AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:13 #1 Skrevet onsdag kl 17:13 Jeg er kommet der at jeg bare gratulerer de som gratulerer meg. Går fysisk innn og ser om de gjorde og gjorde deler ikke gjør jeg det heller ikke. Hva gjør du og hvorfor? Anonymkode: abe99...b5f 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:18 #4 Skrevet onsdag kl 17:18 Jeg gratulerer bare folk jeg virkelig liker eller har tett kontakt med. Men bruker fb lite. Anonymkode: a5de4...86d 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:20 #6 Skrevet onsdag kl 17:20 Har ikke fb. Anonymkode: 49c2c...755 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:23 #7 Skrevet onsdag kl 17:23 Gratulerte ‘alle’ i begynnelsen av fb, men med tiden gikk jeg over til å kun gratulerer folk personlig eller pr telefon. Jeg hadde aldri min fødselsdato synlig for andre da jeg hadde fb. Sletta fb for ett år siden. Anonymkode: ce8a2...e72
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:30 #8 Skrevet onsdag kl 17:30 Jeg gratulerer de fleste, ihvertfall om jeg er innom fb den dagen og ser at de har bursdag. Sjekker ikke hva andre har gjort i forhold til meg, - det ville tatt mye tid og er irrelevant! 😅 Anonymkode: 9002c...c12 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:33 #9 Skrevet onsdag kl 17:33 Veldig sjeldent jeg gratulerer noen med dagen. Jeg gidder ikke. Kun de jeg omgåes med jeg kan gratulere. Men som regel så sender jeg heller ei melding til dem. Anonymkode: 0a69e...d7b
Diskulis Skrevet onsdag kl 17:35 #10 Skrevet onsdag kl 17:35 Det er veldig sporadisk at jeg gratulerer på fb, kan gå flere uker uten noenting også plutselig gjør jeg det noen dager på rad. Det har svært liten sammenheng med hvor mye vedkommende betyr for meg. Jeg gratulerer mine aller nærmeste, de husker jeg at har bursdag og går aktivt inn og gratulerer. Alle andre er det helt tilfeldig om jeg ser at de har bursdag. Hvis jeg f.eks er syk og ligger mye på telefonen og surfer, kan jeg gratulere en jeg knapt har snakket med siden videregående. Mens en uke etterpå kan jeg glippe å gratulere enn venn eller nabo. Jeg gidder overhodet ikke å bruke tid på å sjekke om vedkommende gratulerte meg, da har du i overkant god tid til SoMe synes jeg… og å bli såpass nærtagende av hvem som gratulerer, det hadde jeg ikke giddi. Folk bruker ikke SoMe så aktivt som for 5-10 år siden. Manglende gratulasjon er sjelden vondt ment. 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:39 #11 Skrevet onsdag kl 17:39 Haha, nei, det hadde jeg aldri gjort. Høres sykelig ut. Jeg gratulerer de jeg har et forhold til, der det faller seg naturlig å gratulere. Anonymkode: 8aa83...592 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:40 #12 Skrevet onsdag kl 17:40 Jeg har konsekvent kuttet ut FB-gratulasjonene, det er så upersonlig. Jeg sender en messenger, sms eller ringer eller venter til jeg treffer dem i RL. Og da bare til de som er så nærme at det er naturlig å gratulere. Anonymkode: 8010a...fe6 3
Supersmurf Skrevet onsdag kl 17:51 #13 Skrevet onsdag kl 17:51 Gratulerer de jeg hadde slått av en prat med om jeg hadde møtt på de på gata. Veldig perifere kontakter gratulerer jeg ikke. Det er ikke alltid at jeg ser at venner har bursdag, så da kan det være at de ikke får gratulasjon. Det er i så fall ikke vondt ment. Merker også at jeg ikke er så veldig ivrig på å bruke Facebook, det har blitt ganske dårlig. 1
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 21:13 #14 Skrevet onsdag kl 21:13 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er kommet der at jeg bare gratulerer de som gratulerer meg. Går fysisk innn og ser om de gjorde og gjorde deler ikke gjør jeg det heller ikke. Hva gjør du og hvorfor? Anonymkode: abe99...b5f Jeg gratulerer ingen på Facebook, de jeg har et så nært forhold til at jeg ønsker å gi dem oppmerksomhet på dagen får enten SMS eller personlig hilsen hvis jeg møter dem den dagen. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:34 #15 Skrevet onsdag kl 22:34 Jeg har nylig gitt beskjed til kjente om att vedkommende som du gratulerte døde i fjor eller tidligere. Ei som døde for 4 år siden hadde 163 personer som gratulerte henne med dagen. Anonymkode: 3f058...87f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:39 #16 Skrevet torsdag kl 05:39 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er kommet der at jeg bare gratulerer de som gratulerer meg. Går fysisk innn og ser om de gjorde og gjorde deler ikke gjør jeg det heller ikke. Hva gjør du og hvorfor? Anonymkode: abe99...b5f Herregud, så barnslig..... Kunne aldri falt meg inne å følge med på sånt på en slik kontrollert måte... Jeg har et liv Jeg gratulerer de jeg ser har bursdag de få gangene jeg er inne på facebook hvis det kommer opp i feeden min. Om de har gratulert meg eller ikke, spiller ingen rolle og har jeg egentlig ingen peiling på. Mange skriver bare "Gratulerer med dagen", og tenker ikke mer over at du har bursdag..... Mange sender til og med akkurat samme melding til alle over flere år..... Så upersonlig er det Jeg pleier å få rundt 250-300 gratulasjoner på min bursdag. Hvis jeg hver dag skulle sett om de som har bursdag gratulerte meg på min dag, så hadde jeg brukt enormt mye tid på dette tullet hver dag. Det er litt (p)sykt! Anonymkode: 3dd53...a04 1
Kålrota Skrevet torsdag kl 05:43 #17 Skrevet torsdag kl 05:43 Tror det er på tide å finne en mer oppbyggende hobby. Dette er jo bare surt og bittert.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:54 #18 Skrevet torsdag kl 05:54 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har nylig gitt beskjed til kjente om att vedkommende som du gratulerte døde i fjor eller tidligere. Ei som døde for 4 år siden hadde 163 personer som gratulerte henne med dagen. Anonymkode: 3f058...87f Har også opplevd det. Det er så trist egentlig. Man skal gratulere alle "vennene sine", men er jo tydeligvis ikke så nære når man ikke vet at noen er døde. Pårørende til avdøde bpr gjøre om profilene til minnesider. Da unngår man dette. Anonymkode: cdae1...da3 1
Kålrota Skrevet torsdag kl 06:17 #19 Skrevet torsdag kl 06:17 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har også opplevd det. Det er så trist egentlig. Man skal gratulere alle "vennene sine", men er jo tydeligvis ikke så nære når man ikke vet at noen er døde. Pårørende til avdøde bpr gjøre om profilene til minnesider. Da unngår man dette. Anonymkode: cdae1...da3 Akkurat dette er lettere sagt enn gjort, altså. FB har tilnærmet null respons på henvendelser og selv om alt tilsynelatende blir gjort riktig, skjer det nada. 1
Jajakvinne12 Skrevet torsdag kl 16:46 #20 Skrevet torsdag kl 16:46 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er kommet der at jeg bare gratulerer de som gratulerer meg. Går fysisk innn og ser om de gjorde og gjorde deler ikke gjør jeg det heller ikke. Hva gjør du og hvorfor? Anonymkode: abe99...b5f Gratulerer ikke på facebook. Har ikke min bursdag der heller. Hvis du ikke er nær nok til å ringe kan du bare drite i det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå