Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Wegovy i 4 mnd og kun gått ned 4kg. Får 1mg dose. Synes det går ekstremt sakte..

Jeg trener 3 ganger i uka, og er generell aktiv. Spiser sunt og drikker ikke alkohol.

i dag har jeg spist:

Frokost: chia grøt med skyr og 10 mandler

Lunsj: 2 knekkebrød med 2 egg og en tomat. Litt smør.

mm: 20g protein pulver, 1 ss skyr, 1/2 banan og noen frosne jordbær.

Middag: en knyttneve ris, kylling(hj. laget indisk) og 1/4 nan.

ca 2 liter vann og 1 kopp kaffe uten melk.

Hvorfor raser jeg ikke ned som alle andre? Har ca 15 kg å gå ned.

Anonymkode: 78985...437

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har gått på Wegovy i 4 mnd og kun gått ned 4kg. Får 1mg dose. Synes det går ekstremt sakte..

Jeg trener 3 ganger i uka, og er generell aktiv. Spiser sunt og drikker ikke alkohol.

i dag har jeg spist:

Det varierer jo litt hva folk får ned, men som helt sikkert ikke er nytt for deg så er det samme regnestykke med kalorier ut vs. kalorier inn. For min del fikk jeg betydelig lavere matlyst og spiser veldig lite, som gjør at jeg kanskje raser litt ned. Spiser nok mindre enn hva som er bra, det er jeg klar over. Men jeg glemmer det litt av i en hektisk hverdag når jeg ikke er sulten. Går på 0,5 og har gått ned 5 kg på en drøy måned, men da kan jeg fint legge meg en kveld etter å ha drukket kaffe og spist to rundstykker gjennom dagen 😅 (skjerpings til meg selv😅)

Det du beskriver over her er jo sunn og bra mat, men det kan også være veldig kaloritett (f.eks «chiagrøt», hvor mye har jo veldig mye å si). For full kontroll kan du jo begynne å veie opp og bruke life sum for å få helt oversikt, men spørs jo om du vil gå helt dit. 

Anonymkode: c7586...6fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre.

Anonymkode: c2d62...1d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det varierer jo litt hva folk får ned, men som helt sikkert ikke er nytt for deg så er det samme regnestykke med kalorier ut vs. kalorier inn. For min del fikk jeg betydelig lavere matlyst og spiser veldig lite, som gjør at jeg kanskje raser litt ned. Spiser nok mindre enn hva som er bra, det er jeg klar over. Men jeg glemmer det litt av i en hektisk hverdag når jeg ikke er sulten. Går på 0,5 og har gått ned 5 kg på en drøy måned, men da kan jeg fint legge meg en kveld etter å ha drukket kaffe og spist to rundstykker gjennom dagen 😅 (skjerpings til meg selv😅)

Det du beskriver over her er jo sunn og bra mat, men det kan også være veldig kaloritett (f.eks «chiagrøt», hvor mye har jo veldig mye å si). For full kontroll kan du jo begynne å veie opp og bruke life sum for å få helt oversikt, men spørs jo om du vil gå helt dit. 

Anonymkode: c7586...6fc

Den inneholder 325 kcal. Jeg får veldig migrene og kvalme av å ikke spise noe..

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 22.42):

i dag har jeg spist:

Wegovy er ingen "fettsmelter". Det er kun et verktøy for å justere apetitten slik at det blir enklere å spise mindre. Hvis du spiser det samme som før(samme mengde kalorier), vil ikke Wegovy ha noen effekt.

Du ramser opp hva du spiser, og det er ikke noe galt med valget av matvarer selv om jeg er usikker på hvorfor du tror du trenger proteinpulver. Det hjelper uansett ikke å spise sunn mat hvis du spiser for mye av den. Hvor mange kalorier du får i deg er umulig å finne ut ut i fra det du ramser opp fordi du ikke har oppgitt mengdene i gram, så her bør du sette deg ned, slik flere foreslår, og regne nøyere på kaloriinnholdet i det du spiser. Hvis du synes du går for langsomt ned, må du redusere kaloriinntaket, eller øke kaloriforbruket(mer bevegelse/trening). 1 kg fett tilsvarer ca 7000kcal, så om du tenker å gå ned 1 kg i uka, må du ligge på 1000kcal i underskudd pr. dag. Hva ditt kaloribehov for å ligge i vektbalanse er, det finnes det kalkulatorer på nett for å estimere ut i fra kjønn, alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå.

Endret av aksase
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva utgangspunktet ditt er, hva er din vekt og høyde? Folk som har fedme går gjerne raskere ned i starten fordi de har mye væske i kroppen og inntaket endrer seg dramatisk i forhold til inntak før medisiner. Om du "kun" er overvektig eller normalvektig i øvre skala, så er det vanskeligere å gå ned og ettersom du "spiser rett og er aktiv" så høres det ut for meg at det kun er kosmetisk vektnedgang du ønsker deg.

Anonymkode: 195e7...af0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...