller, så dette må vel bare være meg? Ligger våken nå og jeg er så sulten. Spist middag klokka 19. Anonymkode: 30b1c...1ba
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Spis fett og protein, kutt ned på karbohydrater. Holder deg mett lenger. Anonymkode: 79643...b62
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Ble det en feil i overskriften dessverre. Innlegget lukket seg flere ganger så skulle skyndte meg å skrive ferdig. Beklager skrivefeilen. (Har sikkert mange andre også) Anonymkode: 30b1c...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august 3 knekkebrød tror jeg ikke skal avgjøre at du går opp alt, ikke vær redd. Forstår redselen og er også litt bekymret for at du kan få andre type spise plager over dette, der har jeg selv vært en gang i tiden. Kvalmen, uvelheten, den er det som er usikkert. Har du spist lite over denne månden? Ikke sult deg. Anonymkode: 7c9e0...a16
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august Snakk med legen. Får følelsen av at du har hatt problemer med mat og at du syns 3 knekkebrød til frokost er mye er alarmerende. Hva spiste du ellers under dagen? Anonymkode: 6a48c...f27
Grüner Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har etter mange år på en medisin som hadde vekt økning som bivirkning sluttet nå på den. Jeg har i løpet av de 8 årene på den gått opp nesten 25 kilo. Jeg er fortsatt normalvektig. Hatt bmi på 24 på det meste. Nå har jeg sluttet for en måned siden, på den tiden har jeg gått ned 4 kilo. Nå for 3 dager siden merket jeg at mine to knekkebrød til frokost holdt ikke, måtte ha 3 stykk, må ha lunsj også middag. Om ikke blir jeg helt ekstremt kvalm, svimmel, og det gnager i magen. Nå er jeg redd de 4 kiloene bare øker igjen. Hvordan få denne sulten til å roe seg? Ikke startet på nye medisiner heller, så dette må vel bare være meg? Ligger våken nå og jeg er så sulten. Spist middag klokka 19. Anonymkode: 30b1c...1ba Det er jo over 5t siden, så det er ikke så rart. Stå opp og spis 1 brødskiDu blir kvalm hvis du ikke spiser både frokost, lunsj og middag!? Det er jo helt normalt. Hvis du hadde gått opp 25 kg og da hadde BMI 24 , må du ha vært direkte undervektig før! 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): 3 knekkebrød tror jeg ikke skal avgjøre at du går opp alt, ikke vær redd. Forstår redselen og er også litt bekymret for at du kan få andre type spise plager over dette, der har jeg selv vært en gang i tiden. Kvalmen, uvelheten, den er det som er usikkert. Har du spist lite over denne månden? Ikke sult deg. Anonymkode: 7c9e0...a16 Ja, har nok det. Hatt dårlig matlyst, men den er tilbake for fullt. Det er jo ikke kun de 3 knekkebrødene som er problemet, men det viser at jeg er mer sulten. Jeg er normalvektig så ingen krise, men de 4 kiloene hjalp godt på følelsen i kroppen. Ts Anonymkode: 30b1c...1ba
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Snakk med legen. Får følelsen av at du har hatt problemer med mat og at du syns 3 knekkebrød til frokost er mye er alarmerende. Hva spiste du ellers under dagen? Anonymkode: 6a48c...f27 Da er følelsen din feil, handler jo ikke om knekkebrødene. (Skulle gjerne spist brød om det hjelper, jeg spiser glutenfritt.) Det handler om at jeg nå må øke mengden på det jeg spiser. Jeg har hatt liten matlyst gjennom hele livet, nå har jeg ikke. Må ha opp til 3-4 måltider, når det for bare 14 dager siden trengte 2. Har ingen problemer med mat. Så hver så snill ikke få tråden min slettet når det ikke handler om dette i det hele tatt. Jeg har økt sultfølelse, vil ikke opp igjen de 4 kiloene jeg endelig har klart å gått ned etter økning i vekt over 8 år. Ts Anonymkode: 30b1c...1ba
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august Grüner skrev (3 minutter siden): Det er jo over 5t siden, så det er ikke så rart. Stå opp og spis 1 brødskiDu blir kvalm hvis du ikke spiser både frokost, lunsj og middag!? Det er jo helt normalt. Hvis du hadde gått opp 25 kg og da hadde BMI 24 , må du ha vært direkte undervektig før! Vat veldig undervektig før, så skal aldri ned der igjen. Jeg trives godt nå i kroppen min, når jeg var på det tyngste var det for mye for meg. Tåler dessverre ikke brød, derfor knekkebrød. Aldr trengt å spise etter sen middag før, da øker jo også mengden karbohydrater så jeg øker i vekt. Hva kan denne plutselige sultfølelsen komme av? Ser noen mener mer proteiner, men jeg tror jeg er flink på det. Er grov leverpostei som pålegg, stekte egg med litt poteter ved siden av til lunsj og kylling til middag. Jeg spiser virkelig ikke lite nå. Ts Anonymkode: 30b1c...1ba
AnonymBruker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Jeg har gått ned 30 kilo (hadde BMI i fedme-kategorien da), men er det en ting jeg har lært i løpet av denne tiden er det at jeg ikke er nøyaktig like sulten hver dag. Det går litt i perioder. Noen ganger er jeg mer sulten enn andre, må ha mat både oftere og i større mengder. Så lenge du er bevisst på inntaket og spiser proteiner som holder deg mett lenger, så vil jeg tro det går bra. Fyll på med grønnsaker eller cottage cheese med bær feks hvis du blir for sulten til å sove. Anonymkode: 0851f...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå