AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Har en hund som har en testikkel i buken. Oppdretter sa da vi overtok han, at vi nok kom til å få høre at vi måtte kastrere han, men at dette ikke var nødvendig. Nå har vi vært innom tre ulike dyrleger grunnet vaksine og medisin for å komme inn i Norge etter ferie. Alle tre har uavhengig av hverandre anbefalt å kastrere han snarlig med tanke på alder. Han er 2,5 år. Hva tenker dere der ut? Bør vi kastrere, eller skal vi bare la han være som han er? Har jo lite lyst å legge en helt frisk hund i narkose, samtidig så har jeg forstått det slik at han nesten er garantert kreft når testikkelen er i buken. Trenger alle innspill jeg kan få! Anonymkode: 7177e...31b
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Kastrer for helsas del. Anonymkode: f0554...50f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Kastrer. Har gjort det her å. Gikk så bra. Og han var en liten hund. Vi måtte gjøre det fordi han markerte inn hele tiden. Jeg klarte aldri å ta han når han gjorde det. Hadde gått lang tur. Snur meg så hadde han tissa på ene hjørnet. Slutta med en gang når han ble kastrert. Anonymkode: 4ec90...669
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har en hund som har en testikkel i buken. Oppdretter sa da vi overtok han, at vi nok kom til å få høre at vi måtte kastrere han, men at dette ikke var nødvendig. Nå har vi vært innom tre ulike dyrleger grunnet vaksine og medisin for å komme inn i Norge etter ferie. Alle tre har uavhengig av hverandre anbefalt å kastrere han snarlig med tanke på alder. Han er 2,5 år. Hva tenker dere der ut? Bør vi kastrere, eller skal vi bare la han være som han er? Har jo lite lyst å legge en helt frisk hund i narkose, samtidig så har jeg forstått det slik at han nesten er garantert kreft når testikkelen er i buken. Trenger alle innspill jeg kan få! Anonymkode: 7177e...31b Ville heller hørt på 3 stk med utdannelse for å passe på helsen til hunden, enn en oppdretter Anonymkode: 93611...336 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august Kastrer. Når tre ulike veterinærer alle anbefaler det samme er det lite å lure på. Ja, hunden din er frisk nå, men nå kan dere unngå at den får kreft. Er alternativet å vente til den får kreft da eller? Anonymkode: 67a60...55e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Risikoen for testikkel-torsjon (og det er like vondt som det høres ut) er også mye større. Ja, det er en større operasjon og dyrere enn den vanlige snippsnipp, men så slipper du å tenke på kreft og torsjon de neste 10-12 årene 🙂 Anonymkode: 9187f...d44 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Naboen lot det være, det gikk bra i 7 år. Hunden måtte til slutt opereres da den ble syk, men innen operasjonen hadde den hatt det vondt i over en uke fordi veterinæren (og eieren) trodde smertene skyltes en annen tilstand. Hadde de funnet det ut litt senere ville den dødd. Jeg ville fått det gjort. Når 3 veterinærer anbefaler den samme behandlingen så er det uansett ikke noe å lure på... Anonymkode: 20f2e...523 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Har hund med dette. Tidligere ble det alltid anbefalt kastrasjon, nå har mange gått tilbake på dette, og det anbefales ikke lenger uten at det er andre risikoer inne i bildet ifølge de veterinærene jeg har vært i kontakt med. Min er nå 13. Anonymkode: 4041f...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå