BitteLille Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Hvordan gjorde derer det? Problemet vår er at vi begge må på jobb den dagen, derfor må vi ta det tidlig! Det er også 50 min kjøring på sykehuset, men gubben har ikke lyt til å prestere på et toalett der. Derfor antar jeg at jeg skal kjøre nedover, mens han prøver å prestere i en kopp, ankomme sykehuset, hive koppen inn, og rase oppover igjen for å rekke jobb. Tror vi blir noe trafikkfarlig neste uke...
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #2 Skrevet 25. mars 2006 Han vil heller runke i en bil som kjører og har dårlig tid, fremfor stille og rolig på eget rom? jaja, han om det. Min mann avspaserte bittelitt om morgnen, og dro innom på vei til jobb alene. Null problem.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #3 Skrevet 25. mars 2006 Altså, jeg blir litt provosert av menn som ikke klarer å levere sakene i en kopp, det gjøres på et toalett og ingen vet hva som foregår der inne. Vi kvinner skal ligge å sprike i tid og utide når det kommer til utredningen og i tillegg gå på masse hormoner. De må søren meg gjøre litt de også! Husk at sæden må være kroppstemperert og ikke eldre enn 1 time.
meta Skrevet 25. mars 2006 #4 Skrevet 25. mars 2006 Vil bare ønske dere lykke til med utredning Håper dere finner ut av det og at det blir klaff snart!
Catrine Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Dette hørtes litt stressende ut... Han skal altså gjøre det en travel morgen, i bil? Og så stresse inn på sykehuset og så rett på jobb? Uansett, ønsker dere lykke til Og håper dere rekker det.
BitteLille Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2006 Takk Grunnen til at det blir litt stressa for oss, er at vi begge jobber i en familiebedrift, og vi vil ikke at de skal vite hva vi holder på med. Synes det blir litt for privat å ha familien med på hele greia... De er kjempesnille, men dette er liksom vårt å konsentrere oss om, uten at de skal spørre og grave...
Gjest Trulselinemor Skrevet 26. mars 2006 #7 Skrevet 26. mars 2006 Husk at de kan være forsinkelser når dere skal levere prøven. Det bruker å være kø på slike plasser. Du bør nok sjekke åpningstidene. Jeg tror det ikke er oppe før åtte, og om de tar det i mot med en gang de åpner, vet jeg ikke.
Gjest gjesta Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 Min mann avspaserte bittelitt om morgnen, og dro innom på vei til jobb alene. Null problem. ← Sånn var det her også. På sykehuset har de eget rom til dette formålet, man står ikke på et toalett.
Catrine Skrevet 26. mars 2006 #9 Skrevet 26. mars 2006 Å ja, forstår nå hvorfor dere stresser litt, ja Dette er noe familien ikke trenger å blandes inn i før dere vet noe mer sikkert. Jeg er inni en familie der alt merkes, og alle får vite det hvis noe utenom det vanlige finner sted. Så får håpe dere klarer å gjøre det så umerkelig som mulig, og ikke minst at dere rekker det Kjør forsiktig, da
Gjest gjesta Skrevet 26. mars 2006 #10 Skrevet 26. mars 2006 Grunnen til at det blir litt stressa for oss, er at vi begge jobber i en familiebedrift, og vi vil ikke at de skal vite hva vi holder på med. ← Dere trenger da ikke oppgi grunnnen for at han må avspasere en stund den morgenen?? Hvis dere "må" så bare server en liten løgn om tannlegebesøk e.l.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #11 Skrevet 26. mars 2006 Takk Grunnen til at det blir litt stressa for oss, er at vi begge jobber i en familiebedrift, og vi vil ikke at de skal vite hva vi holder på med. Synes det blir litt for privat å ha familien med på hele greia... De er kjempesnille, men dette er liksom vårt å konsentrere oss om, uten at de skal spørre og grave... ← Du trenger da ikke være med? Han kan jo si han skal til legen for sår hals eller whatever, ta seg en avspaseringsdag, si han er syk, har forsovet seg osv. Forøvrig helt enig med den som skrev at vi kvinner må sprike i alle retninger, mens menn ikke har LYST til å runke i en kopp.
BitteLille Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2006 Dere trenger da ikke oppgi grunnnen for at han må avspasere en stund den morgenen?? Hvis dere "må" så bare server en liten løgn om tannlegebesøk e.l. ← Jeg har allered brukt den, når jeg var på innvendig ul... Tror de skjønner det, hvis han og plutselig må bort en tur, uten at de egentlig får vite grunnen... Men det blir vel til at han kjører nedover selv, vi får bare finne på noe "møte", er bare en til på jobben den morgenen, så håper han kjøper den...
Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2006 #13 Skrevet 27. mars 2006 Mannen min var ogsaa litt nervoes for dette. Men det endte med at han gjorde paa et toalett paa sykehuset istedenfor aa ta med hjemmefra. Ble mindre stress og ferskere proeve! Lykke til!
Malama Skrevet 27. mars 2006 #14 Skrevet 27. mars 2006 Nåja... er det så innmari unormalt at han skal til tannlegen, om du allerede har vært der? Hverken jeg eller min samboer har vært til tannlegen på en stund, og planen er faktisk at vi begge skal bestille oss time (om vi bare roter os til å gjøre det) Og INGEN vil reagere på at begge skal til tannlegen på kort tid. Om de så gjør... ja så er de rare. For det er akkurat det vi skal. til tannlegen. Ikke noe rart i at begge kommer til at "det var på tide ja" det vel?
Snitta Skrevet 27. mars 2006 #15 Skrevet 27. mars 2006 Burde ikke være litt mer renslighet rundt dette, enn å sitte å ronke i en bil ... I de papirene jeg har sett så står det at man burde vaske både hender og penis i rent vann før det gjøres. Bare tenker høyt....
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #16 Skrevet 27. mars 2006 I de papirene jeg har sett så står det at man burde vaske både hender og penis i rent vann før det gjøres. ← I hva slags papirer? Min mann har nettopp avlevert sine små soldater på Rikshospitalet, og i papirene han fikk tilsendt, så sto det ingenting om at hender og penis måtte være vasket i vann før det gjøres. Nå tror jeg imidlertid at de fleste møter opp rene og pene. Min mann dusjer i hvert fall hver morgen, og vasker henda etter dobesøk som de fleste andre. Noe mer enn det tror jeg neppe er nødvendig for å sprute en dose sæd i en kopp.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #17 Skrevet 28. mars 2006 I mine papirer fra rikshospitalet står det at mannen skal vaske penis i rent vann før sædprøve avgis. Så hun har en del rett. Har dere så dårlig tid at dere ikke kan levere en sædprøve ? Hvordan kan dere da ha tid til barn?
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 I mine papirer fra rikshospitalet står det at mannen skal vaske penis i rent vann før sædprøve avgis. ← I min manns papirer fr aRikshospitalet (mottatt i februar) så sto det ingenting om akkurat dette. Rart at de har ulik praksis som står i brevene til folk....
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #19 Skrevet 28. mars 2006 Sitter med papirer foran meg fra kvinneklinikken ivf seksjonen. Rettledning for sædundersøkelse: 1 Før oppsamlig av sæd må vedkommende ikke ha hatt samleie på minst 3-5 dager. 2 Penis vaskes godt med rent vann uten såpe. 3 sæden må samles direkte i den utleverte plastboks. Det må ikke brukes kondom dreper sædcellene. 4 Hele mengden sæd som avgår må samles. 5 Prøven må produseres på sykehuset på angitt rom. Umiddelbart etterpå leveres den på IVF laben , 3 etg .Kvinneklinikken. Det er i tilegg litt mer skrift om prøvetager og også en del som fylles ut av laboratoriet. Dette er fra Rikshospitalet!!
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #20 Skrevet 28. mars 2006 Sitter med papirer foran meg fra kvinneklinikken ivf seksjonen. ← Jeg tror det er her forskjellen ligger. Min mann leverte ikke sæd i forbindelse med ivf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå