Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mine forhold til andre er det alltid jeg som tar kontakt. Kjenner dette frustrerer meg. Det er om det er venner eller foreldre. Dere som aldri tar kontakt. Hvorfor gjør dere ikke det? Fordi dere ikke har lyst? Og hvorfor la dere andre alltid ta den biten? Personer som er flink til sånt trenger også av og til å bli bedte eller få en tlf eller en hilsen. 

Anonymkode: d6789...e0e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg kan være dårlig på det å ta kontakt. Dvs, jeg tar gjerne kontakt på SoMe og sender snaps eller meldinger på Messenger nesten daglig til ulike venner og familiemedlemmer.

Men jeg er som regel ikke den som inviterer til noe. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg er såpass introvert at jeg det går lenger tid før jeg får behov for å være sosial igjen enn det gjør hos de fleste av mine venner/familie. 

Jeg er bevisst dette og forsøker å være litt frempå noen ganger. 

Anonymkode: 0e793...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mitt behov for kontakt ikke er spesielt stort. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg, eller at jeg ikke er glad i vennene mine. 
Men jeg trenger og ønsker mye tid alene og det sliter meg bare ut å ha kontakt alt for ofte. 
Dermed kommer «du» meg alltid i forkjøpet, og det føles som om kontakten bare går en vei. 
Sannheten er egentlig bare at vi er ulike og ønsker ulik mengde kontakt

Anonymkode: 56096...dfd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet at jeg kan være dårlig på det å ta kontakt. Dvs, jeg tar gjerne kontakt på SoMe og sender snaps eller meldinger på Messenger nesten daglig til ulike venner og familiemedlemmer.

Men jeg er som regel ikke den som inviterer til noe. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg er såpass introvert at jeg det går lenger tid før jeg får behov for å være sosial igjen enn det gjør hos de fleste av mine venner/familie. 

Jeg er bevisst dette og forsøker å være litt frempå noen ganger. 

Anonymkode: 0e793...5bd

Samme her. 

Jeg tror jeg trygt kan si at det for min del fint kan gå tre ganger så lang tid før jeg savner kontakt kontra de som oftest kontakter først. 

Et problem for meg er at jeg ELSKER alenetid, men har så manko på dette i travle hverdager. Jeg har så mange hobbier og jeg elsker selvutvikling og forbedring av mitt liv, at det blir lite tid til overs. Jeg er sosial maks én kveld i uken og da tar det tid før jeg rekker gjennom til alle som vil møtes... 

Det tærer på meg fordi jeg vet at det skuffer mange som sitter og venter på å høre fra meg, men jeg føler allerede at jeg inngår kompromiss fordi jeg møter alle langt oftere enn jeg selv helst skulle ønske 😅 Mens de alle synes det er ALTFOR sjeldent. 

Anonymkode: 8f3d9...bca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine venner er ofte flinkere til å ta kontakt med meg, enn jeg er med dem. Men ofte handler det bare om at jeg har det travelt på jobb og er ganske sliten når jeg kommer hjem. Men vet selvfølgelig at jeg bør bli flinkere. Takk for påminnelse😊

Anonymkode: dcc08...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å se hvor lang tid det tar før noen tar kontakt. Bare for å se hvilken interesse det er. 

Anonymkode: d6789...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det travelt og har en veldig sosialt utmattende jobb, så jeg får ikke så fort det sosiale behovet. Er fornøyd hvis jeg traff en venninne for 5 uker siden, og tar kontakt når jeg kjenner for det. Jeg kommer ikke til å forandre meg på dette, så de jeg er venn med må også ha andre venner å møte fordi jeg neppe fyller deres sosiale behov.

Anonymkode: dd81b...ee1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...