Gå til innhold

Med AI i vinden når det gjelder musikk , kunst og kultur, kommer menneskapt innen dette til slutt å bli slettet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ai lager så mye bra nå. Kommer nok til å bli bedre enn noe av mennesker har kommet med. Er det da vits i å ta vare på alt dette, som kommer til å bli utdatert , ganske snart?

Anonymkode: e8fa5...b40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke lese bøker laget av en datamaskin, utenom fagstoff muligens. Får en kald og ekkel følelse bare av AI-bilder, så her blir det nei. Noe av det som er fint med kunst er å vite at et ekte menneske har skapt det. Tenker ofte på hvilke prosesser og hvilket liv det mennesket må ha hatt for å skape noe så fint, både når det gjelder kunst, litteratur, og ikke minst musikk (den musikken jeg hører på i hvert fall).

Anonymkode: 3335a...413

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker veldig godt AI-kunst, mye på grunn av at en kan skape/bestille noe som passer rommet, istedefor omvendt når det gjelder interiør. Har hørt noe AI-musikk som er grei, men det er litt som med bilder/filmsnutter at det er vanligvis noen smådetaljer som er litt "off"  enda. Synes vi lever i en spennende tid!

Anonymkode: 582f0...740

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Liker veldig godt AI-kunst, mye på grunn av at en kan skape/bestille noe som passer rommet, istedefor omvendt når det gjelder interiør. Har hørt noe AI-musikk som er grei, men det er litt som med bilder/filmsnutter at det er vanligvis noen smådetaljer som er litt "off"  enda. Synes vi lever i en spennende tid!

Anonymkode: 582f0...740

Ja, tenker det at det kommer til å overgå det som allerede er skapt av mennesker til slutt.  Vi kommer ikke til å trenge det som blir utdatert

AnonymBruker
Skrevet

Så hvem skal dere gå på konsert med? En dataskjerm? De som tror at AI-musikken vil ta over bransjen, er jo like kulturfattige som AI-musikken. Slike mennesker som kun har musikk som skal underholde. Litt enkle folk.

Anonymkode: 09061...ff5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så hvem skal dere gå på konsert med? En dataskjerm? De som tror at AI-musikken vil ta over bransjen, er jo like kulturfattige som AI-musikken. Slike mennesker som kun har musikk som skal underholde. Litt enkle folk.

Kan skape hologramfigurer kanskje? Uansett, er ikke mye av det mennesker har lagd i den siste tiden så kulturrikt . Tror Ai kommer til å skape noe helt annet enn hva som nå er kjent, sånn at vi ikke trenger nytt eller gammelt skapt av mennesker

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror folk kommer til å bli mer kresen på både kunst, litteratur og musikk. Folk kommer til å gå lei AI

Anonymkode: 9eb8d...894

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes AI kunst og musikk forderver kulturen og menneskene. Jeg mener vi har godt av å høre og se kunst og musikk som ikke skreddersydd. Nei, takke meg til musikk med særpreg og en unik strek!

Anonymkode: 6f738...05a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan skape hologramfigurer kanskje? Uansett, er ikke mye av det mennesker har lagd i den siste tiden så kulturrikt . Tror Ai kommer til å skape noe helt annet enn hva som nå er kjent, sånn at vi ikke trenger nytt eller gammelt skapt av mennesker

For et trist synspunkt. Har du sett og hørt alt som er laget den siste tiden? 

Anonymkode: 6f738...05a

• Nyttig 1
Skrevet

Har liten tro på at KI kommer til å kunne skape noe som er i nærheten av å treffe rett i menneskesjela som Bach og van Gogh eller hvem det skulle være. Jeg vil ha kunst lagd av ekte folk med ei historie å fortelle, ikke fjas spydd ut av algoritmer og språkmodeller. KI'en kan få lov å hjelpe meg med budsjett og rettskriving og andre kjedelige ting.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er jo fordi den gradvise overgangen til dataprodusert musikk har skapt late, enkle og kulturfattige lyttere. Så man ser seg nødt til å følge den oppskriften som musiker for å kunne tjene penger. For å si det sånn, det er mange som selger junk food-musikk, men som driver med rikere, smalere prosjekt som kommer fra hjertet.

Ta en lytt utenfor mainstream som er skapt for å hooke og underholde, så hører du fort hva AI-musikken mangler.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ai lager så mye bra nå. Kommer nok til å bli bedre enn noe av mennesker har kommet med. Er det da vits i å ta vare på alt dette, som kommer til å bli utdatert , ganske snart?

Hæ? Hvorfor i all verden skal vi slette all musikk som ikke er AI? 😅 

Anonymkode: a6894...6b0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hæ? Hvorfor i all verden skal vi slette all musikk som ikke er AI? 😅 

Anonymkode: a6894...6b0

Tenker at det blir noe som hører fortiden til

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 9.05):

Må dessverre si det samme om mennesker som ønsker sjeleløs AI-kunst i hjemmene sine. 

Anonymkode: 92988...ac1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...