Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp startet på sykepleien ved uia. Jeg var egentlig helt sikker på at jeg ville på på ldh i Oslo, men endret på søknaden samme dag som fristen til uia fordi jeg lot meg påvirke av andres meninger og ble veldig stresset, og var redd for å ikke få bolig/dyre boutgifter i Oslo. 

Jeg har angret helt siden at jeg ikke gikk for ldh, og klarer ikke å motivere meg eller falle til ro med valget. Jeg blir snart 23 og er redd for å henge bak og være mye eldre enn de andre om jeg venter til neste år. 
Samtidig som det er vanskelig å søke overflytting så måtte nok begynt på 1. året og fått godkjent fag og er da redd for å miste motivasjon hvis jeg må begynne på nytt.

Burde jeg fullføre dette året eller bare droppe ut nå å heller jobbe å spare penger frem til neste år?

Anonymkode: bc3dd...2d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fullfør året. 

Anonymkode: 8acd4...e87

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ta sykepleien på uia? Du blir ikkebedrr sykepleier av p gå på ldh.

Anonymkode: dc2fe...8e8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke fullføre der går nå?

Anonymkode: 19c6a...09b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg blir snart 23 og er redd for å henge bak og være mye eldre enn de andre om jeg venter til neste år. 

Du blir hengende etter om du dropper ut.

Fullfør studiet, gjør det beste ut av det. Det kan faktisk bli de beste årene i ditt liv. Kos deg på skolen og studiestedet. Du sparer masse penger ved å gå i Agder kontra Oslo. Og kvaliteten på deg som sykepleier er ikke avhengig av studiested, det er kun avhengig av deg. 

Anonymkode: 34c2f...3e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du blir hengende etter om du dropper ut.

Fullfør studiet, gjør det beste ut av det. Det kan faktisk bli de beste årene i ditt liv. Kos deg på skolen og studiestedet. Du sparer masse penger ved å gå i Agder kontra Oslo. Og kvaliteten på deg som sykepleier er ikke avhengig av studiested, det er kun avhengig av deg. 

Det er jo selvsagt ulik kvalitet på studiene på de ulike skolene

Anonymkode: 4b9e9...25c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke noe å si når man skal søke jobb (i dette tilfellet her)

Anonymkode: 19c6a...09b

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo i hvert fall begynne og se etter et par mnd. 

Anonymkode: 6c2c4...2c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hennes personlige egenskaper er mer avgjørende. Så store forskjeller er det ikke her til lands på skolene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har nettopp startet på sykepleien ved uia. Jeg var egentlig helt sikker på at jeg ville på på ldh i Oslo, men endret på søknaden samme dag som fristen til uia fordi jeg lot meg påvirke av andres meninger og ble veldig stresset, og var redd for å ikke få bolig/dyre boutgifter i Oslo. 

Jeg har angret helt siden at jeg ikke gikk for ldh, og klarer ikke å motivere meg eller falle til ro med valget. Jeg blir snart 23 og er redd for å henge bak og være mye eldre enn de andre om jeg venter til neste år. 
Samtidig som det er vanskelig å søke overflytting så måtte nok begynt på 1. året og fått godkjent fag og er da redd for å miste motivasjon hvis jeg må begynne på nytt.

Burde jeg fullføre dette året eller bare droppe ut nå å heller jobbe å spare penger frem til neste år?

Kan du få førsteåret fra uia godkjent hos idh? Så har du en mulighet for å fortsette i Oslo neste år. Fortsatt mulighet for at det dukker opp ledige plasser på sykepleie i Oslo nå, men det blir kanskje litt stress? Jeg har selv studert i Oslo. Søk tidligst mulig på studentbolig hos SIO, så ser jeg for meg at du kan finne noe til en overkommelig pris. Tror ikke du blir eldre enn alle andre i klassen, finner stort sett studenter både i 20, 30 og 40-årene 😊 Gjør det du har lyst til selv! 

Anonymkode: 995a4...997

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her- takk for svar! Det er hovedsakelig ikke kvaliteten på skolene det står på da jeg har hørt mye bra om begge. Det handler mer om Oslo som by, familie som bor der og magefølelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...