AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Venter nr 3, og selv om vi har prøvd lenge kjenner jeg en ørliten panikkfølelse nå når testen endelig er positiv. Har to på 7 og 3,5 år fra før av. Gruer meg til å si det på jobb, og til omverdenen, føler 2 barn er normen for tiden. Også spent på hvordan hverdagen vil bli med tre stk. Vil jeg fortsatt få sett den enkelte godt nok? Noen som har noen positive erfaringer med tre eller flere barn? Anonymkode: 4eacc...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Vi hadde barn på 4 og 6 år når vi tredje. Jeg hadde veldig fleksibel jobb med mye hjemmekontor men mannen min jobbet mye. Det hadde aldri godt hvis vi ikke hadde hjelp til praktiske ting i og med han var mye borte. ( Man hadde selvfølgelig klart det men oppfølging av lekser, fritidsaktiviteter osv hadde blitt et mareritt.) Synes fortsatt at jeg jobbet livet av meg for å rekke alt selv meg hjelp i huset hver dag. Men har dere fleksible jobber og mannen hjelper til mye er jo selvfølgelig situasjonen annerledes. Bare planlegg allerede nå for at det trengs to voksne for at logistikken skal gå opp på en bra måte. Kjedelig å krangle om det når babyen er der.. Anonymkode: fa609...804 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Som barn i en søskenflokk på fire må jeg si jeg har kjempegode erfaringer! Er så glad for at vi er flere søsken❤️ Anonymkode: e8a78...745 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august 3. barn er kos. Da vet du at det er siste gang, og jeg nøt babytid, baby ...og hadde erfaring og ro. De andre barna syntes det var veldig stas, og de har vært så gode storesøsken. Det blir bra folk av å ha noen som er yngre enn deg. Mye kjærlighet. Hun er den vakreste, smareste unge dame også. Jeg var så glad for å ha henne da de andre flyttet ut og hun var ungdom. Og det var fint på alle måter med nummer 3. Anonymkode: 56b54...576 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Vi har 3 og prøver på nr 4 Eldste vår er 12, så vi har mye hjelp der da. De andre er 3 og 4, og jeg skulle gjerne hatt nr 4 tett opp til disse, men dessverre har jeg mistet 2 ganger. Tror allikevel at 3 og 4-åringen vil bli glade for en baby, og enklere for oss nå som begge de har sluttet med bleie. Syns det er fantastisk med en flokk, og de har så mye glede av hverandre. Har vært bevisst på å ha alenetid med hvert barn, særlig med eldste slik at de alle får full oppmerksomhet fra en av oss i perioder. Anonymkode: 2335e...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Vi koser oss enormt med baby nå som vi har tredjemann. Barna på 7 og 5 er store nok til å forstå at lillebror er baby og har andre behov, og er superstolte storesøsken. De har vist omsorg langt utover hva jeg hadde forventet. Lillebror er hele familiens baby, min nåværende "frykt" er at han vil bli alt for bortskjemt. Og sen motorisk fordi han har for mange som bærer ham og duller med ham... Foreløpig er han med på lasset i bæresjal på søskens aktiviteter, så sånn sett er ikke hverdagen deres påvirket. Innen baby har egne aktiviteter er de store nok til å komme seg på sine ting selv. Anonymkode: 523e8...153 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå