Gå til innhold

Hvilken okerfarge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gå for en brungul farge på soverommet. Det er bestemt. Tidligere malt i blåfarge, men er lei den fargen nå. 

Har fått nytt eikeparkett som ikke passer til veggfargen og vil ha dempet brungult.

Hvilke av disse ville dere gått for? Usikker hvor all inn jeg skal gå her. Den siste ser jo bare dyp beige ut i sammenligningen, men den er safe.

(Fra venstre: Burnt Ochre, Kalkoker, Caravan og Observe) 

image.thumb.png.686eeee6c398dae381152f307c1c983e.png

Anonymkode: 4d4fc...796

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva som blir fint på dine vegger er helt umulig for oss å si. Kunstig belysning, naturlig brlysning, farge på gulv, tak, interiør. 

Du må male noen prøver og se hva som ser best ut. 

Anonymkode: 2a668...de4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva som blir fint på dine vegger er helt umulig for oss å si. Kunstig belysning, naturlig brlysning, farge på gulv, tak, interiør. 
Du må male noen prøver og se hva som ser best ut. 

Anonymkode: 2a668...de4

Det er jo "ikke helt umulig", det er faktisk hva andre syns jeg spør om her. Det blir jo ingen fasit, bare synspunkter. 

Tak males i samme farge. Lyst eikegulv og sparsomt møblert. 

Anonymkode: 4d4fc...796

Skrevet

Jeg hadde nok ikke valgt noen av disse her, men det er fordi jeg ikke er så glad i hverken beige eller gulbrunt. Skal likevel sies at jeg syntes alle fire var helt ok. Enig i at den helt til høyre er mest safe, og jeg vil egentlig si at alle unntatt den helt til venstre er ganske safe. 
Hvilken stemning ønsker du? Mer lunt passer det mer mot venstre av fargene, mens mer lett og luftig er gjerne til mer mot høyre bedre. 
Kan godt tenke meg at den til helt venstre kan bli ganske markert med mye lys, men kommer an på hvor vinduet på soverommet er vendt. 

Nå er jeg ganske praktisk av meg, så jeg hadde også sett på hva som passet med sengetøy og annet på soverommet, men ikke sikkert det har så stor betydning. 

Jeg tror jeg holder en knapp på Caravan, nummer tre fra venstre. Det er en mellomting, men fremdeles så dempet at det blir behagelig å sove der. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt en av de mer nøytrale. Fortere å bomme med en sterkere farge, vil jeg tro? Jeg heller mest mot Caravan. Eneste fargen jeg ikke liker er Observe. Den blir for grå og tam for meg.

Anonymkode: 79ff1...ad9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt meg veldig godt om før jeg valgte både oker på veggene og taket og eikeparkett. Det kan fort bli veldig mye.

Anonymkode: 6ac94...e73

AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt en av de to lyseste. Også med tanke på at du skal male tak. Husk at farger blir mer intense når du maler et helt rom og forandrer seg mye med lys.

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/naturlig-okerfarge-pa-kjokkenet/

Caravan så jo veldig fin ut her da hvertfall. Det vil nok fremstå mørkere på et soverom. 

Anonymkode: 0dded...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kalkoker på vestvendt soverom. Den ble veldig gul, og overraskende kald. Endte opp med å male over til en mørkere grønnfarge.

Anonymkode: e7d57...977

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også vurdere å ha en farge på en av veggene og en annen på resten.

Anonymkode: 2f834...99e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...