Gå til innhold

Aktiv selskapshund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke raser regnes som aktive selskapshunder? Altså de som er midt i mellom. Dette gjelder ingen i gruppe 9. Vi ønsker å trene bruks men er redd for om en ren brukshund blir for mye om dere forstår. Men vil ikke ha noen i gruppe 9 heller da de er for små bortsett fra storpuddel. Hvilke raser tror dere da vil passe?

Anonymkode: 85dea...53f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mellom og storpuddel - gode aktive hunder som har mye mer å by på enn krøllete pels. Jeg kjenner flere som driver aktivt med hund som har kjøpt puddel i tillegg til/som et alternativ til tradisjonelle brukshunder. Puddel har driv og jobber for eieren sin, smarte hunder som liker å ha oppgaver, men de er ikke noen arbeidsnarkoman som flere brukshunder er,

Alternativt er engelsk springer eller engelsk cocker. Glade hunder med kort radius. Som kan brukes til det meste, men er for tunge i kroppen til agility f.eks. Bedre til nesearbeid.

Anonymkode: 1ab44...d2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

👆👆Puddel, cocker, springer, jakt golden- eller labrador, flatcoated retriever, toller, osv. Kommer egentlig litt an på hvilken bruksretning du skal trene når det kommer til rase. Kan også fungere med en rase fra gr1 som ikke nødvendigvis blir for mye så lenge den får det aktive livet den har behov for. Jeg har hatt schæfer, bc og beauceron og for meg har ikke det vært så ille og jeg er ikke kjempe aktiv utenom treningen til hundene. Venninna mi har en aktiv aussie tispe som ikke brukes til noe, men hun har et aktivt liv likevel med lydighet og løping, så behovene til hunden oppfylles selvom den ikke har en jobb.
Eneste man må huske på er at det å ha en aktiv hund er en livsstil og ikke et valg.❤️

Anonymkode: becf1...7e5

Skrevet

sheltie

AnonymBruker
Skrevet

Dvergschnauzer, gruppe 2

Anonymkode: ce185...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...