xeyes Skrevet 23. november 2002 #1 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg leter etter oppskrift på en kake som er to farget. En del er sjokolade og den andre er sånn sukkerbrød farget. Disse blandes forsiktig sammen slik at de ikke går inn i hverandre. Noen her som forstår? Hjelp? :D xeyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 23. november 2002 #2 Del Skrevet 23. november 2002 Mener du marmorkake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. november 2002 #3 Del Skrevet 23. november 2002 Marmorkake høres ut som et godt forslag ja, enda min første tanke var tropisk aroma, for den er også tofarget (i alle fall den utgaven jeg er vant med, men de som selges i butikken er etter min mening emr en krydderkake, men det er et helt annet tema) Snakker du om en rund kake, i kakeform, eller skuffekake? Har den sjokoladetrekk? Annet trekk? Ikke noe trekk? Litt vanskelig å vite hva du mener uten litt mer forklaringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 23. november 2002 #4 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg har to mulige til deg, og gir deg herved oppskriften på begge... Snill som jeg er... Håper det er en av dem da, hvis ikke kan du jo prøve dem og for de er veldig gode... STUDENTERSTUMP 250 g margarin 250 g farin 2 egg 350 g hvetemel 1,5 dl melk 1,5 stor ts bakepulver 2 ts kakao 2 ts vaniljesukker Margarin og farin røres hvitt. Ha i alt unntatt kakaoen. Ta nesten all røra og hell den i en smurt langpanneform. La det være igjen litt røre til toppen. Bland kakaoen i det som er igjen av røra, og fordel dette i et jevnt lag øverst på resten av røra. Stekes i ca. 50min i ovnen på ca. 175*C. MARMORKAKE 200 g smør eller margarin 2,5 dl sukker 2ts vaniljesukker 3 egg 4 dl hvetemel 1 ts bakepulver 1 dl fløte eller melk 2 ss kakao Form: 1,5 liter (brødform) Temperatur: 175*C Steketid: ca. 55-60minutter Smør og strø formen godt. Rør sammen smør, sukker og vaniljesukker. Tilsett ett og ett egg, rør kraftig mellom hver gang. Bland mel og bakepulver i vekselsvis med fløten. Hell 1/# av røren i en annen bolle og bland inn kakao. Legg røren lagvis i en form. Den lyse røren skal være både øverst og nederst. Marmorer med en gaffel som føres i sirkler fra bunn til overflate. Ikke rør for mye. Stekes på nederste rille. Håper jeg kunne hjelpe deg!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 24. november 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 24. november 2002 ÅHH LILLIAN!! DU ER EN KNUPPELUPP!!! Det var den studenterstumpen! *takker og bukker* Dette har jeg grublet på i ukesvis! Ahh da vet alle hva jeg skal lage i morgen!! Takker igjen! *KLEEM* x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå