Susannehd Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Hei! Jeg trenger litt innspill på om jeg overreagerer her, eller om dette faktisk er en greie. Jeg bor i en 4-mannsbolig, og sønnen til naboen (21 år) sitter ofte sent på kvelden og spiller, ler og prater høyt med vinduet vidt åpent – ca. en halv meter unna mitt soveromsvindu. Dette skjer også etter kl 23. De har akkurat flyttet inn, og jeg har allerede gitt beskjed én gang til mora hans om at det blir mye lyd på kvelden/natta. Likevel fortsetter det. Sist natt låg jeg våken til kl 03.30 og hørte på han. Jeg er syk, har lett for å bli skremt av høye lyder om natten, og pulsen fyker rett opp i 150. Jeg er helt avhengig av å sovne rundt kl 23 for å fungere dagen etter, så dette er ganske belastende for meg. Jeg tenker at han selvfølgelig skal få spille, men at han også må ta hensyn til at han bor i et lytt borettslag der alle andre sover på natta. I det minste kan han jo lukke vinduet litt så lyden ikke bærer så mye. Er det jeg som er overdramatisk, eller er det faktisk en grei forventning at det er stille etter 23? 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Der er regelen her jeg bor. Anonymkode: f166d...7de 8
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Stille kl. 23, ja. Si ifra til dem. Anonymkode: b2364...a0f 8 2
SPOCA Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Det er en helt grei forventing, det bør selvfølgelig ikke bråkes etter kl. 23 om natten. Jeg hadde sagt ifra igjen. 8
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august Si ifra. Han kan skaffe seg høretelefoner med mikrofon, skumplater som demper lyd, lukke vinduet eller flytte gamingstasjonen, evt en kombinasjon av alt. Det skal være ro etter 23. Anonymkode: db563...18d 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august Han må lukke vinduet, bruke innestemme og ikke trampe i gulvet når han taper. Normal folkeskikk når folk sover. Anonymkode: ffb71...cf0 8 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august Gå og bank på. Hver eneste kveld. Hvis du må være våken, er det greit at foreldre has også blir vekket. Her jeg bor har vi satt det til kl 22 faktisk og det er deilig 😁 Anonymkode: 3de5e...a24 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august Si fra, ikke gi deg. Hvis du ikke er på, så blir det etablert at det er normalt og OK med slikt bråk. Han må lære seg å ta hensyn. Anonymkode: 0f0b1...168 4 2
AprilLudgate Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Han må helt klart holde kjeft ja. Snakke vanlig er innafor, men høy musikk og roping er ikke OK. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Det skal være stille etter klokken 23 .Men det vil aldri gjelde trafikken ute. Anonymkode: 8b1cf...612
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Stille etter 23. Da må han lukke vinduet, kjøpe seg headset, og snakke med normal innestemme. Anonymkode: dd4ba...a74 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august Han er 21 år, og bør lære at han må ta hensyn til andre. Jeg ville stått opp i 23-tiden, gått og ringt på døra deres (igjen og igjen, hvert 30. sekund, til noen åpnet) og fortalt at det var høylydt prating inne fra dem som gjorde at jeg ikke fikk sove. Og spurt om de i det minste kunne lukke vinduet. Om det fortsatte likevel, ville jeg gjentatt dette hver halvtime-time frem til det sluttet. Jeg tipper jo "guttungen" har både headsett og dempende musmatte, men det hindrer dem sjelden i å bli engasjerte og snakke høyt/rope til hverandre. Han må jo gjerne spille ut over natta, hvis han har vinduet igjen og ikke plager TS. TS, hvis du synes min løsning er drastisk, så hør med de andre naboene, om det er flere enn deg som plages. Kanskje dere kan gå sammen om å ta opp dette. Anonymkode: 865fc...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Huff. Jeg hadde og en sånn nabo. De bodde der før oss, og han hylte så at jeg trodde det var et barn på spekteret eller noe som bodde der. Viste seg bare å være mammas gullgutt som så klart fikk holde leven hele natta. Han skulle jo ikke noe dagen etter uansett. Jeg prøvde å si fra, og ringte på til stadighet. De slutta å åpne. Jeg klaget til styret, uten å få hjelp. Vi ga opp. Vi endte med å måtte flytte pga dette. Så ikke gi deg, ts! Jeg savner fortsatt det rekkehuset! Anonymkode: db190...1c3 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Huff. Jeg hadde og en sånn nabo. De bodde der før oss, og han hylte så at jeg trodde det var et barn på spekteret eller noe som bodde der. Viste seg bare å være mammas gullgutt som så klart fikk holde leven hele natta. Han skulle jo ikke noe dagen etter uansett. Jeg prøvde å si fra, og ringte på til stadighet. De slutta å åpne. Jeg klaget til styret, uten å få hjelp. Vi ga opp. Vi endte med å måtte flytte pga dette. Så ikke gi deg, ts! Jeg savner fortsatt det rekkehuset! Anonymkode: db190...1c3 Disse gullguttene har også et tidspunkt de sover, så det er bare å kjøre på med høy musikk og bass da. Anonymkode: dd4ba...a74
Macro Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august Syk eller ei, dette skal du slippe å høre på. Jeg er gamer selv. Dersom vi må prate og skråle ut over natta så får man ta vinduet igjen uanett hvor varmt det er. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Disse gullguttene har også et tidspunkt de sover, så det er bare å kjøre på med høy musikk og bass da. Anonymkode: dd4ba...a74 Jeg prøvde å lage mye leven tidlig om morgenen, men noen sover åpenbart veldig tungt. Ingen som ble forstyrret av meg, dessverre. Anonymkode: db190...1c3
AnonymBruker Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august Klag! Ring politiet om nødvendig, om han ikke hører etter og lukker det vinduet og demper seg. Noen er naboer fra helvete, dessverre! Anonymkode: 0dadd...57d 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august meld fra til borettslagsstyret og hvis ikke det hjelper til politiet.. Anonymkode: f3022...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #20 Skrevet 14. august evt sett på musikk kl 07 med åpent soveromsvindu selv 😝 siden han døgner sover han sikkert lengre... eller sett igang med oppussing av vegg mot deres del osv.. Anonymkode: f3022...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå