Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har en fastlege og føler jeg får dårlig oppfølging. For en tid tilbake hadde jeg noen blodprøver som var utenfor det såkallte referanse området. Han sa at dette var det viktig at ble fulgt opp og ba meg bestille time om noen mnd, noe jeg gjorde. Jeg tok nye blodprøver, men da jeg fikk resultatet av de var det ikke tatt prøve av de som var høye sist gang. Jeg nå litt forhøya crp, jeg rekna med at han ville ringe meg og iallefall diskultere dette, men det gjorde han ikke. Jeg skal ringe opp og høre ang blodprøvene. 

Jeg har høyt blodtrykk og høyt kolestrol, går på medisin. Jeg sier at jeg nok burde slanke meg. Han "det er ikke så mange som klarer det". Og sier at i gamle dager så ikke folk så opptatt av vekt og de så det som normalt den vekta jeg hadde nå. Jeg vet jeg er overvektig, utifra min vekt og høyde og har også artose. Kan/bør en lege svare sånn når en pasient tar opp et slik tema. Han burde da ha plikt til og føle opp sine pasienter og ikke komme med slike uttalelser.  Jeg har nesten lyst og sende et klage brev på han. 

Ja vet man kan skifte lege, så blir vel til det. Men man betaler for å gå til lege og man forventer jo å bli tatt på alvor. Når jeg tar opp et tema som vekt, som jeg egentlig synes er flaut og snakke om, så synes jeg iallefall legen ikke burde komme med slike utsagn.  Bare en utblåsning fra meg egentlig.

Anonymkode: 64e53...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...