Populært innlegg isakmann Skrevet 13. august Populært innlegg #1 Skrevet 13. august Hamas gjorde en stor og utilgivelig feil, da de angrep Israel, drepte mennesker og tok uskyldige mennesker som gisler for snart to år siden. Dette kan ikke forsvares på noen måte. Men det gjør jo ikke saken bedre at Israels ytre høyreregjering prøver å rette opp en feil, med å begå en enda større feil. De dreper kvinner og barn under narrstivet at det er selvforsvar.. Hallo, våkn opp, det er kvinner og barn..! Man dreper ikke masse barn under påskudd av at det finnes Hamas krigere der. Staten Israel er på ingen måte truet av Gazas innbyggere. De er en av verdens sterkeste krigsmakter, med den sterkeste, USA i ryggen. Og så må de drepe tusenvis av barn i "selvforsvar" Og kristenfolket av alle, støtter dette. Ubegripelig. Men tilbake til dere som drar jødehatkortet, skam dere. Det er fullstendig legitimt å kritisere Israels styresmakter, man hater ikke jøder av den grunn. 26 6 22
piggrokken Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august isakmann skrev (33 minutter siden): Hamas gjorde en stor og utilgivelig feil, da de angrep Israel, drepte mennesker og tok uskyldige mennesker som gisler for snart to år siden. Dette kan ikke forsvares på noen måte. Men det gjør jo ikke saken bedre at Israels ytre høyreregjering prøver å rette opp en feil, med å begå en enda større feil. De dreper kvinner og barn under narrstivet at det er selvforsvar.. Hallo, våkn opp, det er kvinner og barn..! Man dreper ikke masse barn under påskudd av at det finnes Hamas krigere der. Staten Israel er på ingen måte truet av Gazas innbyggere. De er en av verdens sterkeste krigsmakter, med den sterkeste, USA i ryggen. Og så må de drepe tusenvis av barn i "selvforsvar" Og kristenfolket av alle, støtter dette. Ubegripelig. Men tilbake til dere som drar jødehatkortet, skam dere. Det er fullstendig legitimt å kritisere Israels styresmakter, man hater ikke jøder av den grunn. Det er ikke jødehat du beskriver. Det er antisionisme. Israel er jo truet av Gazas innbyggere da de terroriserer Israels befolkning med knivangrep og selvmordsbomber. Det er Gaza som bryter våpenhviler gang på gang. Hadde Gaza gitt Israel de skyldige og gislene etter 7.10.23, hadde de aldri fortsatt invasjonen. Da Al ahli arab sykehuset ble bombet tidlig i konflikten ble nesten 500 drept. I 12 timer ble Israel kritisert for bombingen. Så fant de ut at raketten kom fra Gaza. Plutselig var det ingen som sa noe. Israel har en rett til å eksistere etter 1. Mosebok, 15 kapittel, vers 18 til 21. Og før dere kritiserer meg for å tro på en eventyrbok. Jeg er religiøs, og aksepterer deres rett til å kritisere mitt livssyn. Men dere vil aldri kunne forandre meg og mitt syn uansett hvor mye dere ler av meg. I dagens Norge virker det som om det eneste verre enn å støtte Israel er å være pedofil. עַם יִשְׂרָאֵל חַי 10 8
isakmann Skrevet 13. august Forfatter #3 Skrevet 13. august piggrokken skrev (3 minutter siden): Det er ikke jødehat du beskriver. Det er antisionisme. Israel er jo truet av Gazas innbyggere da de terroriserer Israels befolkning med knivangrep og selvmordsbomber. Det er Gaza som bryter våpenhviler gang på gang. Hadde Gaza gitt Israel de skyldige og gislene etter 7.10.23, hadde de aldri fortsatt invasjonen. Da Al ahli arab sykehuset ble bombet tidlig i konflikten ble nesten 500 drept. I 12 timer ble Israel kritisert for bombingen. Så fant de ut at raketten kom fra Gaza. Plutselig var det ingen som sa noe. Israel har en rett til å eksistere etter 1. Mosebok, 15 kapittel, vers 18 til 21. Og før dere kritiserer meg for å tro på en eventyrbok. Jeg er religiøs, og aksepterer deres rett til å kritisere mitt livssyn. Men dere vil aldri kunne forandre meg og mitt syn uansett hvor mye dere ler av meg. I dagens Norge virker det som om det eneste verre enn å støtte Israel er å være pedofil. עַם יִשְׂרָאֵל חַי Hvorfor klamrer du deg til feiltrinnene til Hamas, for å rettferdiggjøre mordene på kvinner og barn. Jeg vil ikke kritisere ditt livssyn eller religion. Men hvordan kan dette stå i veien for å føle empati med en utsultet og nedslaktet befolkning i Gaza? Antisionisme eller ikke, det kommer an på om du mener staten Israel, eller jødene som folkegruppe. 17 1 8
Bokormsen Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Det er forferdelig å lese og se bilder av sultende barn i palestina. Mennesker som blir drept i bomber og i mat-kø. Det er selvfølgelig legitimt å kritisere Israel for dette, det er krigsforbrytelser og folkemord. Alle som har barn eller en relativt normal empati skjønner det. 20 12
Bacteria Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august Bokormsen skrev (1 time siden): Det er forferdelig å lese og se bilder av sultende barn i palestina. Mennesker som blir drept i bomber og i mat-kø. Det er selvfølgelig legitimt å kritisere Israel for dette, det er krigsforbrytelser og folkemord. Alle som har barn eller en relativt normal empati skjønner det. Jo, men problemet er at så mange i sin kritikk av Israel sklir over i antisemittiske forestillinger. Som fex at Israel ikke har rett til å eksistere og lignende. Det er antisemittisk fordi det kun er det eneste jødiske landet og også det eneste landet folk mener ikke har rett til å eksistere, er illegitimt osv. Ingen hevder at fex Russland eller Pakistan må opphøre som stater. 6 3
Caniggia Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august (endret) isakmann skrev (13 timer siden): Hamas gjorde en stor og utilgivelig feil, da de angrep Israel, drepte mennesker og tok uskyldige mennesker som gisler for snart to år siden. Dette kan ikke forsvares på noen måte. Men det gjør jo ikke saken bedre at Israels ytre høyreregjering prøver å rette opp en feil, med å begå en enda større feil. De dreper kvinner og barn under narrstivet at det er selvforsvar.. Hallo, våkn opp, det er kvinner og barn..! Man dreper ikke masse barn under påskudd av at det finnes Hamas krigere der. Staten Israel er på ingen måte truet av Gazas innbyggere. De er en av verdens sterkeste krigsmakter, med den sterkeste, USA i ryggen. Og så må de drepe tusenvis av barn i "selvforsvar" Og kristenfolket av alle, støtter dette. Ubegripelig. Men tilbake til dere som drar jødehatkortet, skam dere. Det er fullstendig legitimt å kritisere Israels styresmakter, man hater ikke jøder av den grunn. Man kan kanskje kalle Hamas’ aksjon for et angrep og et feiltrinn, men det er anerkjente folkerettsjurister som mener at landet, som gjenstand for ulovlig okkupasjon, hadde folkerettslig adgang til å forsvare seg. Det kan sammenlignes med fx Vietnams frigjøringskamp mot vestlige kolonister. Det som iallfall er helt sikkert er at det å kritisere staten Israels politikk, herunder dens aggressive, fascistoide sionisme og apartaeidpolitikk ikke bare er legitimt, men en fordømt moralsk plikt! Endret 14. august av Caniggia 14 2
Bacteria Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august (endret) Caniggia skrev (11 minutter siden): Man kan kanskje kalle Hamas’ aksjon for et angrep og et feiltrinn, men det er anerkjente folkerettsjurister som mener at landet som gjenstand for ulovlig okkupasjon hadde folkerettslig adgang til å forsvare seg. Det kan sammenlignes med fx Vietnams frigjøringskamp mot vestlige kolonister. Det som iallfall er helt sikkert at det å kritisere staten Israels politikk, herunder dens aggressive, fascistoide sionisme og apartaeidpolitikk ikke bare er legitimt, men en fordømt moralsk plikt! Kanskje et feiltrinn?! Angrepet var ikke bare dypt umoralsk, det var et forsøk på et folkemord og det var ikke minst kanskje den aller verste strategiske tabben i militærhistorien. En palestinsk stat har aldri vært lenger unna enn den er pr nå. Å binde sammen familiemedlemmer med ståltråd og torturere den til døde har ingenting med frigjøringskamp å gjøre. Ja jeg har sett MR-bildene. Å voldta kvinner og menn og å drepe dem rett etter eller under voldtekten har ingenting med frigjøring å gjøre. Lurer veldig på hvilke «folkerettsjurister» som mener dette. Endret 13. august av Bacteria 6 5
Socketlicker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august isakmann skrev (5 timer siden): Men det gjør jo ikke saken bedre at Israels ytre høyreregjering prøver å rette opp en feil, med å begå en enda større feil. De dreper kvinner og barn under narrstivet at det er selvforsvar.. Det er selvforsvar. når Hamas bruker disse som menneskelige skjold eller sender barn til å angripe israelske soldater har de sin fulle rett til å forsvare seg. Israel forsøker å unngå sivile tap, men det er umulig i krig å unngå det helt. De samme som gjentar løgnene fra MSM på inn og utpust som gang på gang har blitt tilbakevist om "folkemord", barn som sulter (bildet var barn med muskelsykdom) er de samme som ligger langt ute på venstresiden og alltid har hatet Israel og støtter islamistene i Hamas/Palestina. 4 3
Jadaomatte Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august Hvorfor slipper ikke israelerene inn utenlandske journalister? Da kunne de vist verden sin side av galskapen. De kan da ikke mene at alle verdens journalister er styrt av Hamas. Hvorfor fordømmer nesten hele verden de? Hvorfor slipper de ikke inn nødhjelp fra uavhengige hjelpeorganisasjoner om alt står så bra til? Alle hjelpeorganisasjonene kan vel heller ikke være styrt av Hamas? 12 4
Socketlicker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Jadaomatte skrev (36 minutter siden): Hvorfor slipper ikke israelerene inn utenlandske journalister? Da kunne de vist verden sin side av galskapen. De kan da ikke mene at alle verdens journalister er styrt av Hamas. Hvorfor fordømmer nesten hele verden de? Hvorfor slipper de ikke inn nødhjelp fra uavhengige hjelpeorganisasjoner om alt står så bra til? Alle hjelpeorganisasjonene kan vel heller ikke være styrt av Hamas? Det er Hamas som nekter journalistene adgang og stjeler nødhjelp, ikke Israel 5 1
Karen1987 Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Hamas er en terrororganisasjon. Jeg synes det er trist at uskyldige palestinske barn blir straffet for handlingene deres. 4
Summertime2 Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Jeg kritiserer politikere og styret i Norge, pga alt er dyrt, ødelagt strømmarkedet meldt oss inn i EU uten å melde oss inn, selv om folk stemte nei, og at Norge har vært med og krige bombe og drepe sivile i andre land. Styret i Israel har sine feil bla. Under covid tiden - da alle i Israel ble ekstremt presset til vaksinen osv. og andre ting. Men det som er- er at folket i Palestina området er vokst opp med jødehat. Og Hamas ønsker å utslette jøder. Og andre ikke- muslimer.Og rundt om med pro- Palestina demonstrasjoner med terrorflagg -de er ofte hatefulle mot jødiske. Hadde staten Israel vært muslimsk og feks. regimet i Iran styrte Israel så hadde det nok ikke vært noe problem pga de er muslimer. Og man må skille mellom stat og folk. 3 1
Bacteria Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august Jadaomatte skrev (7 timer siden): Hvorfor slipper ikke israelerene inn utenlandske journalister? Da kunne de vist verden sin side av galskapen. De kan da ikke mene at alle verdens journalister er styrt av Hamas. Hvorfor fordømmer nesten hele verden de? Hvorfor slipper de ikke inn nødhjelp fra uavhengige hjelpeorganisasjoner om alt står så bra til? Alle hjelpeorganisasjonene kan vel heller ikke være styrt av Hamas? Svaret på første spørsmål er at det er veldig farlig å oppholde seg i Gaza. Det er krig, snikskyting og minelagte steder og bygninger. Det er Hamas, islamsk jihad og det er gjenger. Se for deg at det åpnes helt opp for journalister, de første som kommer er garantert typen som hater Israel som pesten ala Græsvik. Det blir forventet at IDF er barnepiker og passer på disse journalistene, første journalist drept i kryssild og Israel blir demonisert herifra og til månen. Sann mine ord. IDF skal bekjempe Hamas og se etter gisler, de har ikke anledning til å passe på journalister i tillegg. 6 1
Motstrømmen Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august I 20 år har jeg vært aktivist, som betyr at i 20 år har jeg måtte satt meg inn i land sin politikk og historie til hvordan det kom til brutale overgrep mot menneskerettighetene. Jeg ble aktivist i et skille i verden, Når Sør- Afrika ikke lengre var klassifisert som apartheid og man kunne se hvordan Boikott bevegelsen var det største maktmiddelet mot et regime av segregering, rasisme, folkemord, umenneskelig gjøring av de innfødte, som krevde utallige liv. For de få som ikke engang tilhørte landet,de hvite europeeren. Dette er året etter Oslo avtalen. Det som gjorde meg til menneskeretts forkjemper , barnerettighet og antirasisme aktivist fjorten år gammel, er faktisk Israel , Norges medvirkning i Afghanistan og alt for svake fordømming av Jugoslavia sitt pågående folkemord den gangen. Jeg kommer aldri til å glemme avis oppslaget av Hebron massakren der jeg satt på natur og ungdom huset i 1994. Å kritisere Israel, deres terror, brudd på menneskerettighet, barnas rettigheter og pågående folkemord på Palestineren fra 1948 er veldig validert kritikk. Å dra opp at det jødisk er å prøve å ha et frikort til å begå kontinuerlig overgrep mot et annet folk. Et folk som har blitt fordrevet, strippet av rettigheter, autonomi daglig i 80 år. Har blitt fra tatt sitt land bit for bit og sin menneskelighet. Nåde om de yter motstand mot sin okkupant. 5 1
ArneA Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august (endret) piggrokken skrev (12 timer siden): Det er ikke jødehat du beskriver. Det er antisionisme. Israel er jo truet av Gazas innbyggere da de terroriserer Israels befolkning med knivangrep og selvmordsbomber. Det er Gaza som bryter våpenhviler gang på gang. Hadde Gaza gitt Israel de skyldige og gislene etter 7.10.23, hadde de aldri fortsatt invasjonen. Da Al ahli arab sykehuset ble bombet tidlig i konflikten ble nesten 500 drept. I 12 timer ble Israel kritisert for bombingen. Så fant de ut at raketten kom fra Gaza. Plutselig var det ingen som sa noe. Israel har en rett til å eksistere etter 1. Mosebok, 15 kapittel, vers 18 til 21. Og før dere kritiserer meg for å tro på en eventyrbok. Jeg er religiøs, og aksepterer deres rett til å kritisere mitt livssyn. Men dere vil aldri kunne forandre meg og mitt syn uansett hvor mye dere ler av meg. I dagens Norge virker det som om det eneste verre enn å støtte Israel er å være pedofil. עַם יִשְׂרָאֵל חַי Antisionisme kan sidestilles med antinazisme! Israel begår betydelige overgrep og vil gå inn i historien med store likheter med Adolf Hitler. Benny Nathanyahoo, som egentlig ikke heter det mens skiftet navn som endte på-sky (opprinnelig østeuropeisk opphav) er allerede etterlyst av den internasjonale straffedomstolen for sine kriminelle handlinger. Og du som kristen. Hvilken rolle og verdi tror du at du har i forhold til en jøde ? Tror du at du står høyt i kurs der, eller er du nyttig for å oppnå andre egne mål? Gisselsituasjonen var en gyllen anledning til å iverksette en planlagt operativ politikk. Israel har planer om ekspansjon og et stor Israel. Som er stikk i strid med konvensjoner og tildeling pr 1948. Endret 14. august av ArneA 6
Bigote Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august (endret) Bacteria skrev (26 minutter siden): varet på første spørsmål er at det er veldig farlig å oppholde seg i Gaza. Det er krig, snikskyting og minelagte steder og bygninger. Men ikke for farlig for de Palestinske barna? I likhet med andre krigssoner går journalister inn på eget ansvar.. Bacteria skrev (26 minutter siden): Se for deg at det åpnes helt opp for journalister, de første som kommer er garantert typen som hater Israel som pesten ala Græsvik. Er Gresvik motargumentet til ditt?? " Vi risikerer at journalister rapporterer om ting vi ikke liker, og derfor slipper vi ikke dem inn". Å kneble pressefriheten står ikke i takt med vestlige verdier, Bacteria skrev (26 minutter siden): Det blir forventet at IDF er barnepiker og passer på disse journalistene, første journalist drept i kryssild og Israel blir demonisert herifra og til månen. Sann mine ord. Ingen har bedt IDF være barnepiker for noen. Journalistene er full klar over at Israel har drept flere journalister enn i alle kriger i historien.. Det er sannheten man søker og det som kommer ut fra humanitære organisasjoner lover ikke godt for Israel.. Det virker i større grad som om det er sannheten Israel frykter. Journalister risikerer å bli drept i alle krigssoner de oppholder seg på.. Gaza er ikke spesielt i denne konteksten. JA til pressefrihet. Det er ekstremt mye som ikke henger på greip i forhold til det Israelske forsvaret.. Man skal absolutt argumentere Israels sak på ALT( Uansett hva de gjør).. Endret 14. august av Bigote 6
Summertime2 Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august ArneA skrev (13 minutter siden): Antisionisme kan sidestilles med antinazisme! Israel begår betydelige overgrep og vil gå inn i historien med store likheter med Adolf Hitler. Benny Nathanyahoo, som egentlig ikke heter det mens skiftet navn som endte på-sky (opprinnelig østeuropeisk opphav) er allerede etterlyst av den internasjonale straffedomstolen for sine kriminelle handlinger. Og du som kristen. Hvilken rolle og verdi tror du at du har i forhold til en jøde ? Tror du at du står høyt i kurs der, eller er du nyttig for å oppnå andre egne mål? Gisselsituasjonen var en gyllen anledning til å iverksette en planlagt operativ politikk. Israel har planer om ekspansjon og et stor Israel. Som er stikk i strid med konvensjoner og tildeling pr 1948. Hm, det er jo pro -Palestina folk som er de «nye nazistene». I Palestina er det flere som er fan av Hitler. Hadde Israel vært som Hitler så hadde de jo forfulgt muslimene som bor i Israel. Ikke- muslimer blir forfulgt i muslimske land, mens muslimer får leve i fred i andre land. Feks i Israel eller land i Europa. 5
BareMay Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august isakmann skrev (14 timer siden): Hamas gjorde en stor og utilgivelig feil, da de angrep Israel, drepte mennesker og tok uskyldige mennesker som gisler for snart to år siden. Dette kan ikke forsvares på noen måte. Men det gjør jo ikke saken bedre at Israels ytre høyreregjering prøver å rette opp en feil, med å begå en enda større feil. De dreper kvinner og barn under narrstivet at det er selvforsvar.. Hallo, våkn opp, det er kvinner og barn..! Man dreper ikke masse barn under påskudd av at det finnes Hamas krigere der. Staten Israel er på ingen måte truet av Gazas innbyggere. De er en av verdens sterkeste krigsmakter, med den sterkeste, USA i ryggen. Og så må de drepe tusenvis av barn i "selvforsvar" Og kristenfolket av alle, støtter dette. Ubegripelig. Men tilbake til dere som drar jødehatkortet, skam dere. Det er fullstendig legitimt å kritisere Israels styresmakter, man hater ikke jøder av den grunn. Hamas har gjort klart at de vil gjøre denne "feilen" om og om og om igjen. Hamas er nok ikke enig med deg om at dette var en feil. 5 1
Bacteria Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august https://www.facebook.com/share/v/15d2XpoFxt/?mibextid=wwXIfr Fin video med en muslimsk gutt som ble skutt i magen av Hamas 7/10. Hans far ble drept. Her gjenforenes han med den jødiske paramedic som reddet livet hans. Videoen viser at sameksistens er fullt mulig. 4
Summertime2 Skrevet 14. august #20 Skrevet 14. august BareMay skrev (20 minutter siden): Hamas har gjort klart at de vil gjøre denne "feilen" om og om og om igjen. Hamas er nok ikke enig med deg om at dette var en feil. Enig der, det er Ingen «feil»- det var et planlagt angrep for å drepe uskyldige mennesker. Groteske handlinger- som Hamas er stolt av. 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå